Skip to main content

Ik zie telkens dat mensen oude modems verkopen maar wat gebeurt er als ik een oude modem van kpn of ziggo nu ga gebruiken voor wifi

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

topic verplaatst naar juiste board

Hoi @Arie5553 ,

Je hebt toch een abonnement nodig bij een provider wil je WiFi kunnen gebruiken. 
 

En als je bij bv KPN een abonnement hebt afgesloten, dan krijg je van KPN een nieuw modem in bruikleen. Waarom zou je dan een oud  modem van iemand anders gebruiken? 


Als u een 'oud' modem wilt kopen om de draadloze verbinding te verbeteren, stel ik voor dat u via de website van KPN een check doet. In sommige gevallen krijgt u apparatuur gratis (in bruikleen) op gestuurd.

https://www.kpn.com/beleef/internet/wifi-manager-wifi-verbeteren.htm


Hallo @Arie5553 , een modem kopen is strafbaar, dan doe je aan heling.

De modems van providsrs worden altijd in bruikleen verstrekt en moeten na einde abo weer ingeleverd worden, uitgezonders zeer oude typen modems waarvan de provider schriftelijk aan de klant meedeelt dat deze op een verantwoorde manier afgevoerd kunnen worden om te recyclen.

Ziggo modems gaan überhaupt nooit werken omdat deze op postcode/huisnummer geregistreerd staan.

 


Hey @Arie5553, goeie vraag. Daarvoor ben je hier aan het juiste adres, welkom op het KPN Forum 🙂 Zo te zien staan Noordzee en Jeroen Ruiter hier al voor je klaar. Dank heren!

Wat gebeurt er als je een oud modem van Ziggo of KPN aansluit? Als je geen abonnement van een provider afneemt, gebeurt er niet veel. Het ‘signaal’ moet vanuit de wijkcentrale naar je huis geactiveerd worden, daarna kun je apparatuur zoals de KPN Experia Box (modem) en tv-ontvanger(s) aansluiten. Je kunt dan gebruik maken van (WiFi) internet, tv en eventueel bellen :)   

Wanneer je een abonnement van KPN afneemt krijg je het installatiepakket thuis gestuurd. In het pakket zit de KPN Experia Box, tv-ontvanger(s), afstandsbedieningen en aansluitmateriaal zoals; ethernetkabels.
Dit pakket bevat apparatuur die je in bruikleen, huur of gratis krijgt. Je hebt de KPN Experia Box in bruikleen en de tv-ontvangers huur je. Alle aansluitmateriaal krijg je éénmalig gratis. Wanneer je de apparatuur niet meer nodig hebt zien we de bruikleen en huur apparaten graag weer terug. We zorgen ervoor dat onze apparaten weer een tweede leven krijgen :evergreen_tree:

Heb je al een abonnement en wil je graag je WiFi verbeteren zoals Jeroen aangeeft? Dan is het verstandig om met de KPN WiFi Manager aan de slag te gaan. Via de online tool optimaliseer je jouw draadloze internet thuis. Doe er je voordeel mee :D

Heb je nog vragen? Stel ze hier gerust. De KPN Community staat voor je klaar! 


Hoi Arie, is je vraag beantwoord? Ik ga er vanuit. Je hebt hier geen bericht meer achtergelaten. Daarmee sluit ik je topic.

Toch nog een vraag? Stel 'm dan gerust, de community helpt graag :)


Reageer