Skip to main content

Gisteren de overstap van Ziggo naar KPN online geregeld bij een vergelijkingssite. Wensdatum 5 februari (na afloop contract). Vanmorgen een bericht van Ziggo dat mijn vaste telefoonabonnement (niet de andere diensten van Ziggo) per vandaag (28-11) beƫindigd is en dat het nummer klaarstaat voor KPN. Klopt niet want alles moet pas over op 5 februari. Ik wil nu dus nog niet afgesloten worden. Contact gehad met Ziggo. Ziggo zegt dat ik bij KPN moet zijn omdat het voortgekomen is uit een nummerportering naar KPN in opdracht van KPN. Bij 0800-0402 kom ik er niet door. Inmiddels ook een bevestiging van KPN gekregen van de overstap, echter staat daar alleen de datum van 5 februari genoemd. Ik wil niet zonder vaste telefoon tot 5 februari dus KPN herstel het zsm!

Vreemd is de afsluiting ook omdat ik 14 dagen de tijd voor heb om de overstap te annuleren...Ā Ā 

Hoi @EmkoĀ . Welkom op het forum.

Ik begrijp dat jij naar KPN komt per 5 februari. Dit staat ook zo in de bevestiging die je hebt gekregen? Maak je ook gebruik van de overstapservice? Zo ja, staat daar ook nog iets over in de bevestiginsbrief? Kun je tevens je profiel aanvullen en ons hier een seintje geven zodat we mee kunnen kijken?


Klantnummer net toegevoegd aan mijn profiel.

In de mail van KPN staat: U hebt ons gevraagd om uw abonnement te starten op 5 februari 2021. Wij controleren nu of dit mogelijk is. In de overeenkomst in de bijlage van hetzelfde mailbericht staat echter helemaal geen datum.Ā 
In de overeenkomst staat wel dat ik gebruik maak van de overstapservice.
Dat ik KPN B.V. gemachtigd heb om namens mij het contract met internetdiensten en/of tv bij uw huidige aanbieder op te zeggen. En mijn nummer over te nemen.

Mijn huidige contract met Ziggo heeft als einddatum 4 februari. Eerder mag niks over. Ziggo mailde vanmorgen dat mijn abonnement voor vaste telefonie per vandaag beĆ«indigt is.Ā  In opdracht van KPN. Dat mag dus niet. Ziggo zegt trouwens niets over de andere diensten. Die hoef ik toch niet zelf op te zeggen? Dat valt toch ook onder de overstapservice ?

Bij de mijn status van de bestelling op de site van KPN staat nu dat de monteur donderdag 5 februari 2021 komt. Volgens mij valt die datum op een vrijdag...


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb het voor je nagekeken. Je maakt gebruik van onze overstapservice. Jouw nummer komt pas mee tijdens de overgang op 5 februari. Ik zie nergens in onze systemen terug dat dit eerder al gebeurd. In de bevestiging staat:Ā Als onze internetaansluiting werkt, dan stopt uw abonnement en betaling bij uw oude aanbieder. Daar mag je ook vanuit gaan.Ā 

Je schrijft hierboven dat Ziggo aangaf dat het nummer aangaf het vaste telefoonabonnement op 28 november beĆ«indigd zou worden? Zou je het voor de zekerheid vandaag willen testen, volgens onze systemen hebben wij (nog) geen nummer overgenomen.Ā 


Bedankt voor het nakijken.

Mijn telefoonnummer doet het gelukkig nog wel maar misschien omdat ze in het weekend niet afsluiten. Geen idee. Zeker is dat ik een gistermorgen een mail van Ziggo heb gekregen waarin staat dat de dienst Ziggo Bellen per 28-11 is beĆ«indigd. In een tweede mail er direct achteraan staat dat het gelukt is en dat ik mijn eigen nummer kan houden. Ik citeer verder : U stapt over naar een andere telefoonprovider. ā€¦ We zorgen voor een soepele overstap.
Met uw eigen nummer blijven bellen kan
Het liefst belt u met uw eigen vertrouwde nummer. Dat liet de nieuwe provider ons weten. Uw huidige telefoonnummer *******Ā  staat daarom per 28-11-2020 klaar voor de nieuwe provider om over te nemen.

