Skip to main content

Lang verhaal, kort:

Ik probeer sinds 24 september over te stappen van Odido naar KPN met als ingangsdatum 15 oktober.

Dat is niet gelukt omdat de overstapservice niet werkte en ik werd van het kastje naar de muur gestuurd door zowel Odido als KPN.

Uiteindelijk heeft op 9 oktober een medewerker de oorspronkelijke aanvraag geannuleerd en een nieuwe aangemaakt, ook met ingangsdatum 15 oktober. Die annulering bleef om mij onbekende redenen “hangen” in de  “systemen”, maar de toegang tot de glasvezel is wel op de 15e stopgezet door Odido zodat ik nu al een week geen internet heb.

De twee keer beloofde noodoplossing bleek bij telefonische navraag niet verzonden: WANT OFFICIEEL BEN IK GEEN KLANT BIJ KPN. Nou ja, Kafkaësk? Catch-22?

Afgelopen donderdag (17 oktober) heeft een medewerker beloofd dit te “escaleren” naar iemand hoger in de pikorde, zodat die de OORSPRONKELIJKE aanvraag alsnog doorgang zou vinden en de AANVRAAG van 9 oktober laat stoppen. Bovendien ik heb alle apparatuur al in huis, die zou ik weer terug moeten sturen.

Welnu, ik bel elke dag (staan nu 19 telefoontjes op de teller) om te vragen wat de status is, maar ik heb het gevoel dat niemand zich verantwoordelijk voelt.

In aanvulling (ik kan het bericht niet meer bewerken):

Is er een medewerker met toewijding en betrokkenheid richting mij die dit oppakt?
(ik zie dat de titel al is aangepast :-()

Welkom op de community @jamesray, dat klinkt inderdaad alsof er dingen niet goed gaan. Met de gegevens op je profiel ben ik voor je gaan kijken en zo te zien wordt er al aan gewerkt door de afdeling die je eerder gesproken hebt. Zij hebben in deze situatie meer mogelijkheden dan dat wij hebben, dus het is het beste om hun handelingen af te wachten. 

Ik hoop dat het snel opgelost kan worden.

Bedankt @Jasper van KPN,

Dat hoop ik ook, maar het vertrouwen is minimaal.

Vorige week dinsdag is er een handeling verricht waardoor er een nieuwe aanvraag gedaan kon worden. Ik heb afgelopen vrijdag zelf maar weer gebeld en toen is er een nieuwe aanvraag in het “systeem” gezet en ik zou vandaag (29 oktober 2024) aangesloten worden.
Ik heb gisteren voor de 24e(!) keer gebeld sinds 24 september omdat ik geen verzendbericht van PostNL had ontvangen voor het aansluitpakket. Door het “systeem” blijkt de aanvraag tegengehouden omdat die 2x (door een KPN medewerker om het vlot te trekken) is geannuleerd en het “systeem” besluit dat er dan geen aanvraag meer gedaan kan worden.

Ik heb met de medewerker van gisterochtend afgesproken dat hij mij op de hoogte zou houden, zowel gisteren als vandaag.

Nou, ik heb uiteraard nog niks gehoord en nog altijd is er geen zicht op een glasvezelverbinding.

Het is zo zeker geen soepele start, dus ik snap dat je vertrouwen een deuk heeft opgelopen! Ik zie dat er vaker contact over is geweest, er lijkt ook vandaag nog contact over te zijn geweest. Ik kan niet zien wat daarbij besproken is. Is daarbij nog iets naar voren gekomen?

Er lijkt iets te zijn wat de aanvraag blokkeert. en de hamvraag is wat dat is. Zodra dat duidelijk is kan dat verholpen worden.

Reageer