Skip to main content

Ik lees op dit forum dat nu definitief de omzetting van de oude Experia modems is begonnen van de Telfort VLAN34 DHCP (IPoE) instellingen naar het ‘breng je eigen modem’ VDSL (lees dus niet glasvezel) naar de KPN instellingen op VDSL met VLAN6 en PPPoE.

Hulde voor de eigen modem keuze en de hobby gebruikers met eigen routers/firewalls.

Sommige gebruikers (zoals ik) gebruiken al jaren naar volle tevredenheid de Experia V8 in bridge mode via het ‘verborgen menu’ met de URL http://192.168.2.254/atmint.stm/3/1. Omdat je modem dan als bridge fungeert kan KPN de firmware niet remote meer updaten en dat wordt mogelijk een uitdaging voor oud Telfort V8 gebruikers in bridge-mode. 

Zonder de correcte KPN firmware en settings gaat de VDSL verbinding binnenkort op zwart.

 

Vraag: ik heb gisteren een factory default settings reset gedaan (10 seconde reset) van mijn Experia V8 modem en zag deze daarna (geduldig zijn) geupdate werd naar V8 firmware 02.00.141W4.

Ik zie niets aangepast t.o.v. mijn oude firmware 02.00.136W4 alle instellingen zijn nog VLAN34 en alles werkt nog als van ouds. Geen VLAN6 en PPPoE te bekennen.

-Heb ik nu `de KPN firmware` of moet ik geduldig zijn en komt mijn Experia V8 modem later?

-Zijn er oud Telfort Experia V8 modem eigenaren met een hoger (dus nieuwer) firmware nummer?

Groeten Paul.

 

 

Als je gebruik wilt blijven maken van een bridge-mode dan zou ik je willen adviseren om een Zyxel VMG4005-B50A aan te schaffen en daar een eigen router naar keuze achter te plaatsen. De Experia Box kan dan helemaal de deur uit.

Zie ook "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".


Bedankt wjb voor de snelle reactie, ik het voor de zekerheid direct een Zyxel VMG4005-B50 besteld om een reserve te hebben als de Experia V8 er mee stopt. 

Gebruik jij PPPoE over VLAN6 of nog de VLAN34 instelling?

 


Gebruik jij PPPoE over VLAN6 of nog de VLAN34 instelling?

Ik ben al sinds jaar en dag klant van KPN en dus loopt mijn Internet aansluiting via PPPoE over vlan 6.

 

ik het voor de zekerheid direct een Zyxel VMG4005-B50 besteld om een reserve te hebben als de Experia V8 er mee stopt. 

Dan zou ik sowieso de V8 vervangen.