Skip to main content

Ik heb sinds 13-6-2024 overgestapt naar glasvezel van Odido, maar ik zie dat de factuur van 14/6 to 13/7 is afgeschreven en als ik inlog zie ik volgens mij nog een actief glasvezel abonnement staan. KPN is blijkbaar niet per email te bereiken, dus even deze manier proberen.

KPN moet toch wel doorhebben dat mijn abonnement is opgezegd? Ik snap er niets van. Het internet is er op 13/6 ook mee opgehouden en deed het weer na het aansluiten van het Odido modem.

Sterker nog: ik zie nu dat ik op 14/5/24 een mailtje heb ontvangen van KPN dat de opzegging van het abonnement is ontvangen:

 

Je abonnement bij KPN stopt binnenkort

We lopen graag alles met je door

 

Beste meneer,

Odido heeft ons laten weten dat je je Hussel Internet 50 Mbit/s bij ons wil opzeggen. Wat jammer! Maar we gaan dit voor je regelen. Graag lopen we alles even met je door. Heb je nog vragen over de opzegging of over dit bericht? Bel ons op 0800-0402.

 

Je abonnement en bijbehorende voordelen stoppen

Wij stoppen je abonnement als Odido aan ons bevestigt dat je bent overgestapt. Dan stoppen ook meteen de extra diensten en voordelen die bij je overeenkomst hoorden. Zoals je abonnementen:

- Amazon Prime

- F-Secure

 

Belangrijk om te weten

- Je KPN e-mailadres werkt nog 6 maanden nadat je abonnement is gestopt.

- Nadat je abonnement is gestopt, ontvang je een laatste factuur. Hierop verrekenen we de abonnementskosten en de laatste verbruikskosten (als je die hebt).

- Stuur onze apparatuur alsjeblieft terug. Je ontvangt hiervoor een retourdoos.

 

Heb je nog vragen?

Kijk dan voor meer informatie op kpn.com/overstapcontroleren of bel ons gratis op 0800-0402. Wil je toch niet opzeggen? Neem dan binnen 14 dagen, de wettelijke annuleringstermijn, contact op met Odido.

 

Met vriendelijke groet,

Team KPN

@Maja van KPN sorry dat ik dit onderwerp even kaap, maar ik heb iets soortgelijks. Mijn internetabonnement loopt blijkbaar ook door (want ik zat maar te wachten op het bericht dat ik de modem moet terugsturen en dat bericht kwam maar niet). Maar ik ben sinds 2 weken (13/6) overgestapt naar Odido glasvezel, maar als ik inlog zie ik nog een actief abonnement lopen en het geld voor de maand 14/6 tot 13/7 is al afgeschreven van mijn rekening.

Ik bedoel, je kan niet 2 actieve glasvezelabonnementen hebben lopen op dezelfde lijn (niet zoals hierboven met een mobiel abonnement). Het kpn modem hield er op 13/6 mee op (en dus ging ik er van uit dat het inderdaad opgezegd was) en ik moest het Odido modem aansluiten om weer het internet op te kunnen.

Kan jij kijken waar het fout is gegaan?


Admin: bericht afgesplitst en samengevoegd met eigen topic


@Maja van KPN : ik had hier al een andere topic gestart. De bevestiging van opzegging heb ik ontvangen, die ik eerder over het hoofd gezien. Dit maakt het alleen maar meer verwarrend.


Hoi @Motat - Motat.

Dit is tot dusver het enige topic van jou. 🙂

Voor zover ik me herinner duurt het ongeveer 5 dagen tot een moderator, een KPN medewerker je topic oppikt en reageert. Dus heb ff een potje geduld.

*Voorraad potjes met geduld is beperkt bij een eventuele bestelling. 😉

*Edit*

Zet bij je Profiel alvast je gegevens waarbij (Privé) staat. Dan kun je sneller worden geholpen. 


@Motat je hebt waarschijnlijk een bevestiging gehad van het beëindigen van je abonnement. Hier kan je lezen waarom je nog een factuur hebt gehad. 


Die factuur zal al klaar gestaan hebben enkele dagen voor de afsluiting. Je zult rond 10 juli nog vast een eindfactuur ontvanger waarbij verrekening, restitutie dus, zal plaatsvinden @Motat .

Twee providers op één verbinding kan inderdaad niet. 

Wil je zekerheid over beëindiging en factuur bel dan morgen kpn. Afdeling collections. 

Dat is veel sneller dan wachten op een kpn moderator. Aan de telefoon kunnen ze direct in de administratie meekijken. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.


