Skip to main content
Antwoord

Overstap naar KPN glasvezel: geen internet sinds aansluiting

• September 2, 2025
  • 3 reacties
  • 64 keer bekeken

Gisteren ben ik overgestapt van Odido glasvezel naar KPN glasvezel. In de ochtend kreeg ik netjes een sms dat de overstap was afgerond en dat ik de apparatuur kon aansluiten. Alles correct aangesloten (glasvezelkastje en modem), maar het lampje glas op het zwarte glasvezelkastje blijft uit.

Via de KPN-app een belafspraak gemaakt. In de avond teruggebeld door een medewerker, die al snel tot de conclusie kwam dat er een monteur moet komen. Eerst mogelijk datum: 10 september. Dat betekent dat ik ruim 10 dagen zonder internet zit. Terwijl er juist gecommuniceerd wordt dat je geen dag zonder verbinding zou zijn bij een overstap…. https://www.kpn.com/thuis/overstappen

Ik ben er zelf vrij zeker van dat het probleem niet in de aansluiting bij mij thuis zit, maar aan de netwerkzijde. Helaas kom ik via de helpdesk niet veel verder. En probeerde de beste man aan de telefoon me zelfs nog een telefoonabonnement met onbeperkte internet te laten afsluiten, waarmee ik komende dagen dan kan hotspotten naar mijn laptop/PC 😂. 

Kan iemand van KPN hier met mij meekijken en helpen om dit sneller op te lossen?

Odido is inmiddels ook echt van mijn lijn af (als ik de oude apparatuur terughang heb ik geen verbinding). 

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@stijn428418. Welkom op de community! Wat vervelend dat je zo lang zonder internet zit, vooral omdat je juist had verwacht dat de overstap soepel zou verlopen. Helaas kan ik via deze weg niet verder helpen. Ik raad je aan om het probleem nogmaals door een van mijn collega's van onze klantenservice te laten onderzoeken. Wat betreft de monteurafspraak op 10 september: ik begrijp dat dit lang duurt. Wellicht heeft mijn collega de mogelijkheid om deze afspraak naar voren te halen omdat er ruimte vrij gekomen is. 

3 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 4, 2025

Kan een medewerker hier wellicht op terugkomen?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 4, 2025

Kan een medewerker hier wellicht op terugkomen?

Beste ​@stijn428418 dit forum is geen helpdesk van KPN, beter even bellen met 0800 0402, via Facebook of X

Succes.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 5, 2025

Hoi ​@stijn428418. Welkom op de community! Wat vervelend dat je zo lang zonder internet zit, vooral omdat je juist had verwacht dat de overstap soepel zou verlopen. Helaas kan ik via deze weg niet verder helpen. Ik raad je aan om het probleem nogmaals door een van mijn collega's van onze klantenservice te laten onderzoeken. Wat betreft de monteurafspraak op 10 september: ik begrijp dat dit lang duurt. Wellicht heeft mijn collega de mogelijkheid om deze afspraak naar voren te halen omdat er ruimte vrij gekomen is. 

Â