Skip to main content

Geachte,

 

Per 09-10-’24 word ik overgezet naar KPN met mijn mobiele internet.

 

Nu overweeg ik ook over te stappen met mijn vaste internet.

Ik heb een fritzbox in gebruik, met daar aangekoppeld een BE800 router van TP-Link.

Heb geen ONT.

Zijn hier mensen die succesvol hun eigen apparatuur bij KPN gebruiken?

 

Ik heb de fritzbox namelijk gekocht van mijn huidige provider.

Je kunt gewoon jouw FRITZ!Box blijven gebruiken en ook andere routers zijn mogelijk.

 


Zijn hier mensen die succesvol hun eigen apparatuur bij KPN gebruiken?

Ik heb de fritzbox namelijk gekocht van mijn huidige provider.

Je kunt gewoon jouw FRITZ!Box blijven gebruiken en ook andere routers zijn mogelijk.

 

Waarvan dank.


Geachte,

 

Per 09-10-’24 word ik overgezet naar KPN met mijn mobiele internet.

 

Nu overweeg ik ook over te stappen met mijn vaste internet.

Ik heb een fritzbox in gebruik, met daar aangekoppeld een BE800 router van TP-Link.

Heb geen ONT.

Zijn hier mensen die succesvol hun eigen apparatuur bij KPN gebruiken?

 

Ik heb de fritzbox namelijk gekocht van mijn huidige provider.

Ja, ik gebruik al jaren “eigen” apparatuur. Eerst bij telfort en nu bij de kpn.

> Ik heb de fritzbox namelijk gekocht van mijn huidige provider.

In principe wel dat je de gekochte FRITZ!Box kunt blijven gebruiken met de kpn, maar je vermeldt niet welke “oude” provider. Dat is namelijk wel belangrijk om te weten met betrekking tot het gebruik van een FRITZ!Box. FRITZ!Boxen zijn er in twee “soorten” een FRITZ!Box voor vdsl en/of glasvezel en FRITZ!Box kabel. Als je die laatste hebt, kun je de FRITZ!Box dus niet meer gebruiken bij de kpn.


Ja, ik gebruik al jaren “eigen” apparatuur. Eerst bij telfort en nu bij de kpn.

> Ik heb de fritzbox namelijk gekocht van mijn huidige provider.

In principe wel dat je de gekochte FRITZ!Box kunt blijven gebruiken met de kpn, maar je vermeldt niet welke “oude” provider. Dat is namelijk wel belangrijk om te weten met betrekking tot het gebruik van een FRITZ!Box. FRITZ!Boxen zijn er in twee “soorten” een FRITZ!Box voor vdsl en/of glasvezel en FRITZ!Box kabel. Als je die laatste hebt, kun je de FRITZ!Box dus niet meer gebruiken bij de kpn.

Het betreft freedom.

De huidige modem is Frits 5530 AON.

 

Ook u dank voor uw reactie.

 


Het betreft freedom.

De huidige modem is Frits 5530 AON.

Dan is jouw glasvezel waarschijnlijk al een glasvezel van KPN Netwerk, klopt dat?

Zo ja, dan is de kans heel groot dat het een AON aansluiting zal blijven en dat jouw FRITZ!Box dus, zoals nu, rechtstreeks op de glasvezel aangesloten kan blijven.


Dan is jou glasvezel waarschijnlijk al een glasvezel van KPN Netwerk, klopt dat?

Zo ja, dan is de kans heel groot dat het een AON aansluiting zal blijven en dat jouw FRITZ!Box dus ook, net als nu, rechtstreeks op de glasvezel aangesloten kan worden.

Ja, klopt,

 

Een paar weken geleden storiing ervaren vanwege een updat oid door KPN.

Freedom is een doorgeefluik van KPN.

 

Begrijp ik dat er dus nagenoeg niks veranderd, dan alleen een instelling in de Fritzbox?

 

Want als ik overstap wordt er toch een ONT geplaatst?


