Skip to main content
Vraag

Overstap naar KPN verloopt slecht. Problemen met installatie, bereik en service

• May 29, 2026
  • 3 reacties
  • 38 keer bekeken

We zijn laatst overgestapt van Ziggo naar KPN en we hebben er nu al spijt van. Vanaf het begin is het één groot drama geweest. Eerst werd alles op het verkeerde adres gezet en het telefoonabonnement was niet besteld dus hebben we meerdere keren met de klantenservice moeten bellen voordat er eindelijk iets geregeld werd. Elke keer opnieuw uitleggen en alsnog amper geholpen worden.

Daarna hebben we ook nog eens 2,5 dag zonder wifi/internet gezeten. Echt bizar slecht geregeld. Tegenwoordig kan je gewoon niet zonder internet en blijkbaar boeit dat ze helemaal niks.

En alsof dat nog niet genoeg is, is het bereik ook nog slecht. In de tuin nauwelijks verbinding en boven in huis valt het regelmatig weg. Echt niet wat je verwacht van een provider die zichzelf zo aanprijst.

Tot nu toe alleen maar gezeur, slechte service en slechte communicatie. Als dit de standaard is bij KPN, hadden we beter bij Ziggo kunnen blijven.

3 reacties

• May 29, 2026

Beste ​@ONBEKENDE Gebruiker voor de mindere wifi zie onderstaande links voor aanvullende hulp en info:

en

Vanaf welke afstand tot de modem ervaar je mindere wifi?

Globaal gesproken is in huis het maximum bereik voor een goede wifi verbinding ongeveer 5 meter.

Uw collega van de klant service heeft ons ook naar de wifi manager verwezen maar het heeft niks geholpen. Ja is van circa 7 dat de wifi het minder goed doet als ik naar buiten reken en 5 meter als ik naar boven reken

• May 29, 2026

Beste ​@ONBEKENDE Gebruiker ik ben niet van KPN, mnaar een actief forumlid dat medeforumleden probeert te helpen.

Loop eens met je mobiel in de thuiswifistand naar die plekken waar je graag goede wifi wilt hebben en doe daar een speedtest van KPN of Ookla.

Is de verbindig op die plek beneden verwachting kan het handg zijn een extra (KPN) wifipunt te plaatsen, bij voorkeur bekabeld aaangesloten op de modem/router.

Bij KPN kun je eerst wwn wifipunt huren en als het bevalt eventueel tot koop van 1 of meer wifipunten overgaan.