Skip to main content

Onlangs zijn wij verhuisd naar een adres waar glasvezel is aangelegd door Delta. Ik ging ervan uit dat het niet uitmaakt wie de kabel aangelegd heeft, maar dat elke provider op die kabel aan kan sluiten. Maar nu blijkt dat KPN eerst zelf een kabel moet leggen wil ik gebruik kunnen maken van glasvezel van KPN. En uit de postcodecheck blijkt dat KPN nog niet zover is (wat mij dan weer verbaast, want hoe heeft Delta dat kunstje dan wel geflikt). Nu had en heb ik een zakelijk internet met 200Gb snelheid en daarnaast 4K ultra tv en dat kijkt toch anders dan via de glasvezelkabel. Wat is nu wijsheid, overstappen naar Delta óf wachten tot KPN zover is?

Onlangs zijn wij verhuisd naar een adres waar glasvezel is aangelegd door Delta. Ik ging ervan uit dat het niet uitmaakt wie de kabel aangelegd heeft, maar dat elke provider op die kabel aan kan sluiten.

Dat zou ook logisch zijn ja, maar helaas, de hoge heren (m/v) kunnen het er blijkbaar niet over eens worden dus gooien we de stoep nog een keer open, dat is goedkoper (!)

En de overheid staat er bij en kijkt er naar, anders dan toentertijd bij de introductie van internet via de telefoonlijnen, toen konden andere aanbieder daar wel gebruik van maken.

Wat is nu wijsheid, overstappen naar Delta óf wachten tot KPN zover is?

Dat hangt er van af, heb je al gekeken of de snelheid daar via de DSL (telefoondraden) toereikend is.


Dank voor je reactie Kees. Inderdaad een vreemd gevalletje geld over de balk smijten. Maar het is kennelijk niet anders. De snelheid van Delta zal hoger zijn omdat ik dan niet via het KPN telefoondraadje, maar via glasvezel kan werken. Dat kastje zit nu namelijk al in mijn meterkast en de vorige bewoner gebruikte die naar tevredenheid.


Tja. Internet is Internet. Vaste telefoon is…

Grootste verschil de tv dienst. Manier waarop, soort ontvanger. En natuurlijk verschillen in zenderaanbod. 


De vraag is welke snelheid je denkt nodig te hebben en wat maximaal haalbaar is bij kpn. Het tv gedeelte is van Delta iets waar mensen echt aan moeten wennen tov kpn.


Hallo @Erik B. ,

Je kunt via deze website checken welke snelheid KPN nu kan leveren: 

https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen?icid=quicktile3

Wat jij nodig hebt, bepaal je natuurlijk zelf. Maar vanaf 50 Mbit/s kun je redelijk internetten en TV-kijken.


@Noordzee  : 50 Gb ? Ik neem aan dat je bedoelt 50 Mbit.

 

De topicstarter had het al over een 200 Gb snelheid😀, wou dat het mogelijk was over DSL.

Donald


@Noordzee  : 50 Gb ? Ik neem aan dat je bedoelt 50 Mbit.

 

Klopt, ik heb het aangepast. Dankjewel.Â