Admin: reactie verplaatst naar bestaand topic


Dat zou dan een verklaring kunnen zijn, maar vond het nog steeds apart. Er is toch niets voor niets een. Maand opzegtermijn? Genoeg tijd zou je zeggen om dit administratief te regelen, maar ik wacht het dan even af. Bedankt voor de reactie! 

 

Ik had eerst de opzeggingsbevestiging over het hoofd gezien. Nu ik die heb als bewijs ben ik al een stuk gerustgesteld en kan ik het nog wel even afwachten.


Hi @Motat,

Heel goed dat je hier even aan de bel trekt als er iets gebeurt dat je niet goed kunt plaatsen. 

Ik zie dat er vanuit de community al wat uitleg is gegeven over hoe ons facturatieproces werkt en dat je achteraf via een slotfactuur je teveel betaalde abonnementsgeld nog weer van ons terug zult ontvangen 🙂 Mocht er bij die slotfactuur iets onduidelijk zijn of je hebt het idee dat er iets niet klopt, dan kan je altijd weer even contact met ons opnemen!


@Maja van KPN: er is weer een maand gefactureerd en afgeschreven. Ik ben nu in het buitenland en kan niet bellen naar de klantenservice. Kan jij er naar kijken? Dit lijkt me namelijk disproportioneel, 2 maanden nodig om jullie administratie op orde te krijgen?


Ik ben nu in het buitenland en kan niet bellen naar de klantenservice. 

Dat kan wel:

+31612001200


@Maja van KPN : ik had hier al een andere topic gestart. De bevestiging van opzegging heb ik ontvangen, die ik eerder over het hoofd gezien. Dit maakt het alleen maar meer verwarrend.

 

Hmm, weet je dan echt héél zeker dat je een bevestiging van de opzegging ontvangen hebt @Motat?

Op de dag dat je abonnement bij Odido is gestart? Of doelde je met je eerdere bericht alleen op een bevestiging van de overstap?

Als je niet op de dag zelf nog een extra bericht gehad hebt, kan het zijn dat er ergens iets mis is gegaan met het seintje dat wij van Odido hebben moeten krijgen, en dat je abonnement niet daadwerkelijk op is gezegd 😕 Dit is niet iets dat we via de community voor je na kunnen gaan over kunnen regelen, ik wil je dus aanraden om echt even contact met ons op te nemen via +31612001200. 


Overstap naar je nieuwe aanbieder

KPN<noreply@kpn.com>

+1 andere

 

 



KPN logo

 

 



 

 

Je abonnement bij KPN stopt binnenkort

We lopen graag alles met je door

 

 

 

Beste meneer,

 

Odido heeft ons laten weten dat je je Hussel Internet 50 Mbit/s bij ons wil opzeggen. Wat jammer! Maar we gaan dit voor je regelen. Graag lopen we alles even met je door. Heb je nog vragen over de opzegging of over dit bericht? Bel ons op 0800-0402.

 

 

 

 

Je abonnement en bijbehorende voordelen stoppen

Wij stoppen je abonnement als Odido aan ons bevestigt dat je bent overgestapt. Dan stoppen ook meteen de extra diensten en voordelen die bij je overeenkomst hoorden. Zoals je abonnementen:

 

- Amazon Prime

 

- F-Secure

 

 

 

 

 

 

Belangrijk om te weten

 

- Je KPN e-mailadres werkt nog 6 maanden nadat je abonnement is gestopt.

 

- Nadat je abonnement is gestopt, ontvang je een laatste factuur. Hierop verrekenen we de abonnementskosten en de laatste verbruikskosten (als je die hebt).

 

- Stuur onze apparatuur alsjeblieft terug. Je ontvangt hiervoor een retourdoos.

 

 

 

 

 

Heb je nog vragen?

Kijk dan voor meer informatie op kpn.com/overstapcontroleren of bel ons gratis op 0800-0402. Wil je toch niet opzeggen? Neem dan binnen 14 dagen, de wettelijke annuleringstermijn, contact op met Odido.


Hmm, dit lijkt alleen de aankondiging van het gebruik van de overstapservice te zijn @Motat, als je verder niets hebt ontvangen begin ik toch een beetje bang te worden dat je abonnement niet goed stop is gezet.

Ik wil je dan ook aanraden om ze snel mogelijk contact te zoeken met ons (óf Odido) om te kijken hoe het precies zit met het overstapverzoek!


Reageer