Skip to main content

Ik heb een do het zelf pakket ontvangen om de overgang naar glasvezel te doen (zo’n zwart glasvezelkastje).

Binnenkort ga ik die overgang doen, maar ik wil omdat ik komend weekend moet kunnen thuiswerken
in geval van problemen weer snel naar VDSL moet kunnen wisselen.

Hoe lang blijft de VDSL verbinding nog aktief nadat ik voor het eerst het glasvezelkastje
monteer en er stroom op zet?

verwijderd
 


Hallo @Wim27 op het moment dat de glasvezel verbinding actief is, stopt de koperverbinding en kun je definitief niet meer terug.

 


Dat is toch anders dan het inmiddels verwijderde bericht van @huistijger 


Dat is toch anders dan het inmiddels verwijderde bericht van @huistijger 

Dat zou kunnen @Wim27 ik weet niet wat daar in stond, maar zoals ik het schreef is het een feit.

Dat is misschien ook de reden dat hij zijn reactie verwijderd heeft.

 


Die reactie had ik verwijderd omdat ik er niet zeker van was. @Wim27 
Ook de reactie van @JanD ben ik niet zeker van.

Ik raad je dan ook aan om te bellen met 0800 0402.
Je kunt hier op een KPN-medewerker wachten, maar vanwege de drukte kan dat wel zo'n 5 dagen duren.


Dank beide voor jullie reactie. 

Ik ga bellen of wacht op een tijdstip dat tijdelijk zonder internet wel kan.


@Wim27 Hier hebben in 2022 de glas en koper verbindingen zeker enkele weken naast elkaar bestaan, het zijn immers twee los van elkaar staande systemen. Toen glas op mijn adres functioneel was melde de KPN monteur dat mijn koperlijn in de centrale uitgezet/afgekoppeld zal worden maar dat dit nog best een aantal dagen, misschien weken kon duren. Na ongeveer een week heb ik een VDSL testje gedaan en toen bleek toen de lijn nog functioneel, nu inmiddels niet meer. De moraal van dit verhaal: KPN zal koper pas uitzetten als glas functioneel is, hoeveel tijd daar tussen zit is niet te zeggen maar is niet a la minute. En idd., mogelijk weet 0800-0402 hier meer over te vertellen.