Skip to main content

Ik woon in het buitengebied van Buinerveen. 

klant nr * sinds vele jaren.

 

nu hebben we een aansluiting gekregen op het glasvezelnet., en dienen / willen daar ook een aansluiting voor nemen.

maar naar vergelijken van pakketten komt Online met een aanbod van eerste 6 mnd voor  € 30.- en de volgende 6 mnd voor € 45,- als beste uit de bus.

 

dit betreft alleen internet (glasvezel) en tv.

 

KPN jullie zijn behoorlijk duurder, Online gebruikt jullie netwerk.

willen jullie een trouwe klant behouden ?

doe me een goed aanbod.

In afwachting van jullie aanbod,

john 

*Admin: klantnummer verwijderd i.v.m. privacy.

Hallo @John de Groot,
Van welke partij krijgen jullie glasvezel? Als dit niet van KPN Netwerk is dan zal KPN daarover niet leveren.

KPN doet daarnaast geen aanbod voor een nieuwe aanbieding. Dit doet geen enkele provider na de eerste periode, want ook u heeft in de beginjaren al een korting gehad. Als iedereen ineens korting gaat krijgen dan schiet de abonnementsprijs omhoog. Overstappen elk jaar is het beste wat je kan doen als je elk jaar graag korting zou willen hebben.  


We zitten nu bij KPN.

Echter zij zijn niet per mail bereikbaar, daarom deze weg. 

Verschil kpn en online rond de € 15,- p/mnd.

Dat vind ik serieus geld

 


Maar levert kpn wel over dat glasvezelnetwerk?


online kun je via kpn-netwerk glasvezel krijgen

hier wel in ieder geval

je kunt de postcode even hier in vullen en kijken wat mogelijk is

https://www.breedbandwinkel.nl/?gclid=EAIaIQobChMIzJCgkIGM6QIVFrd3Ch3TKQJwEAAYASAAEgLemPD_BwE

maar online je moet het maar willen

 


Als trouwe klant kan je tegenwoordig bijna geen goed aanbod meer krijgen en deels is dat terrecht. Overstappen staat je vrij, weeg de voor en nadelen af en maak een beslissing.

Als je ook mobiel afneemt bij KPN zijn er nog wel enkele voordelen te behalen.


Ik woon in het buitengebied van Buinerveen. 

klant nr * sinds vele jaren.

 

nu hebben we een aansluiting gekregen op het glasvezelnet., en dienen / willen daar ook een aansluiting voor nemen.

maar naar vergelijken van pakketten komt Online met een aanbod van eerste 6 mnd voor  € 30.- en de volgende 6 mnd voor € 45,- als beste uit de bus.

 

dit betreft alleen internet (glasvezel) en tv.

 

KPN jullie zijn behoorlijk duurder, Online gebruikt jullie netwerk.

Dat glasvezel https://wilookglasvezel.nl/snel/ is zo te zien niet van KPN, maar van de concurrent Digitale Stad. Wat betekent, dat als je over wilt op glasvezel, KPN niets voor je gaat betekenen. 

Maar je zal zelf moeten uitzoeken wie bij jouw glasvezel heeft aangelegd. Blijkbaar zit je nu op DSL met KPN als provider en dat aanbod van Online zal waarschijnlijk ook DSL zijn. Maar misschien levert Online ook over glasvezel van niet-KPN, dat moet je zelf eerst uitzoeken. 


KPN levert volgens mij wel over het netwerk van digitale stad…

 


Inderdaad ja, alles lijkt erop dat KPN wel over dat glasvezel van Digitale Stad kan worden gebruikt. Blijft nog wel de vraag of er naast de KPN abo-gelden nog sprake is van een vastrechtvergoeding, ik zie o.a.

Wanneer wordt de eigen bijdrage geïncasseerd?
Als er voor uw aansluiting een eigen bijdrage geldt wordt deze pas geïncasseerd als uw aansluiting is opgeleverd door Delta Rijssen Glasvezel Investeringen. U ontvangt van ons tijdig bericht wanneer u kan kiezen voor glasvezelabonnementen bij een van de deelnemende providers.


@Nick83 Dat logo zegt nog niks, meer partijen claimen dit maar achteraf schijnt niemand er bij KPN iets van te weten. Ik ga er ook vanuit dat KPN alleen zit op KPN Netwerk NL (Oud Reggefiber). 


Hi @John de Groot, welkom op het Forum! Ik begrijp dat je het liefste een verlengaanbod zou zien omdat Online een goedkopere prijs biedt. Nu kan ik een heel mooi praatje ophangen, maar het komt neer op het volgende:

KPN en Online zijn aparte partijen met hun eigen aanbod. Zij bieden eigen aanbod aan met eigen prijzen. Dat Online goedkoper is heeft geen effect op onze prijzen, net zo min als bijvoorbeeld ZiggoVodafone of T-Mobile dat heeft. 

Wat betreft het stuk over de glasvezel-aanleg: wij leveren grotendeels via KPN NetwerkNL. Je kunt daar een adrescheck doen om te zien wat de status is van jouw adres. Mocht er glasvezel in aanleg zijn of gepland staan, dan kun je dat daar zien. Wel leveren we in bepaalde regionen ook via lokale leveranciers. Digitale Stad is hier één van, zoals @Ward_ schrijft in dit topic. Kun jij hier misschien meer over vertellen, Ward? :slight_smile:


@tmoesel en @ChrisWissink:

kPN levert tegenwoordig inderdaad over meerdere lokale netwerken in buitengebieden en kernen. Glasdraad, Digitale Stad, Fiber Flevo, etc.. 

Zie onderstaande link voor meer:

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/lokale-glasvezelaanbieder.htm

Op die netwerken plaatst KPN WBA de apparatuur en alle providers kopen daar signalen/diensten in en verkopen onder hun eigen naam aan de klant. Precies zo als bij DSL of bij glasvezel van KPN Netwerk NL.

Dus @John de Groot heeft wel gelijk als hij stelt dat Online en KPN via hetzelfde netwerk leveren. In dit geval het actieve netwerk aangezien het passieve netwerk van de lokale beheerder is.

Het prijsverschil zit in veel dingen. Gebruikte apparatuur (modem/router en tv decoders) zijn anders, klantenservice, monteurs, etc.. 

Online is goedkoper maar het KPN product is gewoon veel beter en volwassener. Zowel qua modem/router als de decoders en vooral het TV platform. 

En dat zeg ik niet eens omdat ik bij KPN werk maar omdat ik dit veel volg, vooral op Tweakers in de diverse topics over providers.


Tv is bij Online niet van KPN, maar van Canal Digitaal.


Tv is bij Online niet van KPN, maar van Canal Digitaal.

Ja en nee. Het TV platform is van Canal Digitaal maar de TV streams worden gekocht via KPN. Dat kan ook niet anders tenzij Online/Canal Digitaal ook eigen apparatuur plaatst in de PoPs.

 

Maar ik gaf toch ook aan dat het TV platform, decoders e.d. anders zijn?


Reageer