Skip to main content

Beste KPN

Wij hebben bij ons op in de tuin een oude PTT-kast staan. Mijn vraag is of deze nog in gebruik is en of deze evt weggehaald of verplaatst kan worden? Deze kast is alleen via onze achter tuin te bereiken en dus niet via de openbare weg dit lijkt me voor jullie ook niet handig? Ook is deze kast volgens mij nog gemaakt van asbest en dit moet volgens mij ook volgens de wet verwijderd worden?
Zouden jullie willen kijken of we hier een goede oplossing voor kunnen vinden?
Ik stuur ook een foto mee van de PTT-kast.

 

Hallo @Ruud-denbosch , wanneer krijgen we de foto te zien?


Foto uploaden duurde even blijkbaar


Dit is een oude Stap-58 kast en die kunnen vaak niet zomaar zonder kosten verwijderd worden. Bij mijn weten zit er geen asbest in maar ook als dat wel zo zijn is er geen opruimplicht hoor. Er was vorig jaar sprake van verplichte sanering van asbestdaken maar ook dat is niet doorgegaan.


@Ruud-denbosch Ward heeft al gereageerd zie ik. Ik wil het graag voor je navragen of het verwijderd kan worden of niet en hoe het proces dan gaat. 
Hiervoor heb ik wel wat gegevens van je nodig om o.a. het kastje op te kunnen sporen. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Beste Lisa 

ik heb mijn gegevens in gevuld in het profiel.

het zou fijn zijn als je het na wil vragen of het kastje verplaatst of verwijderd mag worden. 
Wij zijn namelijk onze tuin aan het renoveren en zou fijn zijn als we weten of dit kastje weg mag/kan? 
heb ook van oude bewoners van ons huis begrepen dat al ruim 25 jaar niemand bij dit kastje is geweest. 
hoor graag 

mvg ruud


@Ruud-denbosch Bedankt! Ik heb een mail naar de betreffende afdeling gestuurd. Zodra ik een reactie heb, laat ik het hier weten. 


Beste Lisa,

 

er is inmiddels iemand komen kijken naar de kast en deze is schijnbaar niet meer in gebruik hij gaat nu ook weghaalt worden dit gaat even duren omdat in deze kast toch asbest zit wordt deze door een externe bedrijf weg gehaald! Dankjewel voor het door zetten en de snelle service 👍😊

 

mvg 

ruud


@Ruud-denbosch Ik zag net een mail verschijnen inderdaad! Fijn dat het zo snel opgepakt is. Hopelijk is de grasmat, die je eroverheen wil leggen, niet al verdroogt tegen de tijd dat het kastje wordt weggehaald. :wink:

Bedankt voor de terugkoppeling hier :blush:


Reageer