N.a.v. uw bericht denk ik dat ik maar weer contact moet opnemen met Ziggo. Als het maar geen kastje - muur verhaal wordtā€¦Ā  Nieuwe ontwikkelingen laat ik zsm hier weten.


Reactie van Ziggo: Ik zie dat je met je nummer overstapt naar KPN, dus in dit geval gaat het om een uitportering. Het ligt dan in handen van die andere provider of die uitportering is goed- of afgekeurd. Je kan navraag doen bij KPN hiervoor, want alleen zij hebben daar complete inzicht in en zeggenschap over. Bij hen kan je waar nodig de datum van de uitportering aanpassen namelijk.

Nou, inderdaad kastje - muur.Ā 

Kan het kastje ook contact opnemen met de muur?Ā  Porteringen zeggen mij niets.Ā 


Uitleg over porteren :

https://coin.nl/nl/diensten/nummerportabiliteit

coin beheert het register


@EmkoĀ Ik vermoed dat hier sprake is van een stukje onhandige communicatie. Wij gaan toch echt het telefoonnummer pas op 05-02-2021 overnemen.Ā 

Dat Ziggo het nummer al klaar zet voor overname zou kunnen, omdat zij nu alvast melding van ons krijgen dat wij in februari de diensten gaat leveren. Mijn vermoeden is dan ook dat het nummer enkel "klaargezet" is.Ā 

Waarom Ziggo aangeeft dat Ziggo Bellen per 28-11 is beĆ«indigd durf ik niet te zeggen. Het is ook vreemd dat de dienst beĆ«indigd is maar nog wel werkt. Is er door ZiggoĀ bevestigt dat het bellen ook daadwerkelijk stopt?Ā 

Ik heb helaas geen mogelijkheid om contact met "de muur" op te nemen. De informatie die nodig is, is persoonlijke informatie. En vanwege de privacywetgeving zal dit niet aan mij verstrekt worden.Ā 


Reactie van Ziggo:

Ik kan mij heel erg goed voorstellen dat het voor jou heel verwarrend is hoor! Het is alleen afhankelijk van de uitportering dat in handen ligt van KPN. Dus kort samengevat: de uitportering is geregeld door KPN, want dat hebben ze aan je bevestigd. En wij (Ziggo) wachten op het seintje dat het modem van KPN is aangesloten en dan gaat het telefoonnummer over. Dus zolang het modem van KPN nog niet is aangesloten, blijf bellen actief bij ons. De mail die naar jou gestuurd is is automatisch gegenereerd.

Conclusie: de tekst van het automatisch gegenereerde mailberichtĀ  van Ziggo klopt niet. De dienst Bellen stopt niet per 28-11 en ik kan gewoon blijven bellen via Ziggo tot in februari.

Een geruststelling maar met een juiste mail had Ziggo dit hele gedoe kunnen voorkomen.Ā 

Ik heb Ziggo gevraagd de tekst te veranderen. Hopelijk doen ze er wat mee.Ā 

Bedankt iedereen voor de tijd en moeite


Ik heb dit zelf ook gehad bij mijn overstap van Ziggo naar KPN. Die eerste mail betrof achteraf gezien het beĆ«indigen van de dienst onbeperkt bellen voor 10 Euro extra. Pas na het daadwerkelijk ingaan van hetĀ abonnementĀ bij KPN, werd het nummer geporteerd. Ik kon dus gewoon blijven bellen via Ziggo tot dat moment. Waarschijnlijk dan wel met kosten per minuut omdat het onbeperkt bellen er dus wel was afgehaald. Ik heb dat zelf niet kunnen constateren, aangezien ik niet meer zelf gebeld heb na de eerste mail tot ik bij KPN aangesloten werd.