Skip to main content

Hoi

op dit moment heb ik itv van telfort, maar zoals ik begrijp is het nu overgegaan naar kpn, de glasvezel kabel ligt nu voor de deur, mijn vraag is als de glasvezel naar binnen komt kan ik hem dan gelijk laten activeren via kpn, of moet ik overstappen van telfort naar kpn?

en ik wil ook graag dat het glasvezelkastje in de woonkamer komt, dus niet in de meterkast, is dat mogelijk?

mvg, anky lennaerts 

KPN zal je pro actief benaderen voor omzetten naar glasvezel. Dat kan je gewoon afwachten. 


Dankjewel Peter

Dan wacht ik rustig af


Ik overweeg overstappen van Ziggo naar KPN glasvezel. Ik heb alleen de Modem in de bridge-modus laten zetten en gebruik m’n eigen router (TP-Link Archer AX-6000) die m’n hele huis van WiFi voorziet. Mijn vraag is of dat bij de KPN MoDem op dezelfde wijze in de bridge-modus gezet kan worden. Dat is voor mij cruciaal voor het overstappen.


Ik overweeg overstappen van Ziggo naar KPN glasvezel. Ik heb alleen de Modem in de bridge-modus laten zetten en gebruik m’n eigen router (TP-Link Archer AX-6000) die m’n hele huis van WiFi voorziet. Mijn vraag is of dat bij de KPN MoDem op dezelfde wijze in de bridge-modus gezet kan worden. Dat is voor mij cruciaal voor het overstappen.

Nee, een KPN modem kan niet in bridge modus. Maar ook zonder bridge modus kun je een 2de router achter de Experiabox of KPN Box hangen. Heb ik hier al jaren. Werkt prima.


Hmm..dat is jammer, want dan zit ik met twee netwerken en dat wil ik beslist niet. Dan moet alleen de router via een vast IP# naar de Modem, het draadloze netwerk va de KPN-box uitschakelen (ik neem aan dat dit wel kan) en m’n Router gewoon middels zijn DHCP-server de IP-adressen laten uitdelen zoals nu ook gebeurd. Dat kan wel?


Hallo @SystemII je hebt het KPN-modem nog wel nodig voor de telefoon en tv en internet kun je via je eigen router doen en de wifi op de KPN-modem uitzetten.

 


Hoi,

 Ik heb nu al een tijdje KNP DSL binnen , wanneer zou dit naar glasvezel overgezet kunnen worden?

De infra is reeds aanwezig alleen de klantaansluiting mis(sen) ik  (we) nog.

Is de continuiteit van het netwerk dan beter of even goed als de situatie waarin ik nu zit?

Zie graag een rea. tegemoet.

CorKey


... wanneer zou dit naar glasvezel overgezet kunnen worden?

De infra is reeds aanwezig alleen de klantaansluiting mis(sen) ik  (we) nog.

Hoe ziet dat er uit? Zo?

Hoe lang heeft u dit al zo?


@SystemII

Ook wij komen van Ziggo. Wij zijn overgestapt op glasvezel KPN. Wij kregen de Box 12. Met 2 SuperWiFi-punten hebben wij overal in huis een 100% signaalsterkte. Wij halen dan ook onze maximale snelheid.

Ook in de achter- en voortuin halen we met gemak 75% van de maximale snelheid. Als je door de straat loopt en slechts de voortuin inloopt ben je al verbonden met het netwerk. Geldt ook voor ons achtertuin.

Met Ziggo was dit voor ons niets meer dan een natte droom. Ook wij werkten met randapparaturen voor een beter signaal. Dat is nu allemaal niet meer nodig. Kan zijn zoals bij ons dat jij je eigen apparatuur ook niet meer nodig hebt.