Skip to main content
Vraag

Overstap van Ziggo naar KPN, maar nog niets over afspraak met monteur gehoord voor de aansluiting

• January 27, 2026
  • 13 reacties
  • 96 keer bekeken

Ik heb 7 Jan. een overstap aangevraagd van ziggo naar kpn en wordt 4 feb aangesloten maar heb tot op heden niets gehoord van kpn, de "volg status van je bestelling werkt nooit”

ik heb ook geen blauwe kabel of kpn aansluiting in de meterkast, dus heb hiervoor al twee keer gebeld om een monteur te bestellen, ik kreeg te horen dat de monteur zou mailen maar ook daar heb ik tot op heden nog niets van vernomen.

Het loopt dus niet zo lekker en 4 Feb. komt toch al aardig in de buurt nu!

Hoe nu verder? mailen heeft geen zin, en bellen al helemaal niet.

13 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 27, 2026

Beste ​@ikkedikkedeil als je van de overstapservice gebruikmaakt, blijf je bij Ziggo aangesloten tot het moment je van KPN een seintje krijgt dat je aansluiting actief is en kunt gebruiken.

Als het goed is moet je wel correspondentie over je abo hebben gehad in de vorm van e-mail of anderszins.

• January 27, 2026

De monteur kan je pas om bellen op de dag van aansluiten. Dat moet je dan eerst zelf proberen. Als dat niet lukt kan je bellen voor een gratis installatie monteur. Je kunt niet vooraf een monteur in laten plannen. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 27, 2026

ik heb ook geen blauwe kabel of kpn aansluiting in de meterkast

Toch nieuwsgierig: wat voor abonnement heb je aan kunnen vragen? Ik las elders dat iemand, door een administratiefout, het volgende zag:

Als ik op KPN of andere sites mijn postcode en huisnummer invul krijg ik bij KPN te zien:

“Helaas, op dit adres kan geen netwerk worden aangelegd. Klopt de postcode?”

Maar goed, dat was dus een fout. Kan KPN in principe op ieder adres nog een DSL-aansluiting aanleggen?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 27, 2026

Beste ​@Arjan van B het feit dat ​@ikkedikkedeil  een abo af heeft kunnen sluiten betekent dat er of een xDSL- of glasvezelaansluiting van KPN zit.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 27, 2026

Dan is de vraag aan ​@ikkedikkedeil, heb je ook niet ergens anders in je huis een van deze aansluitpunten?

kpn.com/service/internet/aansluitpunt

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 27, 2026

Dan is de vraag aan ​@ikkedikkedeil, heb je ook niet ergens anders in je huis een van deze aansluitpunten?

kpn.com/service/internet/aansluitpunt

ik heb het glasvezelpakket aangevraagd; dit hebben ze een jaar geleden aangelegd hier maar niet naar binnen, dus zal we voor de deur zitten denk ik.

Er zit overigens geen aansluiting in het huis,

Bedankt voor de reacties..

• January 27, 2026

Welke snelheid heb je gekozen? 1 gbit?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 27, 2026

Welke snelheid heb je gekozen? 1 gbit?

ja, plus TV

• January 27, 2026

Op de dag van aansluiten KPN bellen voor de gratis installatie monteur. Dan moet het goed komen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 27, 2026

Beste ​@ikkedikkedeil dan steekt er een sprietje uit de grond bij de voorgevel waarschijnlijk en moet de kabel eerst naar binnen gebracht worden om een definitieve aansluiting te kunnen maken.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 27, 2026

Of er ligt een Buiten Overname Punt (BOP) onder de grond:

Dit slimme kastje van ongeveer 25x10x5 cm, maakt het mogelijk om glasvezelaansluitingen op te leveren, zonder achter de voordeur te komen. BOP is een complete afgemonteerde, robuuste aansluit box waar vanuit de woning alleen nog maar een kabel getrokken moet worden tussen BOP en de modem. Stekkertjes erin en de glasvezelaansluiting is klaar voor gebruik.

De video op die pagina is voor kleuters, en ook bovenstaand citaat is iets te simpel, er is wel iets meer nodig:

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 9, 2026

Ruim een week geleden kreeg ik bericht dat de netwerkmonteur langs zou komen om de aansluiting te verzorgen. Tot op heden heb ik echter nog steeds geen monteur gezien. Na opnieuw telefonisch contact op te hebben genomen, werd mij verzekerd dat de monteur contact met mij zou opnemen, maar ook ditmaal heb ik niets meer vernomen.

Ik vind het eerlijk gezegd onacceptabel dat ik als betalende klant achter mijn eigen dienstverlening aan moet gaan, terwijl er van hun kant geen initiatief lijkt te worden genomen. De rollen zouden omgekeerd moeten zijn: zij horen hun verantwoordelijkheid te nemen en hun afspraken na te komen. Wat een positieve ervaring had moeten zijn, is inmiddels vooral een bron van frustratie geworden.

toch maar eens bij de concurent kijken want hier zakt mijn broek vanaf...

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 9, 2026

Beste ​@ikkedikkedeil als je van de overstapservice gebruik maakt, blijft je internet bij de vorige provider actief tot het moment dat KPN alles aangesloten heeft en je bericht krijgt dat je verbinding actief is, vanaf dat moment stopt je abo bij je andere provider en gaat je abo in bij KPN, je betaalt du,s niet teveel of dubbel.

Maar de communicatie kan misschien wel beter aangaande de monteursafspraken.

Â