Skip to main content


Op dit moment wordt er bij ons glasvezel aangelegd. Nu heb ik onlangs op het internet ergens gelezen dat ik binnen mijn huidige abonnement kanĀ overstappen naar glasvezel, dus met behoud van mijn huidige voordelen in tegenstelling tot het duurdere hussel.

Is dit inderdaad het geval?

Volgens mij wel. Tenzij je een heel oud abonnement hebt van meer dan 10 jaar oud ofzo. Daarvan heb ik wel eens gehoord dat het dan niet kan. Maar precies weet ik dat niet.


Dank voor je snelle antwoord.


Ik zou hier graag nog een ā€œofficiĆ«leā€ reactie van een moderator horen! šŸ‘


Hoi @Casey, dat klopt inderdaad. De drager kan gewijzigd worden van koper naar glasvezel als deze is opgeleverd. Met de informatie die ik nu heb, lijkt dat september te worden voordat het opgeleverd wordt. Projecten worden vaak in een keer of per postcode opgeleverd. Nog even wachten dus.Ā 


HoiĀ @Casey, dat klopt inderdaad. De drager kan gewijzigd worden van koper naar glasvezel als deze is opgeleverd. Met de informatie die ik nu heb, lijkt dat september te worden voordat het opgeleverd wordt. Projecten worden vaak in een keer of per postcode opgeleverd. Nog even wachten dus.Ā 

Ā 

@Bart_ZĀ  Ik lees dat verhaal van in 1 keer opleveren vaker maar het is echt niet waar. Zodra een woning is aangesloten, zowel bij nieuwbouw al bij bestaande bouw, is deze de volgende dag opgeleverd in de database van KPN Netwerk NL. En daarmee dus te activeren. Er wordt nooit gewacht om meerdere woningen tegelijk op te leveren.

Wat helaas wel eens gebeurt is dat woningen wel aangesloten worden terwijl de PoP nog niet zover is. Het aansluiten gaat wel door dus zodra de PoP wel klaar is zijn al die aangesloten woningen ineens te activeren. Maar dat zijn nog steeds uitzonderingen.


Dank voor jullie antwoorden. Ons huis wordt dit najaar gesloopt (aardbevingsschade) en vervangen door nieuwbouw. Oplevering volgend voorjaar, dus dan maar overgaan naar glasvezel.



FtH beschikbaar! Kan ik worden overgezet naar glasvezel binnen mijn huidige abonnement? Graag.


Gaat geregeld worden. Je hebt een mail gekregen. KPN Netwerk NL komt de aansluiting nog in orde maken, dan ben je over op Glasvezel. Kan zijn dat er dan nog een monteur van ons komt om de aansluiting af te maken.Ā 


Klopt. Bedankt.

Ā 


Graag gedaan. :)