Skip to main content

Ik wil graag mijn wifi signaal verbeteren en heb daarom een Orbi RBK53 Multiroom Wifi aangeschaft. Ik woon in een nieuw groot huis, veel beton en staal dus dit systeem zou een aanzienlijke verbetering moeten zijn. Hoe sluit ik dier aan op de experiabox, zonder dat ik de functionaliteiten van TV verlies?

Het is natuurlijk nog maar de vraag of dit een aanzienlijke verbetering gaat geven. Je zal ze gezien het vele staal en beton zeer goed op moeten stellen. Ik neem aan dat je de tv ontvanger direct met een kabel aansluit op de experiabox?


Ja, de TV is via de kabel aangesloten

 


Dan moet het goed gaan mits je een redelijk snelheid hebt. Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


De tv's moeten altijd direct aan de Experiabox verbonden blijven. De Orbi's koppel je ook aan de Experiabox. En dan heeft u gewoon wifi. Je kunt niet de tv ontvangers op 1 of andere manier aan de Orbi's koppelen. Dat werkt niet. 

Als je in een nieuw huis woont, dan heeft u lijkt mij toch wel meerdere kabels naar boven lopen? U gaat de Orbi's boven ook bekabeld aansluiten? Heeft u boven ook tv?


Hi M, welkom op het forum.

De tv's moeten altijd direct aan de Experiabox verbonden blijven. De Orbi's koppel je ook aan de Experiabox. En dan heeft u gewoon wifi. Je kunt niet de tv ontvangers op 1 of andere manier aan de Orbi's koppelen. Dat werkt niet. 

Als je in een nieuw huis woont, dan heeft u lijkt mij toch wel meerdere kabels naar boven lopen? U gaat de Orbi's boven ook bekabeld aansluiten? Heeft u boven ook tv?

Nick legt dit perfect uit, als je in het nieuwe huis ook UTP kabel hebt lopen naar andere gedeeltes van de wonning, sluit dan de Orbi's daarop aan. Het woordje beton baart mij ook zorgen, maar je komt er snel genoeg achter hoe goed of juist niet goed dit zal werken.Â