Skip to main content

Ook ik overweeg over te stappen naar Ziggo. Iedere keer is het raak met foutcode 143. Alle stappen doorlopen en steeds hetzelfde probleem. Inmiddels geen tv’s meer in de slaapkamers omdat er maar 1 tegelijk aan kon. Anders kwamen er direct foutmeldingen. Ja, alle stopcontacten geprobeerd. Dan maar via de IPad. Maar wat blijkt, WiFi is te zwak. Nu ook bij de laatste tv ontvanger weer F143. En dan lees ik mooie aanbiedingen voor nieuwe klanten met Bluetooth tv ontvangers en een nieuwe Experiabox. Maar ondertussen betaal ik het volle bedrag voor “oude meuk”, kan ik nergens in huis tv kijken en is het WiFi slecht.

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

@VJL Het andere verhaal. Ik ben na 20 jaar Ziggo vandaag aangesloten bij KPN.

KPN is goedkoper dan Ziggo. Tot nu toe super tevreden. 

Bij Ziggo is in de cloud opnemen veel duurder. De mediabox is een vreselijk ding. 
En nu komt ie…. de Storingen en klantenservice zijn echt dramatisch. 
Dus Succes weet waar je aan gaat beginnen.


@Christien Bedankt voor de snelle reactie. Ik begrijp wat je zegt. Maar nu betaal ik 77 euro per maand. Heb ik de de extra betaalde internetsnelheid niet en nog belangrijker, heb ik in geen ene kamer televisie ontvangst.


Het is bijna onmogelijk om geen tv te hebben in iedere kamer als je alles aansluit zoals het hoort. Dus dat is de ontvanger netjes met een kabel aan het modem. Kies je voor draadloze verbindingsets dan is dat je eigen keus en dan weet je dat het problemen op kan leveren. Data verstuur je via een netwerkkabel en niet via een stroomkabel. Dus ik ben heel benieuwd hoe jij de boel hebt aangesloten.


Hoi @VJL en welkom op het forum! Begrijpelijk dat je niet vrolijk wordt van je diensten als je maar één ontvanger tegelijkertijd aan kunt hebben. Ik help je hier graag bij. Je noemt stekkers, dus ik neem aan dat je een draadloze verbindingsset gebruikt? Zo ja, heb je de stappen op deze pagina dan al doorlopen, met name stap 2 (de adapters alleen in een stopcontact) en stap 4 (opnieuw koppelen van de adapters)? 

Wat de wifi betreft, heb je hiervoor de Wifi Manager al doorlopen? Zo ja, wat was het eindresultaat? Ook wil ik je vragen om je forumprofiel aan te vullen met je adresgegevens en de naam en geboortedatum van de contractant. Dan kan ik de verbinding doormeten om te zien wat daarin te vinden valt. 


Ook ik overweeg over te stappen naar Ziggo. Iedere keer is het raak met foutcode 143. Alle stappen doorlopen en steeds hetzelfde probleem. Inmiddels geen tv’s meer in de slaapkamers omdat er maar 1 tegelijk aan kon. Anders kwamen er direct foutmeldingen. Ja, alle stopcontacten geprobeerd. Dan maar via de IPad. Maar wat blijkt, WiFi is te zwak. Nu ook bij de laatste tv ontvanger weer F143. En dan lees ik mooie aanbiedingen voor nieuwe klanten met Bluetooth tv ontvangers en een nieuwe Experiabox. Maar ondertussen betaal ik het volle bedrag voor “oude meuk”, kan ik nergens in huis tv kijken en is het WiFi slecht.

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Die Bluetooth zal niets helpen voor uw probleem. En die nieuwe modem ook helemaal niets. Het enige wat helpt is kabels leggen naar elke tv. En u kunt overstappen naar Ziggo, maar ook bij Ziggo moet er een kabel naar elke tv.


@Sanne_M Een medewerker van de klantenservice heeft reeds een meting gedaan. Ik heb ook aangegeven dat op het NT kastje het lampje van ethernet rood knippert (een laatste monteur had gezegd dat ik dat bij een eventueel volgende keer moest doorgeven). “Met een een kluitje in het riet” werd ik naar de KPN winkel verwezen. Daar aangekomen moest ik op advies van de medewerker van de klantenservice de verbindingssets laten doormeten. De medewerker vertelde vervolgens dat alledrie de sets kapot zijn. Zonder verder mijn gegevens te vragen was de enige boodschap dat ik voor 95 euro 2 nieuwe sets kan kopen. Onverrichter zaken ben ik naar huis gegaan. 


