Skip to main content
Vraag

Opzetten verbinding traag en DNS issues

• April 19, 2025
  • 7 reacties
  • 81 keer bekeken

De laatste 3 a 4 dagen vage problemen met traag ladende websites en apps. Zowel op wifi als 5G van KPN. Na het intikken van de website duurt het ongeveer 30 tot 45 seconden voor de website laad. Op apps als nu.nl of youtube start de app en blijven de plaatjes of videos op zwart met laad icoon. Ook hier na 30s wordt er content geladen.

Zowel de vpn/firewall van het werk en wifiman geven beide high dns latency als waarschuwing 

Pas bij het veranderen van DNS  naar google of  cloudfare verdwenen de problemen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• Nieuwkomer
  • April 21, 2025

Zelfde probleem hier, 5g en wifi (glas internet). Google DNS lost inderdaad het probleem op. Maar ik lever liever niet al mijn dns requests in bij Google...

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Zelfde probleem hier, 5g en wifi (glas internet). Google DNS lost inderdaad het probleem op. Maar ik lever liever niet al mijn dns requests in bij Google...

je hoeft niet bij google je dns af te laten handelen er zijn genoeg andere. 
1.1.1.1 Cloudflare

9.9.9.9 Quad9

208.67.222.222 Opendns

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 21, 2025

Tegen een tech gigant zoals Google hebt je geen kans. De meeste browsers gebruiken Chromium Engine en als je geen extra voorzorgsmaatregelen nemen, weet Google sowieso welke websites je bezoekt. Zelfs als je andere browsers gebruikt, hoef je alleen een website met een Google Trackers te bezoeken dan kan Google jou weer identificeren.

Ga maar eens naar https://amiunique.org/fingerprint om te zien, hoeveel vingerafdruk je achterlaat

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 22, 2025

Het is fijn dat er alternatieven zijn. En het is aan iedereen de keuze welke te gebruiken. Er zijn ook voldoemde mensen die geen idee hebben. 

Neemt niet weg dat de KPN dns niet helemaal goed werken. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Vreemd ​@JvdenB, ik heb zelf deze problemen nog niet ervaren, zowel op een vaste als een mobiele verbinding van KPN. Ik merk ook geen significante verandering in snelheid als ik de DNS-servers aanpas. Speelt dit op alle apparaten in jouw huishouden? Heb je heb je het modem en glasvezelpunt ook al eens herstart en gereset?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 28, 2025

Ik heb t op alle kpn apparaten. Het is geen Windows waar een reboot de oplossing voor alles is ;)  Resetten geeft een halve dag een oplossing. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

En er is verder in de verbindingsketen geen eigen apparatuur actief die deze latency zou kunnen verklaren?