Skip to main content
Ik ga overstappen van Ziggo naar KPN. Paar vragen over de ruimte die ik nodig ben in de TV kast.



Afmetingen Decoder KPN

Afmetingen Experiabox KPN



Mijn TV hangt aan een kabel op de muur geeft dat problemen met aansluiten op de decoder van KPN.







Allereerst: Welkom bij KPN 😃



De tv decoder is niet groter dan twee opgestapelde pocketboeken. Er zijn er 2. De Arris is ietsje pietsje groter dan de Arcadyan. Het systeem 'kiest' er een, dat kan niet menselijk bepaalt worden.



b x d x h = 19 cm x 14 cm x 4 cm (v.d. Arris, Arcadyan is iets kleiner; pluggen achterkant niet meegerekend). Aan de bovenkant minstens 2 cm vrije ruimte i.v.m. de warmte.



En de Experiabox is gewoon een modem/router met daarbij behorende afmetingen.



Bij een TV aan de muur is het handig als er een kastje onder staat waar de decoder op of in kan staan natuurlijk.
@PeterG misschien neemt ie wel 4K abonnement dan heeft ie 2 4K ontvangers! 😂 Die hebben andere afmetingen, sorry! 😜



Tenminste als die minimaal 100 Mbit/s kan halen op zijn adres.
Bedankt voor de snelle antwoorden.

Ik heb inderdaad een kastje onder de TV met ook 2 open vakken erin vandaar de vraag over de afmetingen.

TV zit direkt tegen bovenkant kastje. Gelijk zicht op kabels kwijt.

Had ergens gelezen over probleem met dikte van aansluitstekker op Tv die aan de muur hangt.

Kan de router nog een probleem zijn in 1 van de open vakken wat betreft bereik ?



mvg Sjoerd
Hallo @Sjoerdvanes , de modem is ongeveer van gelijke afmetingen als die je nu van Ziggo hebt.

De KPN-modem hoort óf aangesloten te worden in de meterkast óf dichtbij het telefoonaansluitpunt in de woonkamer, net zoals de Ziggo-modem.
Sjoerdvanes schreef: Had ergens gelezen over probleem met dikte van aansluitstekker op Tv die aan de muur hangt.


In een TV zitten de HDMI aansluitingen tegenwoordig vaak 'dwars' zodat de stekkers niet naar achteren uitsteken.
Hoi Sjoerd, welkom hier.



Ik zie dat de mannen hierboven je al op gang hebben geholpen. Kleine toevoeging, er is inmiddels ook een Smart TV app die je eventueel nog kunt gebruiken buiten de ontvanger om. Je televisie moet dit wel ondersteunen. Kijk hier voor meer informatie en laat me vooral weten mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen.
De experiabox v10 kan ik denk ik eht beste beschrijven als een grote encyclopedie qua grootte, ik heb zelf nog geen v10A gezien, dus daar kan ik u niet verder mee helpen.