Begrijp ik dat er dus nagenoeg niks veranderd, dan alleen een instelling in de Fritzbox?

Klopt.

Want als ik overstap wordt er toch een ONT geplaatst?

Zelfs dat is de vraag, Het zal bij een AON aansluiting sowieso geen ONT zijn maar een NTU en die wordt tegenwoordig veelal als “doe-het-zelf” pakketje geleverd. Die kan je dan als reserve ergens opbergen.


Het betreft freedom.

De huidige modem is Frits 5530 AON.

 

Ook u dank voor uw reactie.

Ja je kunt de FRITZ!Box 5530 fiber blijven gebruiken. Je schrijft AON met een AON-module. Als je een XGS-PON glasvezel “zou hebben” (heb je niet) heb je een XGS-PON module nodig. De FRITZ!Box 5530 fiber is wat dat betreft heel universeel.

> Heb geen ONT.

Hieruit maak ik op dat je de FRITZ!Box 5530 fiber rechtstreeks met AON-glasvezel op de glasvezel hebt zitten. Ook dat is bij de kpn geen probleem.

Alle apparaten lopen via de FRITZ!Box 5530 fiber en daar veranderd niets aan. De kpn noemt dit zo mooi infrastructuur……. ;-)

Bij het wisselen van provider moet je alleen iets in de FRITZ!Box 5530 fiber veranderen en meer verandering is het niet.


Bij het wisselen van provider moet je alleen iets in de FRITZ!Box 5530 fiber veranderen en meer verandering is het niet.

Waarvan akte. 

 

Dank voor uw reactie.

Voel me prima en snel geholpen.

 


Waarvan akte. 

 

Dank voor uw reactie.

Voel me prima en snel geholpen.

> Waarvan akte.

Doe jij “toevallig” aan genealogie?

> Voel me prima en snel geholpen.

Dàt is helaas hier wel eens anders 😞 Maar je hebt een concrete vraag en dan is het meestal niet zo'n probleem om er een “concreet” antwoord op te geven ;-)

 

 

 


> Waarvan akte.

Doe jij “toevallig” aan genealogie?

> Voel me prima en snel geholpen.

Dàt is helaas hier wel eens anders 😞 Maar je hebt een concrete vraag en dan is het meestal niet zo'n probleem om er een “concreet” antwoord op te geven ;-)

Nee, doe ik niet aan. Mijn beide ooms ooit wel.

 

Waarom vraagt u dat? 


Nee, doe ik niet aan. Mijn beide ooms ooit wel.

 

Waarom vraagt u dat? 

Wanneer iemand bij de ambtenaar Burgerlijke Stand komt om bijv. een geboorte aan te geven, zou de ambtenaar dat kunnen zeggen: Waarvan akte. Ook een notaris gebruikt deze bewoording als hij of zij een akte (lees meestal testament) opmaakt en voorleest aan betrokkenen.


Wanneer iemand bij de ambtenaar Burgerlijke Stand komt om bijv. een geboorte aan te geven, zou de ambtenaar dat kunnen zeggen: Waarvan akte. Ook een notaris gebruikt deze bewoording als hij of zij een akte (lees meestal testament) opmaakt en voorleest aan betrokkenen.

Geachte,

 

Ik word binnen enkele maanden 52.  Vandaar mijn expliciet taalgebruik. (Oude stempel)

“Waarvan akte”  betekent “ter kennisgeving aangenomen”. Zoiets als staat genoteerd.

 

Genealogie is stamboomonderzoek. Familieonderzoek. U verward dit met mijn al dan niet oud-Nederlandse uitdrukkingen.

 

De Nederlandse taal is een geweldige taal, rijk aan uitdrukkingen en gezegdes.

 

Ik spreek en schrijf dat graag.

 

Blessings.


De Nederlandse taal is een geweldige taal, rijk aan uitdrukkingen en gezegdes.

 

Ik spreek en schrijf dat graag.

 

Blessings.

Dat laatste is dan weer geen Nederlands volgens mij 😄


Reageer