Skip to main content
Beantwoord

Oude koperen telefoonkabels uit mantelbuis verwijderen, hoe doe ik dit?

• December 23, 2025
  • 8 reacties
  • 109 keer bekeken

Ik wil graag oude koperen telefoonkabels van de PTT uit mijn mantelbuis verwijderen. Hoe kan ik daar toestemming voor krijgen? Wie kan ik daarvoor hoe benaderen?

Beste antwoord door Erwin van KPN

Ho ​@Rob Kremers . Welkom hier.

Leuk om dit zo terug te lezen 😊
Fijn dat het uiteindelijk is gelukt en dat je snel duidelijkheid hebt gekregen vanuit KPN.

Voor mij is dit ook meteen een mooi leermoment. Het verzoek via mijnaansluiting wordt dus inderdaad vrij vlot doorgestuurd naar KPN zelf en blijkbaar ook snel opgepakt.. Dit soort aanvragen komen we niet heel vaak tegen, waardoor het proces bij ons ook niet helemaal scherp was. Inmiddels wel dus, altijd goed om weer wat wijzer te worden.

Dank voor het delen van je ervaring hier op de Community. Daar hebben andere meelezers ook weer wat aan. Succes met het vrijmaken van de mantelbuis en het aanleggen van de kabel voor je laadpaal 👍

8 reacties

• December 23, 2025

Volgens mij via mijnaansluiting.nl.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 23, 2025

Ik hoop dat dit goed gaat: 

Uw aanvraag 1003116227 wordt via Koninklijke KPN BV afgehandeld buiten mijnaansluiting.nl.

Koninklijke KPN BV zal hiervoor rechtstreeks met u contact opnemen. U ontvangt voor deze aanvraag geen status updates via mijnaansluiting.nl. Ik heb nog niets ontvangen van Koninklijke KPN BV maar mijnaansluiting.nl heeft m al afgesloten...

• December 23, 2025

Je hebt wel al glasvezel toch? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 23, 2025

Ja, er ligt wel een aansluiting voor glasvezel. Maar het tickets van mijnaansluiting.nl is dus gesloten en ik heb nog geen nieuw tickets van Koninklijke KPN BV dus ik vrees dat ik geen antwoord ga krijgen op mijn vraag...

Ronald31
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • December 23, 2025

Waarom wil je van de kabels af? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 24, 2025

Omdat ik ruimte wil maken in de mantelbuis die vanuit mijn meterkast naar buiten loopt. Daar moet een dikke kabel in voor mijn laadpaal en dat past nu niet. Inmiddels bericht gehad van KPN en ik mag die koperen kabels er gewoon uittrekken. Erg fijn!

Ronald31
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • December 24, 2025

Owh kijk dat is altijd handig 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 26, 2025

Ho ​@Rob Kremers . Welkom hier.

Leuk om dit zo terug te lezen 😊
Fijn dat het uiteindelijk is gelukt en dat je snel duidelijkheid hebt gekregen vanuit KPN.

Voor mij is dit ook meteen een mooi leermoment. Het verzoek via mijnaansluiting wordt dus inderdaad vrij vlot doorgestuurd naar KPN zelf en blijkbaar ook snel opgepakt.. Dit soort aanvragen komen we niet heel vaak tegen, waardoor het proces bij ons ook niet helemaal scherp was. Inmiddels wel dus, altijd goed om weer wat wijzer te worden.

Dank voor het delen van je ervaring hier op de Community. Daar hebben andere meelezers ook weer wat aan. Succes met het vrijmaken van de mantelbuis en het aanleggen van de kabel voor je laadpaal 👍