Skip to main content
Antwoord

Oud-bewoner wil Ziggo verbinding niet opzeggen, kunnen we KPN ernaast nemen?

• June 12, 2025
  • 6 reacties
  • 122 keer bekeken

De oud bewoner wil zijn internet verbinding niet opzeggen. Hij zit nu bij ziggo en wij willen naar KPN. Kan dat gewoon? Kunnen wij een KPN verbinding krijgen terwijl er een Ziggo aansluiting zit?

Beste antwoord door Marlon92

Ja. Ziggo levert over een coax kabel. KPN gebruikt deze niet. KPN levert over de telefoonlijn of over glasvezel. Het heeft dus geen last van elkaar.

6 reacties

• Antwoord
  • June 12, 2025

Ja. Ziggo levert over een coax kabel. KPN gebruikt deze niet. KPN levert over de telefoonlijn of over glasvezel. Het heeft dus geen last van elkaar.

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

De oud bewoner wil zijn internet verbinding niet opzeggen. Hij zit nu bij ziggo en wij willen naar KPN. Kan dat gewoon? Kunnen wij een KPN verbinding krijgen terwijl er een Ziggo aansluiting zit?

Houd er rekening mee dat bij de aanvraag voor een KPN-abonnement je de mededeling krijgt dat je ermee instemt dat een ander abonnement op hetzelfde adres zal worden beëindigd. Of dat ook geldt voor een Ziggo-abonnement, dat immers via een ander netwerk wordt geleverd, is mij niet bekend.

Piet.

• June 13, 2025

Of dat ook geldt voor een Ziggo-abonnement, dat immers via een ander netwerk wordt geleverd, is mij niet bekend.

Uiteraard niet. KPN weet niet eens dat er een Ziggo abonnement loopt.

• June 13, 2025

Waarom wil de oud bewoner dat niet opzeggen ​@YoshiBeukema ?

Ik zou nog wel bij Ziggo aangeven dat jij nu de huidige bewoner bent, dat de oud bewoner weigert het abonnement op te zeggen en dat de kosten dus voor hem zijn.
Vraag daar ook een schriftelijke bevestiging van bij Ziggo (en/of neem het gesprek op als je dat telefonisch doet) anders proberen ze misschien later nog de kosten op jou te verhalen als de oud bewoner stopt met betalen zonder op te zeggen.

• June 13, 2025

Waarom wil de oud bewoner dat niet opzeggen ​@YoshiBeukema ?

Mogenlijk omdat de oude bewoner naar een tijdelijke woning gaat waar Ziggo niet beschikbaar is. En een paar maanden later pas naar z'n nieuwe woning verhuist. 

Ik zou nog wel bij Ziggo aangeven dat jij nu de huidige bewoner bent, dat de oud bewoner weigert het abonnement op te zeggen en dat de kosten dus voor hem zijn.

Dat hoef je niet aan te geven bij Ziggo. Het abonnement staat niet op naam van ​@YoshiBeukema. Dus logisch dat die ook niet hoeft te betalen. 

Vraag daar ook een schriftelijke bevestiging van bij Ziggo (en/of neem het gesprek op als je dat telefonisch doet) anders proberen ze misschien later nog de kosten op jou te verhalen als de oud bewoner stopt met betalen zonder op te zeggen.

Zo'n schriftelijke bevestiging zal Yoshi waarschijnlijk helemaal niet krijgen. Ziggo heeft niets te maken met Yoshi. Als de vorige bewoner niets gezegd had, dan had Yoshi het niet eens geweten.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 13, 2025

Beste ​@YoshiBeukema koop een coaxkabel, verbindt deze met het AOP (zo heet het aansluitpunt bij Ziggo) en je TV en je kunt gratis tv kijken.

Ik ben al 7 jaar weg bij Ziggo, maar heb nog steeds tv-signaal en gebruik het als back-up voor het geval de boel bij KPN eens uitvalt.

Â