Skip to main content
Vraag

Overstap naar KPN duurt lang, glasvezel aansluiting ligt nog buiten

• September 8, 2025
  • 10 reacties
  • 147 keer bekeken

Beste allemaal,

Wie kan mij helpen met de aansluiting/ overstap kpn van mijn moeder. (dit is haar kpn id en ze stemt hiermee in dat ik dit plaats).

Op 13 juni 25 was er een deur tot deur verkoper en toen heeft mijn moeder met overleg met mij een abonnement aangegaan bij kpn.  Een heleboel mailtjes gehad in de dagen erna en alles was gepland op wensdatum13 augustus. Hier zou nog contact over zijn. Tot 10 augustus niets meer vernomen van Kpn. Tot 11-08 augustus dat de afdeling netwerk contact op zou nemen voor de aansluiting van Kpn. Ik dacht nou dat wordt snel binnen 2 dagen. (Natuurlijk kan dat niet ben inmiddels al 2 aansluitingen kpn verder die van ons zelf en mijn vader en heb inmiddels al wel geleerd dat het niet van een leijen dakkie gaat.)

Dus contact gezocht met kpn klantenservice na een lang verhaal konden ze me niet helpen werd door verbonden naar kpn netwerk, kpn netwerk zegt nee mevrouw daar gaan wij niet over dat is de hoofdaannemer in dit geval hanab telecom. Doorverbonden met hanab daar een minder vriendelijke dame aan de foon dat hun onderaannemer Noor infratechniek bouwvak heeft en dat er pas weer gewerkt wordt na 28 augustus.  Huh dat is raar ik wacht al vanaf 13 juni maar oke. 

Ik heb kpn netwerk weer gebeld en het verhaal van hanab telecom verteld o mevrouw maar dat is raar er werken altijd wel mensen door. kon mij verder niet helpen.

Noor infratechniek gebeld en jahoor contact duurde wel even maar goed.

Nee hoor mevrouw wij hebben geen bouwvak maar ook geen ticket om het aan te sluiten niet ontvangen van kpn.

Ik heb kpn netwerk weer gebeld en gevraagd hoe dat kan nou mevrouw er is wel een ticket.

Noor infratechniek belde mij net terug dus had een duo verbinding en zo kwamen we er achter dat het ticket wel te zien was aan de kpn zijde maar niet bij Noor. Kpn netwerk kon mij niet verder helpen verbond mij terug naar kpn klanten service.

Weer alles uitgelegd Ticket aangemaakt. Noor ook bevestigd dat het ticket er was. Nu was alleen de vraag of de kast beneden in de serviceflat open was.  Mijn moeder is beneden gaan kijken Noor infratechniek zou de volgende morgen terug bellen. Hebben ze natuurlijk niet gedaan.

Ze belde de 15-08 nadat ik kpn klantenservice naar hun had laten bellen en toen vertelde ze me dat ze weer geen ticket hadden ik zeg ja daag die hadden jullie wel. Toen is noor infratechniek zelf gaan bellen met hanab telecom en daarna kwam het antwoord hanab heeft geen hoogbouw documenten het moet terug naar de afdeling bouw fttx van hanab. Ik moest maar contact op gaan nemen met hanab. 

Daar heb ik eens over nagedacht en aangezien ik er best klaar mee was heb ik besloten dit is het probleem van kpn ik stop met tussenpersoon spelen ze gaan het maar oplossen. 

Na een week maar weer op 20-08 Kpn klantenservice gebeld hele verhaal opnieuw verteld. Deze jongedame ging het uitzoeken nou ze heeft me 45 minuten laten hangen in de wacht wat ze gedaan heeft geen idee maar terug kwam ze niet. Mijn vaste telefoon was inmiddels leeg. Maar ze zou me terug bellen mocht de verbinding worden verbroken had ze gezegd. Ze moet nu nog terug bellen. 

Tot op vandaag kreeg mijn moeder weer een bericht dat de overstap vandaag moet plaats vinden dat alles aangesloten kan worden. Ik heb geen idee hoe. De glasvezel ligt nog buiten de flat doos is niet bezorgd. 

En ergens in al deze weken heeft er een medewerker van de KPN klantenservice nog een klacht neer gelegd bij kpn ik zou binnen 2 dagen terug gebeld worden of mijn moeder nou er heeft niemand gebeld. Vind dit inmiddels geen service meer.

En aangezien het telefonische contact mij verder niets oplevert. heb ik bedacht ik post het hier misschien heeft iemand een idee hoe dit optelossen.

Of is de oplossing in dit geval bij Ziggo blijven!