@Sanne_M  Wifimanager heb ik ook doorgelopen. Resultaat was slechte WiFi. Advies: versterkers kopen.


Welk type dvs heb je? Dat ze alledrie kapot zijn betwijfel ik. Ga hier eens mee aan de slag. Misschien lost dat wat op. https://www.devolo.nl/overal-internet-in-huis/devolo-cockpit


@Joep1965  DVS 1200. Dat leek mij ook sterk, vandaar dat ik het even zo heb gelaten. Bedankt voor de tip.


Sluit de ontvangers gewoon eens bekabeld aan. Dan zie je vanzelf wat er werkt.


Sluit de ontvangers gewoon eens bekabeld aan. Dan zie je vanzelf wat er werkt.

Precies 

Coax er uit en utp met eventueel coax erbij 

Coax eruit met trekveer en met utp en coax terug halen 

Dan beschikt u over zowel ziggo en itv 

Wat wd40 met invoeren werkt wel makkelijk 

Die stekker dingen vermijden vooral met itv 

 


Bedankt voor de toelichting en het aanvullen van je profiel! 

Als ik je verbinding doormeet zie ik dat deze voor het laatst op 4 september een aantal keren is weggevallen, sindsdien zie ik geen verbrekingen meer. Komt dit ook overeen met wat jij ervaart? Erg bijzonder dat mijn collega je naar de winkel heeft verwezen voor het oplossen van een storing. 😕 Daar is de klantenservice nu juist voor bedoeld. Ik zie dat je 100 Mbit/s kunt halen met je abonnement, dus qua capaciteit moeten twee ontvangers tegelijkertijd aan geen problemen geven. Heb je de adapters al opnieuw gekoppeld en zitten alle adapters alleen in een stopcontact? Dus niet met een stekker ernaast of in een stekkerdoos? Heb je de ontvangers ook al eens bekabeld aangesloten zoals Nick83 adviseerde en wat zijn je bevindingen dan?

Dan de wifi, werkte deze wel beter nadat de Wifi Manager de instellingen aan had gepast, of merkte je geen verschil? Hoe merk je dat de wifi slecht is en is dit overal in huis of op bepaalde locaties? Ook op alle apparaten of op bepaalde apparaten? 


De adapters koppelen is op 30 augustus niet gelukt. Verder in de week heb dit op meerdere stopcontacten geprobeerd. De adapters alleen in een stopcontact wordt m.i moeilijk. In de verbindingsset gaat geen andere stekker, maar ernaast zit de stekker van de tv. Anders heb ik niets aan de verbindingsset, als de tv niet er niet in de buurt aangesloten mag worden.
De WiFi in de slaapkamers op de 1e etage is slecht. De telefoon pakt daar wisselend WiFi, maar Netflix of KPN online op de IPad is niet haalbaar.

Ik heb de verbindingsset nog niet bekabeld aangesloten. Daar moet ik dan eerst een “mannetje” voor inschakelen. 


Ik heb de verbindingsset nog niet bekabeld aangesloten.

Wat euhm... bedoelt u hier mee?


@Nick83 Excuses, ik bedoel de ontvanger😇


Ow... ik dacht al, dat is dan geen wonder dat ze het niet doen.


Past de stekker van de TV niet in de verbindingsset? Zo nee, heb je dan een stekkerdoos die je op de verbindingsset kunt plaatsen waar je dan vervolgens de stekker van de TV weer in kunt doen? Ook ben ik benieuwd wat er gebeurde toen je het koppelen probeerde. De stappen zijn als volgt: 

  1. Druk (3 seconden) op het Reset knopje (zijkant of onderkant van de adapter) van een van je adapters. Het lampje knippert wit als je het Reset knopje loslaat.

  2. Druk daarna binnen 2 minuten op het Reset knopje van je tweede adapter. Ook hier gaat nu het lampje wit knipperen.

  3. Herhaal deze stap bij een eventuele derde adapter.

Als de verbinding gemaakt is brandt het lampje continu wit op alle adapters.

