Skip to main content
Beantwoord

Overstap naar KPN Glasvezel: order loopt niet door

• September 9, 2025
  • 7 reacties
  • 86 keer bekeken

Goede avond, ik heb nu ruim een week geleden mijn glasvezel box gekregen voor de overstap naar glasvezel.

Heb hier ook mijn abonnement voor aangepast.

Vanaf 4 september zou de glasvezel box actief moeten zijn en dit was inderdaad ook zo.

Alleen is het nu zo dat mijn abonnement blijkbaar niet is aangepast (dus nog de oude dsl snelheid) en er nu nog een lopende bestelling loopt. Als ik dit open kan ik hierin niet aangeven dat de glasvezel aansluiten gelukt is, maar kan ik enkel een afspraak met een monteur hiervoor maken.

Is er een manier om toch aan te geven dat de installatie gelukt is en het abonnement over kan worden gezet of moet ik wachten tot ik de “maand” over is en gaat het nieuwe abonnement dan vervolgens vanzelf in? Kan hier nergens duidelijk iets over vinden.

Alvast bedankt voor de hulp

Beste antwoord door Ik_Combineer

Meestal is er dan een probleem met het koppelen van het modem met ons beheersysteem waardoor de order niet wordt afgerond. 9/10 helpt het resetten van het modem. Dan koppelt deze opnieuw en loopt de order door.

7 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • September 9, 2025

Meestal is er dan een probleem met het koppelen van het modem met ons beheersysteem waardoor de order niet wordt afgerond. 9/10 helpt het resetten van het modem. Dan koppelt deze opnieuw en loopt de order door.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 10, 2025

Dat werkt niet, ik heb gisteren zowel de glasvezel box als het kpn kastje een minuut volledig spanningsloos gemaakt maar het probleem blijft hetzelfde 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 10, 2025

Klopt, het uit en aan zetten heeft geen zin. Ik heb het echt over een reset. Dus met een paper clip achter in het reset gaatje drukken voor een seconde of 10 tot het modem opnieuw opstart.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 11, 2025

Dit heeft ook niet geholpen.

Heb inmiddels ook telefonisch contact gehad en mijn bestelling blijkt nog ergens verwerkt te moeten worden

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 11, 2025

Jammer dat de reset aangeraden door ​@Ik_Combineer niet heeft geholpen, ​@RobWouters. Maar ik begrijp dat je inmiddels ook telefonisch contact gehad hebt en dat blijkt dat de bestelling is blijven hangen. Heeft mijn collega hierop ook al actie ondernomen zodat dit verholpen wordt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 11, 2025

Nee denk ik niet want het enige wat ze kon vertellen is dat ze geen idee heeft hoe lang dit nog ging duren

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 12, 2025

Dat is wel vreemd. Je zou eens kunnen kijken of de tip van ​@Ik_Combineer om het glasvezelkastje te resetten ervoor zorgt dat de bestelling weer doorloopt. Anders toch opnieuw bellen.