Skip to main content

Vandaag is er een monteur geweest om de Experiabox V 10 te installeren. Nu blijft er een oranje lampje branden naast de stekker van het internet. Er word verteld dat dit met de snelheid van het internetverbinding te maken heeft. Is dit zo en wat is eraan te doen. Voor de rest helemaal geen problemen. Mijn vraag is dus of het geen kwaad kan.

Hallo @Roekoeroekoe 

Ik neem aan, dat je de lampjes bij de aansluitingen Ethernet 1-4 bedoelt, waar je een PC o.i.d. met een kabel aansluit op de Experia Box. Deze lichtjes hebben de volgende betekenis:

  • Eén led groen en andere uit: 100Mbps verbinding
  • Eén led groen en één led oranje: 1Gbps verbinding.

Dan heb jij dus de snelste verbinding tussen PC en Experia Box, een gewenste situatie dus.


Goedemorgen @Roekoeroekoe, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Oranje is in veel gevallen inderdaad niet optimaal, maar dit keer hoef je je er niet druk over te maken! :hugging:

Heb je hiermee het antwoord op jouw vraag gevonden? Als je nog meer vragen hebt dan ben je uiteraard welkom om ze hier te stellen!


Goedemiddag Susan.

Ik kreeg een antwoord op mijn vraag over dat oranje lampje aan de achterzijde van de Experia maar nu weet ik in feite nog steeds niet wat het eigenlijk betekend.

Heeft het inderdaad met de snelheid te maken?

Graag nog even een antwoord hierop zodat ik helemaal geruststellend kan zijn.

Met vriendelijke groet,

Roekoeroekoe


Hoi @Roekoeroekoe, dat staat er toch? Het gaat om de mogelijke snelheid tussen modem en PC.

Zonder oranje lampje:  100 Megabit per seconde

Met oranje lampje: 1 Gigabit per seconde (dus 10 keer zo snel)


Ja. Heeft met de snelheid te maken. Van de Experiabox kan ik zo gauw geen precieze beschrijving vinden. Maar een algemene zoekopdracht levert veel plaatjes als bijv. dit:

Bijna alle netwerkapparatuur heeft dergelijke lampjes. Wat de verschillende kleuren precies betekenen is volgens mij niet echt een standaard voor, dus dat kan wisselen.


Wat de verschillende kleuren precies betekenen is volgens mij niet echt een standaard voor, dus dat kan wisselen.

De Experia Box v10 houdt het simpel

speed        activity                             betekenis

uit              uit                                    geen link

uit              groen (knipperend)        100Mbps

oranje        groen (knipperend)         1 Gbps


@Roekoeroekoe, ja dat heeft met de snelheid te maken. Hierboven kan je dat op verschillende manieren terugzien :wink: Dus verder helemaal niks aan het handje!


Reageer