Skip to main content
Ik ben al heel lang klant bij KPN met tv en internet (ooit begonnen met de eerste digitenne) en heb zowel thuis als mobiel contract. Omdat ik nog oude rechten heb (alles in 1 thuis standaard) matcht mijn contract niet met bestaande contracten. Wat mij nu opvalt is dat mijn basis contract in prijs is gestegen met 4 euro en dat dit bij nieuwe contracten niet het geval is. Ik heb oude rechten (spotify gratis) maar alleen oude contracten verhogen vind ik wel een beetje vaste klanten pesten. Omdat voor mij spotify nu gratis is heeft het voor mij geen nut om over te stappen naar een nieuw contract maar dit zal niet lang meer deuren als het zo doorgaat. Wat KPN hiermee bedijkt is dat ik nu serieus aan het kijken ben om over te stappen naar een andere provider. Volgens mij wil KPN van de oude contracten af.

Zijn er meer mensen die dit ook zo ervaren?
Goede vraag, Joep. Elk jaar wijzigen we de prijzen, en daarbij wijzigen we ze voor alle abonnementen die nog door klanten in gebruik zijn. Oud én nieuw. We zien graag dat klanten zoveel mogelijk kiezen voor de huidige abonnementen die we hebben. Daarom kiezen we ervoor om de prijsaanpassingen zo te doen dat oude abonnementen meer in lijn komen te liggen (qua prijs voor de inhoud) met de huidige. Dat betekent dan over het algemeen wel dat een ouder abonnement net wat meer in prijs omhoog gaat dan een abonnement uit de huidige serie.
Volgens mij wil KPN van de oude contracten af.

Zijn er meer mensen die dit ook zo ervaren?


Niet alleen KPN alle providers nivelleren na verloop van tijd hun prijzen naar het huidige nivo.
Dat betekent dan over het algemeen wel dat een ouder abonnement net wat meer in prijs omhoog gaat dan een abonnement uit de huidige serie.



En juist dit geeft mij een ontevreden gevoel. Ik ben al lang klant bij KPN en krijg in verhouding een hogere prijsstijging dan nieuwe klanten. Waarbij nieuwe klanten ook nog leuke aanbiedingen krijgen.
Maar wat is er op tegen om over te stappen op een nieuwer pakket?
Voor mij is dat omdat een nieuwer pakket meestal duurder is (lees hogere maandlasten) zonder meer extra waarde. Over het algemeen ga je meer betalen voor exact hetzelfde.



Als we nu bij KPN en Telfort kijken de prijs voor glasvezel en dsl is een paar jaar terug gelijk getrokken hoe kan dat terecht zijn als waar je woont nog geen snelheidsverbetering heeft plaatsgevonden?

Sinds dit jaar liggen de maandlasten nog weer dichter bijelkaar.



Wat betreft de aanbiedingen voor nieuwe klanten dat is niks meer dan een lokmiddel de nette term is marketing. Behalve in een ver verleden heeft elke nieuwe klant ooit een aanbieding gekregen, daarna wordt je melkvee, de basis voor de inkomsten bron.