Skip to main content
Antwoord

Overgestapt naar 1 Gbit/s glasvezel maar haal maar 512 Mbit/s volgens het modem

• February 29, 2024
  • 6 reacties
  • 141 keer bekeken

ik ben overgestapt naar 1Gb internet via glasvezel en KPN, maar mijn mobiel geeft aan dat de modem maar tot 512 Mb kan hebben terwijl ik 1 Gb abonnement heb, snap dit niet moet ik nu een andere modem voor 1 Gb internet via glasvezel?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi @frans 1960 en welkom bij de KPN Community! 

Gek dat je bekabeld ook geen 1 Gbit/s meet, zeker als je laptop 1 Gbit/s aankan. 
Zou je de tips voor het checken van je glasvezel snelheid eens willen proberen? 

Met name:

Tip:
Wil je de uitgebreide tests doen, download dan de Ookla Speedtest app voor je computer:

Windows App | MacOS App

Deze applicaties zijn geoptimaliseerd voor een hogere internetsnelheid. De webvariant wordt beperkt door o.a.. de browser-software, plug-ins in de browser en veiligheid/anti virus software die je actief hebt.

Ik ben benieuwd wat daar uit komt en of de oplossing er ook tussen staat. 🤞

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • February 29, 2024

1 Gbit gaat u via WiFi nooit halen. Meet eens op een bekabeld aangesloten pc of laptop. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 29, 2024

ik heb mijn laptop aangesloten met kabel maar kom maar tot 380 mb en 450 mb, heb het idee dat de modem deze 1 gb niet kan verwerken. mijn laptop kan wel gewoon 1 Gb aan.

dit op reactie van Nick83.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • February 29, 2024

Heeft de laptop een eigen netwerk poort? Of gebruikt u een usb adapter? 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • February 29, 2024

1 Gbit gaat u via WiFi nooit halen. Meet eens op een bekabeld aangesloten pc of laptop. 

lol dat kan zeker wel met een wifi 6 apparaat

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 29, 2024

mijn laptop heeft een eigen netwerk poort,

reactie voor Nick83

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 1, 2024

Hi @frans 1960 en welkom bij de KPN Community! 

Gek dat je bekabeld ook geen 1 Gbit/s meet, zeker als je laptop 1 Gbit/s aankan. 
Zou je de tips voor het checken van je glasvezel snelheid eens willen proberen? 

Met name:

Tip:
Wil je de uitgebreide tests doen, download dan de Ookla Speedtest app voor je computer:

Windows App | MacOS App

Deze applicaties zijn geoptimaliseerd voor een hogere internetsnelheid. De webvariant wordt beperkt door o.a.. de browser-software, plug-ins in de browser en veiligheid/anti virus software die je actief hebt.

Ik ben benieuwd wat daar uit komt en of de oplossing er ook tussen staat. 🤞