Skip to main content

Mijn wifiversterker geeft deze kleuren lampjes aan. Wat betekenen deze kleur lampjes. 

 

De versterker is aangesloten op mijn modem. In deze versterker zit een internetkabel naar de Arrisvip2952v2.

Sinds deze week krijg ik op deze 2e tv vaak de melding zender is niet beschikbaar. Schakelen naar een ander kanaal en weer terug. Heeft dit met de kleur vd lampjes te maken? 

Welke WiFi versterker heb je? De witte vierkant of de kleine zwarte vierkant?


Witte WiFi versterker Arcadyan


Heeft u deze dingen in huis?

 


Heb je de versterker al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen?


Zie hier voor uitleg van de lampjes: 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/handleidingen-experia-box.htm#!/device/kpn/wifi-versterker/topic/aansluiten/wifi-versterker-lampjes-en-poorten/1

Branden ze continu paars of oranje?  Dat switched je versterker van de 2,4 GHz naar de 5 GHz verbinding met de experiabox en terug. Dit betekent ook dat je versterker draadloos aangesloten is. Dit veroorzaakt mogelijk ook de storing op je TV. De versterker switched steeds, omdat ie de verbinding niet goed vast kan houden. Dit komt meestal door omgevingsfactoren. Je kunt de TV ontvanger beter bekabeld of via DVS aansluiten, of via de versterker, maar dan de versterker bekabeld aansluiten vanaf de experiabox.


Ze branden inderdaad constant. De versterker is via de modem bekabeld aangesloten


Dan is er iets mis met de kabel van de experiabox naar de versterker,  of met de aansluitpunten bij de experiabox of de versterker. Bij bekabelde aansluiting zou het lampje nl blauw moeten branden en niet paars of oranje.


Dank je. Kabel vervangen en ik heb weer een blauw lampje!


Graag gedaan! :relaxed:


@Fox87 Welkom op het forum. Ik zie dat het probleem al is opgelost door de mede forumgebruikers! Mocht je in de toekomst andere vragen hebben dan weet je ons te vinden!