Als ik een nieuwe KPN 12B modem direct met een Cat5 UTP kabel van 1 meter aan de glasvezel aansluiting aan sluit, en de KPN BOX is nog nieuw uit doos, dan krijg ik als ik een laptop met een 1GB ethernet poort verbind maximaal ( CAT5 kabel 1 meter) een snelheid van ca 500 GB/sec, dit ook op de KPN OOKLA snelheidstest.
KPN helpdesk zegt dat het andere verbindingen in mijn huis kunnen zijn, maar op het moment van meten is alleen de laptop verbonden, en niets over wifi.
De laptop is ook niet bezig met uploaden van updates.
Of ik niet de juiste snelheidstest op internet gebruik, gebruik meestal Google speedtest, maar ook de OOKLA en KPN speedtest geven lage snelheden aan.
KPN ziet aan hun kant geen ruis of demping.
Â
Waar zou dit aan kunnen liggen, begrijp uit de KPN data dat je bij een 1GB/sec gemiddeld 850 MB/sec mag verwachten, ( dit zou ik eigenlijk bij een 850MB/sec contract verwachten),  minimaal zou het 750MB/sec mogen zijn, maar hier zit ik gedurende de dag dus onder.
Â
En ja de glasvezel box is uitgeschakeld geweest, heb met andere UTP kabels getest, modem is via de KPN oplosser ook al opnieuw ingesteld en opgestart.