Skip to main content
Vandaag een overstap gecancelled naar NLE omdat de bewoner van het huis waar we naar gaan verhuizen geen service id van KPN ontvangt (gebeld maar ook printscreen van KPN chat ontvangen). Nu wilde ik Youfone gaan proberen maar ik zie hier dat daar ook een service id voor nodig is. Snap niet hoe andere mensen dat allemaal doen maar het kost me nu totaal al 6 telefoontjes en 4 chatgesprekken wat resulteert in het dan maar niet door laten gaan.



Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @Makih , ik denk dat die bewuste medebewoner elders binnen dit topic de bewuste service id heeft ontvangen met de opmerking van KPN erbij dat de concurrerende providers intern hun kanalen hebben om dat op te vragen en dat niet aan klanten hoeven te vragen, gemakzucht dus.
Helaas is het service id niet ontvangen. Dit is wat er werd verteld aan de bewoner via KPN chat (zie afbeelding). Mogelijk verkeerde interpretatie. Overigens wilde ik niet mijn KPN contract omzetten maar een andere provider daar laten starten.



Als de volgende provider waar ik internet en tv aanvraag dit ook vraagt dan wordt het ook lastig. Bedankt voor de reactie in ieder geval.


Hallo @Makih , binnen dit forum, in mijn eerdere reactie sprak ik per abuis van topic=forum.

heeft een moderator aan bewust forumlid d.m.v.een privébericht hem/haar de bewuste code verstrekt.
Als je via een toekomstige provider van hun overstap service gebruik maakt is er niet zo iets als een "service ID" nodig.



Je hebt het over de bewoners er is dus een actieve aansluiting op naam van de huidige bewoners.

Dan zal die lijn pas vrij worden gegeven als zij zelf zijn verhuisd met hun abonnement. Anders is er sprake van lijnkaping.



Als ik het start bericht goed begrijp ga je verhuizen en wil je daar meteen via een andere provider internet en tv afnemen? Dan snap ik de relevantie met dat service id niet zo goed.



Wat is het plan eerst je KPN aansluiting mee verhuizen of meteen op het andere adres een nieuwe provider?
Hoi @Makih, Welkom op het forum. Het is niet gebruikelijk dat we Service ID's regelen voor de overstap van een provider. Dit hoort de provider zelf te regelen met onze overstapdesk. Gelukkig zijn we de minste niet en helpen we je gewoon aan het betreffende Service ID, zodat je de overstap kan maken. Zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan stuur ik je het Service ID nummer z.s.m. in een privébericht
Hoi @Makih, Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!
Hoi @Marina_, bedankt voor de feedback. Excuses voor de latere reactie. Mijn aanvraag bij NLE was al geannuleerd omdat ik het service id van de huidige bewoner niet kon aanleveren. Ik heb nu bij Tele2 aanvraag gedaan en wacht nog op de reactie/verwerking en of daar ook naar een service-id wordt gevraagd. Indien dat zo is zal ik een bericht sturen.

Overigens had ik het liefst gewoon bij KPN gebleven op mijn nieuwe adres. Het tv kijken werkt fijn. Echter het prijsverschil vind ik niet in verhouding staan als hetzelfde product qua snelheid en zenders ontvangt bij een andere provider voor een stuk lagere prijs.
Hoi @Makih, Geen probleem, je kunt altijd later reageren. NLE hoeft geen Service ID aan te vragen, NLE maakt namelijk gebruik van ons netwerk en kunnen dit intern regelen met onze overstapdesk. Hopelijk gaat het bij Tele2 wel goed. Ik verwacht niet dat ze dit nummer daar ook vragen. Anders hoor ik het wel en stuur ik je het nummer alsnog in een privébericht. Soms is het prijsverschil een reden om over te stappen. Hopelijk zien we je in de toekomst wel weer terug 🙂 Mocht je verder nog vragen hebben, weet je mij te vinden.

Reageer