Skip to main content

Al weer enige weken brand het oranje service lampje op de Eperiabox V10.

Hierdoor is ook de wifi snelheid gehalveerd.

Wat is de oplossing?

Hoi @Peterhus70. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jouw WiFi snelheid is gehalveerd. Werken de de televisie wel goed? De meeste verstoringen zijn te verhelpen door een reset. Zou je de ExperiaBox willen resetten? Op de pagina ‘Hoe reset ik de KPN Experia Box’ kan je bekijken hoe je dit doet. Als dit het probleem niet verhelpt, dan zou ik je willen vragen om jouw gegevens achter te laten op het KPN Forum profiel. Zodra wij jou gegevens hebben ontvangen kunnen we dit verder voor jou uitzoeken. Laat je een berichtje achter in dit topic?


Hallo @Peterhus70 Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ga er dan ook graag vanuit dat het probleem via een andere weg is verholpen. Als je toch nog hulp nodig hebt lezen we het graag. 


Helaas heeft de reset niet geholpen.

het service lampje word weer oranje en de WiFi snelheid blijft gehalveerd.

******


Wat jammer dat het probleem niet is verholpen d.m.v. een reset. Heb je voor dit probleem al een nieuw modem ontvangen? 


Een oranje lampje en gehalveerde snelheid? Heb je pair bonding (een gesplitste Y-kabel tussen IS/RA punt en Experiabox). In dat geval doet één en de twee aderparen het waarschijnlijk niet meer. Ik denk dat er dan een KPN-monteur aan het werk moet, toch @Vikash ?


Hoi @Henk2304. De diensten van Peterhus70 worden inderdaad geleverd over pairbonding. Het zou inderdaad kunnen komen omdat er een verstoring zit in één van de aderparen. In dat geval kan een KPN monteur het probleem verhelpen. Deze monteur kan de ExperiaBox ook vervangen, dus misschien verstandiger om een afspraak te maken met één van onze monteurs. @Peterhus70 Laat je mij in een privebericht weten wanneer het jou goed uitkomt?


Ik heb zojuist een afspraak met een monteur ingepland. Laat je ons weten hoe het afloopt?


Denk er om dat je bij een eventuele Experiaboxwissel een V10 terug krijgt en geen V10A, want die laatste ondersteunt geen pairbonding en daarmee zou je sowieso nog maar de halve snelheid overhouden. 


Hoi @Peterhus70. Ik zie dat een KPN monteur het probleem vanochtend heeft verholpen vanuit de wijkkast. Haal je nu weer de juiste internet snelheid?


Ik heb zojuist een afspraak met een monteur ingepland. Laat je ons weten hoe het afloopt?

 

Goedemorgen.

Opgelost en volledige snelheid.

Bedankt voor je hulp.

GR Peter.


Wat fijn dat je nu weer de juiste internetsnelheid haalt. Graag gedaan!