Skip to main content

Sinds enige tijd ligt er een glasvezelaansluiting in mijn meterkast, tot op heden heb ik daar geen gebruik van gemaakt.

In ons huis staan 3 televisies welke via de kabel zijn aangesloten op een Ziggo Abbonement, ik wil deze evt. wel omzetten naar KPN via de glasvezel als dit kan en verder maak ik gebruik van KPN internet.

Graag zou ik alles in een hand willen hebben om eventueel de kosten te drukken om nu gebruik te maken van een telecom aanbieder die internet en tv kan koppelen via de glasvezel.

Ik heb geen echte ervaring met de glasvezel en natuurlijk ligt de “oude kabel” nog overal in huis.

Hebben mensen ervaring hoe hierin te handelen.  

*Admin: titel aangevuld

Je bent nu bij Ziggo voor tv en denkt er aan om je tv toe te voegen aan je kpn (internet) abonnement.

Het is een glasvezel waar kpn op levert?

Om i.i.g. je huidige internet abonnement van kpn van dsl naar glasvezel over te zetten kan je via deze pagina een chat starten. Dat kan maandag t/m vrijdag van 8 uur tot 20 uur en zaterdags tot 17 uur. Buiten die tijden gesloten.

De omzetting naar glasvezel is gratis en ook je abonnement blijft hetzelfde.

https://www.kpn.com/service/internet/over-naar-glasvezel.htm

Het is sowieso verstandig om (nu al) je internet van dsl naar glasvezel om te laten zetten. Over 3 jaar moet het anders sowieso omdat in beglaasde gebieden (kpn) het koperdraad uit gaat.

Allereerst moet je je afvragen welke bandbreedte je écht nodig hebt. In een gezin met 3 schoolgaande tieners komt je over het algemeen makkelijk uit met een download van 200 Mb/s. Dat kan Ziggo ook leveren. Max 50 upload bij hen, maar je hebt toch geen server staan? Met meerderen tegelijk videovergaderen 'vraagt’ wel wat upload natuurlijk.

Aan de coax kabels heb je voor televisie bij kpn niks meer. Bij kpn gaat alles via UTP. Ook voor de tv ontvangers.

Heb je ook het zenderaanbod gescheckt? Misschien zijn er zenders waar je vaak naar kijkt maar die kpn niet heeft.

Zenderoverzicht op de site van kpn .
Zenderoverzicht kpn op mijn eigen site .

Maar als je tv onderbrengt bij kpn (alles bij één provider) ben je i.i.g. minder duur uit dan nu met 2 (ééntje tv en ééntje internet/telefoon).


Hoi @Frank Huisman. Welkom op het KPN Forum! Wat leuk om te lezen dat je overweegt om over te stappen naar KPN (glasvezel). Ik zie dat @PeterG al een uitgebreid antwoord heeft gegeven op jouw vraag. Zijn alle vragen daarmee beantwoord? Als je toch nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!:blush: