Skip to main content
Antwoord

Overstap van Youfone naar glasvezel van KPN, wat merk ik ervan?

• September 23, 2025
  • 2 reacties
  • 59 keer bekeken

Franzki
Helper
Forum|alt.badge.img+2

Komende maandag wordt mijn glasvezelverbinding overgezet van Youfone naar KPN.

De router van Youfone is een Experiabox 10A met KPN firmware (V10A.C.25.03.04).

Ik vroeg me het volgende af:

• Merk ik iets op het moment van het overzetten? Ik neem aan dat ik niet fysiek overgeprikt wordt in de wijkcentrale omdat ik met Youfone al op het KPN-netwerk zit.
  • Kan ik het modem al eerder vervangen door het nieuwe modem van KPN? Of geeft dat problemen, bijvoorbeeld met het Youfone TV-platform?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Franzki op het moment dat je aangesloten bent bij KPN krijg je een mail en/of SMS, dat de verbinding opgeleverd is, daarna kun je de apparatuur van KPN aansluiten.

YouFone maakt dan gebruik van de infrastructuur van KPN, maar zijn technisch en administratief toch echt 2 verschillende werelden.

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 23, 2025

Beste ​@Franzki op het moment dat je aangesloten bent bij KPN krijg je een mail en/of SMS, dat de verbinding opgeleverd is, daarna kun je de apparatuur van KPN aansluiten.

YouFone maakt dan gebruik van de infrastructuur van KPN, maar zijn technisch en administratief toch echt 2 verschillende werelden.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 24, 2025

Hoi ​@Franzki en bedankt voor jouw bericht :)
Hier ga je in principe niks van merken, zoals ​@JanD hierboven al aangeeft, ontvang je een mail of sms zodra de verbinding gereed is en daarna kun je de KPN apparatuur (dus ook het modem) aansluiten. Ik zou het modem dan ook niet eerder aansluiten! Ik kan niet uitsluiten dat dit toch iets van problemen geeft mocht je het KPN modem aansluiten terwijl je nog niet op de verbinding van KPN bent aangesloten. Hopelijk kun je met deze informatie verder uit de voeten! En mocht je toch nog verdere of aanvullende vragen hebbe, laat het ons dan ook vooral weten!