Skip to main content
Beantwoord

Orbi aansluiten op experiabox V10

  • April 15, 2020
  • 5 reacties
  • 493 keer bekeken

Ik wil graag mijn wifi signaal verbeteren en heb daarom een Orbi RBK53 Multiroom Wifi aangeschaft. Ik woon in een nieuw groot huis, veel beton en staal dus dit systeem zou een aanzienlijke verbetering moeten zijn. Hoe sluit ik dier aan op de experiabox, zonder dat ik de functionaliteiten van TV verlies?

Beste antwoord door Nick83

De tv's moeten altijd direct aan de Experiabox verbonden blijven. De Orbi's koppel je ook aan de Experiabox. En dan heeft u gewoon wifi. Je kunt niet de tv ontvangers op 1 of andere manier aan de Orbi's koppelen. Dat werkt niet. 

Als je in een nieuw huis woont, dan heeft u lijkt mij toch wel meerdere kabels naar boven lopen? U gaat de Orbi's boven ook bekabeld aansluiten? Heeft u boven ook tv?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 15, 2020

Het is natuurlijk nog maar de vraag of dit een aanzienlijke verbetering gaat geven. Je zal ze gezien het vele staal en beton zeer goed op moeten stellen. Ik neem aan dat je de tv ontvanger direct met een kabel aansluit op de experiabox?


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 15, 2020

Ja, de TV is via de kabel aangesloten

 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 15, 2020

Dan moet het goed gaan mits je een redelijk snelheid hebt. Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • April 15, 2020

De tv's moeten altijd direct aan de Experiabox verbonden blijven. De Orbi's koppel je ook aan de Experiabox. En dan heeft u gewoon wifi. Je kunt niet de tv ontvangers op 1 of andere manier aan de Orbi's koppelen. Dat werkt niet. 

Als je in een nieuw huis woont, dan heeft u lijkt mij toch wel meerdere kabels naar boven lopen? U gaat de Orbi's boven ook bekabeld aansluiten? Heeft u boven ook tv?


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • April 16, 2020

Hi M, welkom op het forum.

De tv's moeten altijd direct aan de Experiabox verbonden blijven. De Orbi's koppel je ook aan de Experiabox. En dan heeft u gewoon wifi. Je kunt niet de tv ontvangers op 1 of andere manier aan de Orbi's koppelen. Dat werkt niet. 

Als je in een nieuw huis woont, dan heeft u lijkt mij toch wel meerdere kabels naar boven lopen? U gaat de Orbi's boven ook bekabeld aansluiten? Heeft u boven ook tv?

Nick legt dit perfect uit, als je in het nieuwe huis ook UTP kabel hebt lopen naar andere gedeeltes van de wonning, sluit dan de Orbi's daarop aan. Het woordje beton baart mij ook zorgen, maar je komt er snel genoeg achter hoe goed of juist niet goed dit zal werken.Â