Skip to main content
Beantwoord

Overgestapt naar Fritzbox 7590 AX maar MijnKPN app geeft aan dat ik niet ben verbonden met thuisnetwerk

• February 24, 2026
  • 10 reacties
  • 159 keer bekeken

Nadat ik mijn experia box verwisseld heb voor een eigen Fritz box 7590 AX lijkt inmiddels alles te werken. 
Alleen de Mijn KPN app op mijn iPhone en een andere app voor het managen van mijn jaloezieën zeggen nu beiden dat ik niet met mijn thuis netwerk verbonden ben (wat ik dus wel ben) en daarom is in de MijnKPN app de functie my wifi netwerk niet beschikbaar en in de andere app kan ik mijn jaloezieën niet bedienen.

ik gebruik geen VPN, waarom Haegen deze apps dat ik niet met mijn thuisnetwerk verbonden ben. Is er een setting op mijn fritzbox die ik moet veranderen ?

Beste antwoord door PeterG

Die functies in de MijnKPN app werken alleen in combinatie met een KPN modem (Experiabox 10, 12, 14).

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 24, 2026

Beste ​@Annemieke369 misschien gebruikt de Fritz!Box een andere IP-adressering dan KPN, die standaard 192.168.2.X gebruikt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • February 24, 2026

Die functies in de MijnKPN app werken alleen in combinatie met een KPN modem (Experiabox 10, 12, 14).

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 24, 2026

Inderdaad niet met de FritzBox. Die komt niet naar voren in de app. Om je WiFi daar te meten kan je de app van Fritz WLAN downloaden voor meer info over je WiFi netwerk. Werkt erg goed icm met andere Fritz apparaten. 

• Auteur
  • Topper
  • February 24, 2026

Oké dank jullie wel. Ik heb nu wel een nieuw probleem ook al leek verder alles te werken incl tv, telkens alsmik nu tv probeer te kijken blijft het hangen en krijg ik verbinding met zender verbroken. Een opname terugkijken lijkt wel te werken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 24, 2026

Welke tv ontvanger heb je ​@Annemieke369 ? (zie voorkant ontvanger)

• Auteur
  • Topper
  • February 24, 2026

Er staat VIP5202 op…

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 24, 2026

Oh, dan kan de door mij bedachte omschakeling naar unicast helaas niet.

Maar bij een goed geconfigureerde IGMP Proxy in een Fritzbox moet KPN iTV (VLAN 4; Multicast) gewoon werken.

Je hebt wel voor instelling “KPN” gekozen in de Fritzbox?

• Auteur
  • Topper
  • February 25, 2026

Goedemorgen, jazeker ik heb de KPN instelling gekozen op de fritzbox. Inmiddels heb ik alles gerestart en doet de tv het wel, maar krijg je heel regelmatig, bij de het zappen, de boodschap verbinding verbroken. Als je gewoon doorgaat, lijkt allles in orde, maar de boodschap verschijnt wel erg vaak.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • February 25, 2026

Hoe is de verbinding Fritz!Box met de Arris VIP5202 uitgevoerd?: bedraad (UTP kabel), draadloos (WiFi) of via een DVS (Draadloze Verbinding Set). Bedraad is het beste, de andere drie hebben nog wel eens last van ´verbinding verbroken’, vooral als je een DVS gebruikt.

Zie ook: https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-stb-nmc-400#/

• Auteur
  • Topper
  • February 25, 2026

Het is een bedrade verbinding! Bedankt voor de link ik ga eens kijken.