Skip to main content
Ben nu bij Telfort, internet snelheid 100/100.

Als ik naar KPN ga 50/5 of 100/10.

Da's wel een stuk minder.

Hoe zit dat?

Bij vernieuwde Telfort ook al ingeleverd op zenders en bij de overstap naar KPN ook op snelheid.

Overstappen verstandig?



*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
De upload is dan minder, maar dat kun je erbij kopen. Dat doe je wsl nu ook al bij Telfort. Die upload is vooral van belang als je thuis een server hebt of vpn (thuis). Voor andere dingen zul je vnml de download gebruiken.



Telfort heeft minder zenders in het basispakket (daarom ook goedkoper), maar die kun je er voor € 5 weer bijnemen (Telforts "Uitgebreid pakket"). Verder is het zenderaanbod gelijk aan KPN.



Op dit moment bestaat Telfort nog maar half; alleen nog voor bestaande abonnees. Het zal op den duur (geheel) geïntegreerd zijn in KPN en ook die merknaam hebben. Dus vermoedelijk wordt het allemaal vanzelf gerealiseerd.



Wacht derhalve ook nog even de reactie van een KPN moderator hier af.
Voor de goede orde en als achtergrond info TS komt van Telforts oude propositie waarbij 50/50 en 100/100 normaal waren deze laatste uiteraard iets duurder dan de 50Mb versie.



De inlevering van de zenders is een blunder vanuit Telfort bij de afhandeling van de migratie TS had deze gewoon moeten houden. Hierover loopt een topic bij Telfort tot mijn spijt en verbazing is dit na 6 maanden nog niet opgelost.



Wat een KPN moderator wel kan beantwoorden of bevestigen raakt @HP51 zijn Telfort email adres kwijt bij een eigen overstap naar vol KPN klant worden.
Als er nú wordt overgestapt naar KPN raak je inderdaad je telfort e-mailadres kwijt. Dat kan (nog) niet meegenomen worden.
Hoi @HP51, Peter en Galdor hebben jouw vraag al beantwoord en de mogelijkheden toegelicht. Het e-mailadres kun je sowieso behouden wanneer de samensmelting van KPN/Telfort plaatsvindt. Hoe het zit met een eigen overstap, durf ik zo niet te zeggen. Ik heb die vraag uitgezet en hoop dat ik daar volgende week meer over kan vertellen.
Hoi @HP51, Zoals afgesproken, zou ik een reactie plaatsen wanneer ik meer duidelijkheid zou krijgen wat betreft het behouden van je Telfort e-mailadres en e-mails. Wanneer je eerder overstapt naar KPN is het niet mogelijk om je Telfort e-mailadres en e-mails te behouden. Bij daadwerkelijk samengaan van Telfort en KPN, zullen klanten wel degelijk hun e-mailadressen en inhoud van de mailboxen kunnen behouden, omdat hiervoor een migratietraject gestart zal worden. Hierbij worden e-mailadressen in batches overgezet. Hoe, wat, wanneer is nog niet duidelijk, maar dit zal met alle Telfort klanten worden gecommuniceerd wanneer het zover is.
@HP51. We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Reageer