Skip to main content

Mijn moeder heeft onlangs een KPN glasvezelaansluiting gekregen. Het betreft een oude woonwijk waar KPN glasvezel aan het uitrollen is.

Vanaf dat moment staan er op de meest rare tijdstippen KPN-verkopers aan de deur om een abonnement te verkopen. Elke keer geeft ze aan dat ze geen interesse heeft en tevreden is over Ziggo. Maar ze blijven haar maar stalken. Afgelopen zaterdagavond rond 20.00 uur belden ze nog aan. En het begint nu wel een beetje vervelend te worden. Het lijkt erop dat de verkopers bewust oudere mensen uitkiezen en ze onder druk zetten door ze ongevraagd lastig te blijven vallen.

Hoe komen we van deze verkopers af? Mag KPN dit gewoon blijven doen, ook als je aangeeft geen interesse te hebben?

 

Goedemorgen @Franzki, kan me voorstellen dat jullie hier wel goed zat van zijn. Zou je de adresgegevens van jouw moeder willen vermelden in het forumprofiel? Dan ga ik voor zorgen dat men niet meer zal aanbellen. 


Ja jammer maar helaas, zolang er een deurbel zit mag men aanbellen.

Een optie om om een sticker bij de bel aan te brengen dat colportage niet gewenst is, als ze dan verstandig zijn bellen ze niet meer aan, en elke keer direct aangeven, ik koop niet aan de deur en er niet verder op in gaan.

Iets rigoureuzer een sproeier in de voortuin op de bel zetten, moeten ze nat worden om er bij te komen, meestal slaan ze dan wel over, of Fikkie laten patrouilleren.

voorbeeld sticker
Fikkie.

 


Goedemorgen @Franzki, kan me voorstellen dat jullie hier wel goed zat van zijn. Zou je de adresgegevens van jouw moeder willen vermelden in het forumprofiel? Dan ga ik voor zorgen dat men niet meer zal aanbellen. 

 

Zojuist de gegevens toegevoegd bij persoonlijke opmerkingen in mijn profiel.

Fijn dat het opgelost wordt!


Ik heb de klacht en de adresgegevens doorgegeven aan de mensen die verantwoordelijk zijn voor de deur aan deur verkoop @Franzki. Ik ga er van uit dat men mevrouw niet meer zal storen. 


Goede dag,
Ik wil een klacht indienen over de manier waarop jullie “KPN verkoopmedewerkers” bij bewoners in onze wijk (Kleverpark Haarlem) de glasvezelaansluiting proberen aan te smeren.
Een jong meisje belde vanmiddag bij mij aan omdat “er nog een foto van de aansluiting gemaakt moest worden”.
Ik zei nog dat alle foto’s van de aanleg, binnen én buiten, al gemaakt waren, maar liet haar toch binnen.
Ik liet haar zien waar het glasvezelkastje zat en toen vond ze het wel goed, en ik weet bijna zeker dat ze niet eens een foto heeft genomen.
Ze begon wél over mijn Ziggo-abonnement en mijn internetsnelheid, die volgens haar onnodig hoog is. Op haar tablet wilde ze al dingen aanwijzen, waarschijnlijk een KPN glasvezel-pakket. Ik zei nog maar een keer dat ik meer dan tevreden ben met mijn Ziggo-aansluiting, waarop het kind zei dat Ziggo de prijzen ging verhogen, en of “ik daar al bericht van gehad had….” (Nu moest ik zeker bang worden)
Ik raakte steeds meer geïrriteerd en zei nogmaals dat ik haar binnen had gelaten om een foto te nemen van de glasvezelaansluiting! 
Ze zei dat ze “me alleen maar wilde helpen” maar ik bleef volhouden dat als Ziggo óók op die glasvezel mee gaat liften, ik daar zéker een bericht over zou krijgen.
Haar langzaam naar de voordeur begeleidend, zei ze dat “ik maar raar reageerde”.
Ik zei dat ik niet gediend was van dit soort verkooppraktijken en dat ze, toen ze aanbelde, meteen had moeten zeggen waarvoor ze écht kwam!
Half huilend is ze afgedropen, ja sorry hoor! 
Ik wens voortaan geen KPN mensen aan mijn deur te zien en ik denk nu wel twee maal na voor ik óóit nog gebruik ga maken van jullie glasvezel!!

Vriendelijke groet,
L. M. van der Sman
Haarlem


Zowel de werkwijze van de dame als uw reactie daarop verdient geen schoonheidsprijs gebaseerd op uw verhaal. Jammer dat het zo gelopen is. Gelukkig bent u tevreden met uw huidige provider.  


9 juni 2023. 2 Jaar geleden is bij ons in de buurt overal glasvezel deur aan deur aangelegd. Prachtig. Enkel voorlopig hebben we geen behoefte om over te stappen naar KPN. Nu -met een tussen periode van 2 jaar- 2 verkopers aan de deur gehad. Ook goed bijgehouden dat het nu 2 jaar geleden was, want dat werd me direct met enige irritatie bij de verkoper gemeld. Kijk, dan is het bij direct al mis.  Allebei verkopers wisten mij in zeer korte tijd te irriteren “het is nu alweer 2 jaar gelden", “KPN had gezorgd voor de glasvezel; dus waarom neem je dan geen abonnement?”,  “jullie zitten nu bij Ziggo, die verhoogd binnenkort de prijzen". Dat soort praatjes. 

Of ik over ga naar de KPN? zeg nooit "nooit”, maar met de verkopers die jullie nu langs sturen, gaat het bij niet lukken. En echt, ik ben te overtuigen, maar met dit soort jongens die waarschijnlijk per nieuw abonnement en met een bepaalde target op pad worden gestuurd… nee. 
Hou die jongens maar lekker uit de buurt!

Groeten Jelle, 8447EE

 


Goedemorgen ,

Bij mij in Rijswijk heb ik last van verkopers van KPN,die maar blijven aanbellen.

Ondanks dat ik heb nee heb gezegd.

Ik ga dit  ook aankaarten bij KASSA en RADAR.

Groeten Ludwig