Skip to main content

Modem V10a geinstalleerd. Wifi doet het. Echter de Wifiversterkers zijn nog steeds verbonden met het oude V10 modem. Ik heb nu dus ongewild 2 SSID in gebruik. De wifi-versterkers (op de oude SSID) doen het nog wel maar ik moet nu steeds handmatig schakelen tussen de 2 SSSID's. Ik wil graag op de nieuwe SSID (modem V10a) in het gehele huis met de wifi-versterkers Wifi benutten. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

geeft jou oude ssid wel internet verbinding ?

het kan ook namelijk bij aansluiten van de v10a hij de gegevens uit de experia wifi heeft gehaald

uit tests met de kpn wifi kastjes dat hij dit nogal hardnekkig doet en ik geen aparte ssid in kan stellen neemt hij het direct uit de andere weer over

misschien dat dit speelt met de wifis en v10a

ik kan het fout hebben maar probeer eens

wifi kastjes los koppelen

in de v10a een nieuw ssid aan maken

en dan 1 voor 1 de wifis aansluiten (liefst deze eerste fabriek reset voor de tijd)

nu moeten deze de wifi van de v10a overnemen

 


Heb je nog iets gedaan met de tip van @peter-keetfm, @RHKV? Het lijkt er toch echt op dat er nog een koppeling niet goed staat. Anders zou ik ook echt niet weten hoe dit kan 😞.


@peter-keetfm 

als ik de WiFi experia aan heb staan heb ik automatisch internetverbinding met de oude v10.

als ik de WiFi experia uit heb staan vind een mobiel device alleen WiFi van de v10a.

Maar hoe verklaar je dat ik bedraad alleen verbinding krijg met de SSID van de v10 router?


Hi @RHKV !

 

Wat je eens kunt doen is alle Experia Wifi's ontkoppelen en daarna de reset button samen met de wps knop aan de zijkant van de v10A indrukken voor 7 seconden. Hiermee voer je zoals wij monteurs dat noemen een “monteursreset” uit. Wat deze reset doet is het hele modem resetten, de nieuwste software ophalen en het achterliggende systeem dat gebruikt wordt ook weer helemaal blank. Hierna zouden alle oude gegevens van het vorige modem verdwenen moeten zijn.

 

Als dit gedaan is wacht je tot alles weer werkt, dan de Experia Wifi's een reset geven, en zodra deze gereset zijn, weer aansluiten op de v10A en laten laden. Hierna zou dit ook weer goed moeten werken.

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

 

Groet,

Jordy


@RHKV 

Reset de experia wifi

  1. Zorg dat de kabels goed zijn aangesloten.
  2. Dit doe je door de resetknop op de achterkant in te drukken totdat je 3 rode en 1 blauw lampje ziet.
  3. De Experia WiFi gaat opnieuw koppelen met je Experia Box. Dit duurt een paar minuten

 

Als ik mijn apparatuur bekabel (PC, Wifi versterker, enz) met de nieuwe router staat er bij de verbinding dat ik verbonden ben met de oude router. 

Wat bedoelt u hier precies mee? Waar ziet u dat staan? Bekabeld bent u gewoon verbonden met de router. Dat ding heeft bekabeld geen naam, het is gewoon de router. Een bekabeld aangesloten apparaat kan in princiepe helemaal geen verschil zien tussen de oude en de nieuwe router.

@peter-keetfm

als ik de WiFi experia aan heb staan heb ik automatisch internetverbinding met de oude v10.

als ik de WiFi experia uit heb staan vind een mobiel device alleen WiFi van de v10a.

Prima toch?

Maar hoe verklaar je dat ik bedraad alleen verbinding krijg met de SSID van de v10 router?

Alleen een wifi verbinding heeft een SSID. Een bekabelde verbinding heeft geen SSID.


...


De vraag is al een paar keer gesteld, maar heb je dat nou al eens geprobeerd?

Ben benieuwd of daar gewoon nog de netwerknaam van de oude v10 staat.


Gewoon de experia wifi (allemaal) een fabriek reset geven door het knopje vast houden en dan stuk voor stuk op de v10a aansluiten


Het is echt nodig om alles te hard resetten op de manier zoals ik aangaf. Dit komt omdat er dan het signaal naar de server wordt gegeven om alle oude data te verwijderen. Het is namelijk zo dat het achterliggende systeem de gegevens opslaat, en als er een nieuw modem aangesloten wordt, worden de oude gegevens over gezet zodat de klant niet overal zijn of haar wifi opnieuw moet instellen.

Daarnaast is het zo dat het modem, of welke router dan ook, een naam heeft. Deze naam is zichtbaar in het netwerk, en dus ook zichtbaar bij een bekabelde verbinding. Ook deze naam wordt overgezet waardoor het lijkt alsof er met het oude modem verbonden wordt, maar dit is echter en alleen een benaming.

Een reset op de manier die ik gaf zorgt er voor dat al deze gegevens ook van de server verwijderd worden, en niet alleen van modem en Experia Wifi's. Deze zullen na een gewone reset steeds de oude gegevens van de server binnenhalen, waardoor het probleem blijft.


Het is echt nodig om alles te hard resetten op de manier zoals ik aangaf. Dit komt omdat er dan het signaal naar de server wordt gegeven om alle oude data te verwijderen. Het is namelijk zo dat het achterliggende systeem de gegevens opslaat, en als er een nieuw modem aangesloten wordt, worden de oude gegevens over gezet zodat de klant niet overal zijn of haar wifi opnieuw moet instellen.

