Skip to main content

Sinds 2016 hebben wij al een KPN internet en bellen abonnement (FTTH) actief. Internet bij Ziggo werkte voor geen meter. Vreemd, want er zijn vele monteurs geweest, vele modems getest, altijd ‘stroperig’ na een aantal uren tot dagen. Met de KPN verbinding nooit gezeur. 

 

Tot vorig jaar hadden we dan ook een ‘TV Only’-abonnement bij Ziggo met de Mediabox XL. We bevonden ons in een bijzondere situatie. We werden uitgenodigd om de Next te gaan testen, maar zonder internet van Ziggo konden we deze niet activeren. Kabel door de tuin naar de buurvrouw en onze Next was geactiveerd. De Next heeft daarna bijna altijd via het modem van KPN gewerkt. Maand later kregen we op ons testaccount een Connectbox gratis en konden daarmee mooi testen of het internet van Ziggo al wat verbeterd was. Nee dus. Het was schrikken dat deze box na de testperiode alleen gebruikt kon worden met een internetabonnement van Ziggo. Gezien de werking van de box hadden wij dit er wel voor over, maar… er zijn grenzen. Enorm tevreden over deze box (ook een Arris), maar binnen afzienbare tijd geen mogelijkheid om deze box te gebruiken met een ‘TV Only’-abonnement.

 

Dus… over welke provider hebben we de minste tot geen klachten? KPN. Mooi, dan nemen we alles af bij KPN. We hebben dus al een Experiabox v10 in de meterkast hangen en ik krijg net een mailtje dat onze apparatuur al onderweg is. Het abonnement gaat pas 21.11.2019 in, dus dat is mooi op tijd.

 

Kan ik nu al de nieuwe EB v10a plaatsen ter vervanging van de EB v10 of moet ik daarmee wachten tot 21.11.2019?

 

Lang verhaal voor een korte vraag, maar ik wilde het even in de juiste context plaatsen.

Dat kan, maar dat zou ik niet doen als ik u was. Die v10a kun je beter in de doos laten. Het is een rampending. Die v10 is een heel goed modem, lekker laten hangen waar die hangt en heel zuinig op zijn. 


Maar ik zal ‘m moeten wisselen toch? Want ze vragen apparatuur terug.


Maar ik zal ‘m moeten wisselen toch? Want ze vragen apparatuur terug.

Dan stuur je die die v10a maar terug. Of je doet een baksteen in de doos en stuurt die terug.


Ik heb inderdaad genoeg gelezen… voorlopig laat ik de EB v10 lekker actief :)


Leuk om te lezen dat je met tv ook overstapt naar ons, @CreativeS! Ik zie dat je vraag al beantwoord is, helemaal top 😉. Mocht je in de toekomst nog ergens tegenaan lopen, weet je ons te vinden!