Skip to main content

Zojuist overgestapt naar glasvezel van KPN (had Ziggo). Heb zelf nooit eerder glasvezel gehad, maar zie in de meterkast wel een Genexis glasvezel modem van Reggefiber hangen, waarschijnlijk uit 2013 van de vorige bewoner. Dit glasvezelpunt lijkt echter beschadigd. De afdekkap zit los, er hangt een draadje los, en de zegel is verbroken. 

Komt KPN dit standaard vervangen voor een nieuw aansluitpunt? Hoe werkt dit precies? 

Ja deze lijkt kapot.

Het Genexis kasje is het probleem niet. Deze is door een KPN monteur in 2 tellen te vervangen voor een moderne versie. (Gigabit ipv een tot 100mb model)

Maar zo te zien is de vezel kapot en dat moet door KPNnetwerk hersteld worden.

Kwam er al een installatiemonteur?

Ga er maar van uit dat deze niks anders kan doen dan KPNnetwerk aansturen om die vezel te repareren. Daarna kan er pas nieuwe monteursafspraak geboekt worden. 

Het onderste kapje hebben we ook bij ons.

 


Dank voor je snelle reactie! Het onderste deel lijkt wel intact. Het gele draadje dat los hangt, zit vast aan het bovenste gedeelte en zat eerst vast aan het onderste gedeelte zo te zien. 

Er is nog geen monteur geweest. Ik heb pas vandaag glasvezel besteld bij KPN. Ik ben toen gaan kijken in de meterkast welke glasvezel aansluiting er zat, en zag toen dat oude (ooit opengemaakte) Reggefiber kastje. 

Inmiddels ben ik er achter dat dit Reggefiber kastje eigendom is van KPN. Betekent dit ook dat me dit veel geld gaat kosten? Als dat zo is, blijf ik namelijk net zo lief bij Ziggo natuurlijk... 


Het gele draadje eindigd toch rechtsbeneden? Of zie ik het niet goed?

Het zit in ieder geval totaal niet zoals het moet zitten. Dat gele draadje en blauwe gedeelte moet binnenin het transparante deel zitten ipv erbuiten.

 

KPNnetwerk bepaald of er kosten aan verbonden zijn. Dat kun je bespreken als je contact met hun hebt voor de afspraak wanneer ze langskomen. Maar volgens mij word daar niet moeilijk over gedaan, als je klant van de provider wilt worden/zijn. 


Hoi Nick, welkom op het forum! Heb je inmiddels al wat meer duidelijkheid gekregen over deze situatie?


Ja, perfect antwoord gekregen hier. Monteur van KPN komt binnenkort kijken en dan wellicht iemand van KPN netwerk erbij. We zullen zien! 


@Nickt88 Dat is goed om te horen! Post gerust nog even een berichtje als we iets voor je kunnen doen!