Skip to main content
Beantwoord

Oud Genexis kastje. Werkt die nog als ik nu glasvezel aanvraag?

• June 11, 2025
  • 7 reacties
  • 150 keer bekeken

Ik wil overstappen van ziggo naar kpn glasvezel. Ik heb een genexis kastje van meer dan 10 jaar geleden bij de aanleg van glasvezel. Is dat nu nog werkzaam? Hoe kan ik dit vragen aan de kpn?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@RobdL. Welkom op de community! Goede vraag! En inderdaad, wat ​@JanD  zegt klopt: je kunt gewoon een bestelling plaatsen voor KPN Glasvezel via onze website of klantenservice. Tijdens of na je bestelling plannen we een KPN monteur in. Die komt bij je thuis kijken of het bestaande Genexis glasvezelkastje (de FTU) nog geschikt is, of dat het vervangen moet worden. De monteur regelt alles zodat je aansluiting goed werkt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 11, 2025

Beste ​@RobdL je kunt gewoon glasvezelabo aanvragen, KPN beoordeelt of er technisch bij jou thuis iets aangepast moet worden en plant daarvoor dan een installatiemonteur in.

Kun je eens een foto plaatsen van de huidige glasvezelkast?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 11, 2025

Bedankt voor de snelle reactie. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 11, 2025

Ik hoop niet dat jij dat gesloopt hebt, hier mag alleen een KPN monteur bij.

@RobdL .

Dus overal afblijven s.v.p.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 12, 2025

Op het kpn filmpje hoe je zelf de installatie moet doen is het eerste punt de kap verwijderen om het kpn kastje er overheen te schuiven, vandaar.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 12, 2025

Beste ​@RobdL heb jij de kap eraf gehaald of zit dat standaard zo?

Kap snel weer terugplaatsen dan zodat er niets beschadigd kan raken en geen vuil en stof bij kan komen.

Glasvezel kun je dus rustig aanvragen, zie ook mijn eerdere reactie.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 13, 2025

Hoi ​@RobdL. Welkom op de community! Goede vraag! En inderdaad, wat ​@JanD  zegt klopt: je kunt gewoon een bestelling plaatsen voor KPN Glasvezel via onze website of klantenservice. Tijdens of na je bestelling plannen we een KPN monteur in. Die komt bij je thuis kijken of het bestaande Genexis glasvezelkastje (de FTU) nog geschikt is, of dat het vervangen moet worden. De monteur regelt alles zodat je aansluiting goed werkt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 13, 2025

Bedankt, ga ik doen