Waar gaat het precies mis? Brandt het lampje niet continu wit op alle adapters wanneer je ze koppelt? Of gaat het mis bij het reset knopje? Het makkelijkste is trouwens om alle adapters op elkaar te stapelen, scheelt door het huis heen rennen. 

Wat gaf de Wifi Manager aan op de eerste verbinding? Was de snelheid daar goed volgens de metingen? Heb je hem sindsdien nog een keer doorlopen? 


@Sanne_M  De stekker van de tv past wel in de verbindingsset. Echter, eerder was aangeraden dit niet te doen. 

Ik waardeer het meedenken enorm, maar de stappen om het koppelen te laten slagen, heb ik al erg vaak doorlopen. Als je de foutcode 143 opzoekt op internet, vind je de stappen. Lukt het niet, dan bel je de klantenservice. Als je daar aangeeft te bellen in verband met foutcode 143 ontvang je een SMS met de stappen en wordt de verbinding verbroken. Pas bij de tweede keer bellen, wordt men doorverbonden. Dan vertelt de medewerker weer alle stappen….

Alle verbindingssets zijn geprobeerd, het lampje blijft rood. Eentje trachtte heel even wit te knipperen toen deze alleen in een stopcontact zat, maar werd daarna weer rood. 

Op de eerste verdieping geeft de Wifi Manager 16 Mbit/s aan. Dit was na het “op een ander kanaal plaatsen op afstand". Op zolder hebben we een bekabelde Wifi versterker Dualband. Deze is toentertijd door de monteur verkocht in verband met het gamen. Met 16 Mbit/s is gamen immers geen optie ;-)


Wat als je het in deze wel doet? De stappen op onze DVS pagina die ik eerder stuurde raden deze manier van aansluiten ook aan, dus ik hoop dat dit bij jou de oplossing is. 

Ik geloof dat je de stappen al vaak doorlopen hebt, maar nu heb ik inzichtelijk bij welke stap het fout gaat. Zodra alle adapters wit zouden moeten branden aan het einde branden ze dus rood? Wat als je ze inderdaad in de stopcontacten plaatst op de manier die ik eerder aanraadde? 

Als je boven de wifi versterker loskoppelt en de Wifi Manager nogmaals doorloopt, waar komt hij dan op uit? Als je onder de 20 Mbit/s uitkomt zou hij namelijk met gratis verbeteringen moeten komen, dus ik ben benieuwd of dit zonder versterker bij jou ook gebeurt. 


Ik heb niets meer van je vernomen, dus ik hoop dat de oplossing inmiddels gevonden is. Zo niet, laat het gerust weten! 


@Sanne_M Excuses. Door een sterfgeval heb ik de tv ontvangers even laten rusten. Ik heb ze gestapeld gereset, eentje blijft rood. Maar de andere 2 werken weer.

Aan de WiFi ben ik nog niet toegekomen, maar de WiFi manager zal mij daar vanzelf doorheen loodsen. En dan maar hopen dat de monteur niet met de “briljante oplossing” komt voor 199,00 sterke WiFi aan te schaffen ;-)

Bedankt voor dusver!


Jeetje, gecondoleerd en veel sterkte gewenst. 😕 Ik snap dat je dan andere zaken aan je hoofd hebt, geen excuses nodig. 

De ene adapter blijft overal rood, ook tijdens het resetten? Zo ja, dan is die aan vervanging toe vermoed ik. Wanneer heb je de adapters gekocht? Je hebt namelijk 2 jaar garantie. Als je nog binnen het garantietermijn zit en je ze destijds via de webshop hebt gekocht dan kun je contact opnemen met Ceva Logistics via 070-301 39 88 op werkdagen tussen 8:00 - 18:00. 

Wat de wifi betreft, als je uitkomt op een gratis monteur bijvoorbeeld zal hij altijd eerst de wifi verbeteren met gratis mogelijkheden. Mocht hij toch concluderen dat de SuperWifi het beste is, dan gaat dit altijd in overleg, maar ik ga er vanuit dat hij met de gratis oplossingen ook al een eind zal komen. Of dat je via de Manager zelf op gratis apparatuur uitkomt. 🙂

 


Reageer