Daarnaast is het zo dat het modem, of welke router dan ook, een naam heeft. Deze naam is zichtbaar in het netwerk, en dus ook zichtbaar bij een bekabelde verbinding. Ook deze naam wordt overgezet waardoor het lijkt alsof er met het oude modem verbonden wordt, maar dit is echter en alleen een benaming.

Een reset op de manier die ik gaf zorgt er voor dat al deze gegevens ook van de server verwijderd worden, en niet alleen van modem en Experia Wifi's. Deze zullen na een gewone reset steeds de oude gegevens van de server binnenhalen, waardoor het probleem blijft.


jou verhaal gaat niet op

omdat het nieuwe ssid (wifi naam) al in de aangesloten nieuwe experiabox v10a staat

het gaat er om dat de oude ssid (wifi naam) nog in de experia wifi staat (zwarte kastjes)

en deze een fabriek instelling nodig hebben

 

 


Het is echt nodig om alles te hard resetten op de manier zoals ik aangaf. Dit komt omdat er dan het signaal naar de server wordt gegeven om alle oude data te verwijderen. Het is namelijk zo dat het achterliggende systeem de gegevens opslaat, en als er een nieuw modem aangesloten wordt, worden de oude gegevens over gezet zodat de klant niet overal zijn of haar wifi opnieuw moet instellen.

Daarnaast is het zo dat het modem, of welke router dan ook, een naam heeft. Deze naam is zichtbaar in het netwerk, en dus ook zichtbaar bij een bekabelde verbinding. Ook deze naam wordt overgezet waardoor het lijkt alsof er met het oude modem verbonden wordt, maar dit is echter en alleen een benaming.

Een reset op de manier die ik gaf zorgt er voor dat al deze gegevens ook van de server verwijderd worden, en niet alleen van modem en Experia Wifi's. Deze zullen na een gewone reset steeds de oude gegevens van de server binnenhalen, waardoor het probleem blijft.


jou verhaal gaat niet op

omdat het nieuwe ssid (wifi naam) al in de aangesloten nieuwe experiabox v10a staat

het gaat er om dat de oude ssid (wifi naam) nog in de experia wifi staat (zwarte kastjes)

en deze een fabriek instelling nodig hebben

 

 

Ook voor de Experia Wifi's geldt dit verhaal. Deze worden ook weggeschreven op de server en halen hun gegevens hier vandaan. Zodra deze icm een modem swap gereset worden kan het wel eens raar verlopen zoals hier ook het geval. Aangezien bedraad op het modem de naam van het oude modem wordt gezien geeft aan dat er nog iets niet lekker zit. De reset die ik aangeef lost dit op. Dus ook hierbij geldt mijn verhaal.


@jordy.vanderbolt 

@Marcia_ 

alles  zoals hier boven met alle goede bedoelingen is voorgesteld, heeft helaas niet mogen baten. wie heeft de gouden tip?


Wat rot dit, zeg.. Wil je voor de duidelijkheid nog even volgende vragen beantwoorden:

  • Je hebt de Experia Wifi's ontkoppeld, daarna de reset button samen met de wps knop aan de zijkant van de V10A ingedrukt voor 7 seconden?

  • Je hebt de Experia Wifi's allemaal gereset?

  • Wat gebeurt er als je op de ‘master’ Experia Wifi inlogt? Lukt dat wel of niet?

Als je deze vragen wilt beantwoorden, dan ga ik het intern nog eens doorzetten om te kijken of we iets anders voor je kunnen betekenen. 


hoe is dit nu afgelopen, wat was de oplossing??


hoe is dit nu afgelopen, wat was de oplossing??

Aangezien @RHKV niet meer gereageerd heeft, zullen we dat niet weten.


Wellicht komt @RHKV  nog terug, @bobby3005! Als jij hier zelf een vraag over hebt, kan je het beste een eigen topic aanmaken. We helpen je graag!


Hoe doe ik dat?


Ik heb al verhaal plus vraag geplaatst zelf


Oh ja, ik zie het! Die nemen we vanzelf in behandeling hoor! Kan wel een paar dagen duren i.v.m. de drukte 🙂.


Ik ben al bijna twee weken bezig


Ik heb al verhaal plus vraag geplaatst zelf

En daar heeft u ook al reactie op gehad. Maar u heeft nog niet terug gereageerd. 


@Marcia_ @Nick83 @bobby3005 

mijn probleem is nog steeds niet opgelost…..
De insteek van Bobby om de versterkers te resetten én dezelfde naam en wachtwoord te geven als de Experiabox heb ik nog niet uitgeprobeerd. Wellicht is dat ook voor mij de finale oplossing. Hoe kan ik de naam van de wifiversterkers aanpassen naar de naam van de Experiabox?


@Marcia_ @Nick83 @bobby3005 

mijn probleem is nog steeds niet opgelost…..
De insteek van Bobby om de versterkers te resetten én dezelfde naam en wachtwoord te geven als de Experiabox heb ik nog niet uitgeprobeerd. Wellicht is dat ook voor mij de finale oplossing. Hoe kan ik de naam van de wifiversterkers aanpassen naar de naam van de Experiabox?

Ok. Kunt u inloggen op http://192.168.2.150? Vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop? 


@Nick83 Via pc lukt niet. Ik krijg een foutmelding:

Deze site is niet bereikbaar

Het duurt te lang voordat 192.168.2.150 reageert.

Probeer dit eens:

ERR_CONNECTION_TIMED_OUT