Sabine namens mijn moeder

10 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 8, 2025

Dit gaat allemaal niet soepel ​@Janniek45. Als ik het goed begrijp is er nog helemaal geen glasvezelaansluiting in de woning. Het zal ook nog wel even duren voordat het zover is. Mijn advies is om er geen tijd meer in te stoppen. Het geeft allemaal gedoe en stress en dat is het niet waard. Probeer het abonnement te annuleren en blijf bij Ziggo tot alles netjes in huis is aangelegd. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 9, 2025

De glasvezel kabel is getrokken tot aan de serviceflat deur en hoeft nu als enige nog maar 1 verdieping omhoog. Maar dat is schijnbaar heel lastig. Ik wacht het nog een paar dagen af of dat er hier nog iemand gaat reageren van kpn zelf. En anders is er besloten om inderdaad de hele bestelling te annuleren. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 9, 2025

Heeft de vve of pandeigenaar wel toestemming gegeven voor de aanleg? Als dat nog niet geregeld is dan gaat er nooit een glasvezelaansluiting komen in huis....Hier is daar meer over te lezen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 9, 2025

ik heb werkelijk waar geen idee. Er ligt al wel odido glasvezel en het kastje is ook al geïnstalleerd in de meterkast dus ik vermoed dat kpn het ook wel mag aansluiten.  Maar dan nog vind ik dat Kpn dat had moeten regelen voordat ze een verkoper in de flat los laten en iedereen met deze ellende opzadelen.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 11, 2025

Goedemiddag ​@Janniek45 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Kan me het lezen van je bericht heel goed voorstellen dat dit de nodige frustraties met zich meebrengt. Of ik hier iets voor je in kan betekenen, betwijfel ik helaas wel. De aanleg van Glasvezel ligt in handen van KPN Netwerk en ik heb daar verder geen zicht op :( 

Wel zou ik graag eens mee willen kijken, misschien dat ik toch nog iets kan achterhalen. Zou je daarom je profiel in willen vullen (met de gegevens van je moeder natuurlijk) en kun je een seintje geven zodra je dat hebt gedaan? Alvast bedankt!

ik heb werkelijk waar geen idee. Er ligt al wel odido glasvezel en het kastje is ook al geïnstalleerd in de meterkast dus ik vermoed dat kpn het ook wel mag aansluiten.  Maar dan nog vind ik dat Kpn dat had moeten regelen voordat ze een verkoper in de flat los laten en iedereen met deze ellende opzadelen.

Dat laatste ben ik met je eens en dat nemen we ook zeker mee!

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 11, 2025

Goedemiddag ​@Jan van KPN zojuist alle gegevens ingevuld. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 15, 2025

Bedankt voor het invullen van je profiel ​@Janniek45 👌🏻

Ik ben direct gaan kijken en zie ook dat je moeder inmiddels al had moeten worden aangesloten op glasvezel. Helaas kan ik niet inzien waarom dit langer duurt dan aanvankelijk werd aangegeven. Daarom heb ik net een ticket aangemaakt met daarin het verzoek om z.s.m. contact op te nemen met je moeder om de verdere voortgang te bespreken. Vanaf hier kan ik jou en je moeder alleen maar vragen om dat eerst nog even af te wachten. En wil je mij hier nog even laten weten wat daar precies uit is gekomen? Alvast bedankt!

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 18, 2025

Bedankt voor het invullen van je profiel ​@Janniek45 👌🏻

Ik ben direct gaan kijken en zie ook dat je moeder inmiddels al had moeten worden aangesloten op glasvezel. Helaas kan ik niet inzien waarom dit langer duurt dan aanvankelijk werd aangegeven. Daarom heb ik net een ticket aangemaakt met daarin het verzoek om z.s.m. contact op te nemen met je moeder om de verdere voortgang te bespreken. Vanaf hier kan ik jou en je moeder alleen maar vragen om dat eerst nog even af te wachten. En wil je mij hier nog even laten weten wat daar precies uit is gekomen? Alvast bedankt!

Beste Jan , Tot op heden helemaal niets van kpn vernomen. Dacht zal eens inloggen en nu is de aansluitdatum zonder verdere communicatie verschoven naar 13 november.  Tot zo ver de info.

Groeten Sabine

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 22, 2025

Goedemorgen ​@Janniek45, op 19 september hebben mijn collega's geprobeerd te bellen op het 06 nummer dat je via dit profiel hebt doorgegeven en er is een voicemail ingesproken. Vermoedelijk gaat dit om het 06 nummer van je moeder (ik heb ze het 06 nummer doorgegeven die je in het profiel had achtergelaten). Ik zou dat nog even bij haar navragen!

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 22, 2025

Goedemorgen ​@Janniek45, op 19 september hebben mijn collega's geprobeerd te bellen op het 06 nummer dat je via dit profiel hebt doorgegeven en er is een voicemail ingesproken. Vermoedelijk gaat dit om het 06 nummer van je moeder (ik heb ze het 06 nummer doorgegeven die je in het profiel had achtergelaten). Ik zou dat nog even bij haar navragen!

Beste Jan, Inmiddels heb ik de voicemail gehoord. Duidelijk verhaal maar blijft wel spijtig dat het allemaal zolang moet duren. Voor nu wachten we het maar af en hopen we dat ze zich aan de afspraak houden van 7 of 9 november. Tot zover bedankt voor de hulp.

Groeten Sabine