Skip to main content
Beantwoord

Overstap van KPN naar Odido maar kom ik dan tijdelijk zonder internet te zitten?

• January 22, 2025
  • 12 reacties
  • 210 keer bekeken

Salters
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Ik heb internet + tv + telefoon bij ODIDO besteld (DSL) met “overstapservice” en zit nu bij KPN (DSL) met internet + tv + telefoon.

Op 07-02-25 (de gewenste datum) is een vriend in de gelegenheid tot aansluiten. Ik zie en hoor her en der een 2 tal datum vr. 07-02-25 en ma. 10-02-25, het lijkt zoals ODIDO mij verteld dat ik (als alleenstaande oude man) dus 3 dagen zonder internet en tv ga zitten en dat ODIDO daar geen invloed op heeft, omdat ze niet de netbeheerder zijn.

Kunnen jullie helpen?

Beste antwoord door DennisA78

Als beide providers over dezelfde dsl kabel leveren, zal de huidige eerst moeten stoppen voordat de nieuwe kan gaan werken. (Ja of er moet over een evt vrije ader geleverd kunnen worden)

Dus even praktisch, in de wijkkast zal de KPN lijn fysiek losgehaald moeten worden om de Odido lijn te kunnen aansluiten. Als dat gebeurt is door een monteur zal je bericht krijgen dat je Odido kan gaan aansluiten. KPN werkt dan uiteraard al niet meer.

Op het moment dan de Odido verbinding is aangesloten en werkt, zal er een seintje gegeven worden aan KPN dat de overstap geslaagd is, en de facturatie kan stoppen. 

Dus als het goed is, sluit je Odido aan zodat KPN ophoud met werken, en zit je dus kort zonder.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • January 22, 2025

Beste ​@Salters je wordt pas door KPN afgesloten op het moment dat je van Odido een seintje krijgt dat jouw internet is opgeleverd, dat is het voordeel van de overstapservice.

Salters
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2025

Beste ​@JanD : Ook bij DSL naar DSL, iets met lijn vrijgeven zeiden ze bij ODIDO en ze hadden het over 2 datums. Ben dus benieuwd aan de “beheer” kant wat het nou wordt. Maar dank voor je reactie.

Salters
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 23, 2025

@Jeroen van KPN , is er in jullie systeem iets te zien hoe/wat/wanneer? Mijn gegevens in mijn profiel te vinden.

DennisA78
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • January 23, 2025

Als beide providers over dezelfde dsl kabel leveren, zal de huidige eerst moeten stoppen voordat de nieuwe kan gaan werken. (Ja of er moet over een evt vrije ader geleverd kunnen worden)

Dus even praktisch, in de wijkkast zal de KPN lijn fysiek losgehaald moeten worden om de Odido lijn te kunnen aansluiten. Als dat gebeurt is door een monteur zal je bericht krijgen dat je Odido kan gaan aansluiten. KPN werkt dan uiteraard al niet meer.

Op het moment dan de Odido verbinding is aangesloten en werkt, zal er een seintje gegeven worden aan KPN dat de overstap geslaagd is, en de facturatie kan stoppen. 

Dus als het goed is, sluit je Odido aan zodat KPN ophoud met werken, en zit je dus kort zonder.

Salters
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 24, 2025

@DennisA78 : Bedankt voor je heldere uitleg, alleen ben ik dan benieuwd of dat 07-02 (wens/komt beste uit) wordt of 10-02 en of dat in de ochtend is of in de loop van de dag rond 12.00 bv. ? 07-02 had ik aangevraagd. Dank!

DennisA78
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Monteur
  • January 24, 2025

@DennisA78 : Bedankt voor je heldere uitleg, alleen ben ik dan benieuwd of dat 07-02 (wens/komt beste uit) wordt of 10-02 en of dat in de ochtend is of in de loop van de dag rond 12.00 bv. ? 07-02 had ik aangevraagd. Dank!

Dat moet Odido weten want daar heb je het abonnement aangevraagd, en dus een afspraak mee gemaakt. 

Er zal vast een bevestigings mail zijn verstuurd.

Salters
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 24, 2025

@DennisA78 : Dank weer, maar KPN doet dat in de wijkkast toch, Odido stuurt me qua datum(s) van het kastje naar de muur en verwijst naar jullie als het om datums gaat. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 24, 2025

@DennisA78 : Dank weer, maar KPN doet dat in de wijkkast toch, Odido stuurt me qua datum(s) van het kastje naar de muur en verwijst naar jullie als het om datums gaat. 

In je email staat een link https://afspraak.guidion.com/t/xxxxxxxxx en je kan jouw afspraak wijzigen. Zoek in jouw email folder naar een afzender noreply@guidion.net

Salters
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 24, 2025

@TDN , die heb ik niet. DSL, geen installatie monteur onsite, alleen een wijkkast omzetting door KPN lijkt.

Ik probeer er alleen nog achter te komen of de aansluitdatum kan naar: 07-02-25?
Kwam er telefonisch niet uit met de helpdesk van Odido.
Die verwijst naar KPN en KPN verwijst naar ODIDO

DennisA78
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Monteur
  • January 24, 2025

Niet altijd hoor. Soms doen ze dat ook zelf.

Maar er moet ergens een datum zijn dat je Odido abonnement in gaat. Dat moeten ze zelf kunnen weten, kan niet anders. Op die dag zal er iemand in die kast bezig gaan, wie dat ook is.

Maar je ingangsdatum moet de nieuwe provider zelf weten.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 24, 2025

@TDN , die heb ik niet. DSL, geen installatie monteur onsite, alleen een wijkkast omzetting door KPN lijkt.

Ik probeer er alleen nog achter te komen of de aansluitdatum kan naar: 07-02-25?

Met DSL is het heel makkelijk. Op de aansluitdatum zou KPN een bericht van Odido krijgen wanneer ze klaar zijn, en de KPN internet wordt deactiveert en Odido activeert. Het kan ook al 5u ochtends zijn, als je geen internet zal hebben, verwijder het KPN modem en sluit het Odio modem aan. Je zal dan een werkende Odido internet+TV hebben, als het niet het geval zou zijn, ga naar Odido modem Web UI en doorloop de installatie wizard.

Salters
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 24, 2025

Dank allen tot dusver!