Skip to main content
Antwoord

Overstappen van DSL naar glasvezel zonder contractbreuk bij KPN

• November 27, 2025
  • 3 reacties
  • 68 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Momenteel heb ik DSL-internet in mijn woning. In de straat is glasvezel aangelegd, maar het is nog niet duidelijk wanneer het tot in huis wordt doorgetrokken. Als ik nu met een DSL-abonnement van 200 Mb begin, kan ik later, zodra glasvezel in mijn woning beschikbaar is, zonder mijn contract te hoeven verbreken overstappen binnen KPN?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Faks, als het een glasvezelverbinding is waar wij gebruik van maken kan dat zonder problemen zoals de anderen al zeggen. Als de aanleg klaar is kan je telefonisch contact met ons opnemen via een terugbelafspraak, zodat het omgezet kan worden van DSL naar glasvezel. 

Op kpn.com/glasvezel kan je zien of glasvezel van ons op jouw adres wordt aangelegd. Er zijn meerdere glasvezelnetwerken, en wij gebruiken niet alle netwerken. Daarom is het belangrijk om te weten of het ons netwerk is.

Meer informatie over de aanleg van het glasvezelnetwerk kan je in onze Kennisbank lezen: 

3 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 27, 2025

Hi ​@Faks ,

Gaat KPN leveren over die glasvezel? Als dat het geval is, kun je binnen je huidige contract overgaan op glasvezel zodra dat beschikbaar is. 🙂

• November 27, 2025

Er bestaat geen DSL abonnement. Abonnementen zijn hetzelfde voor glasvezel of koper. Als er glasvezel komt krijg je gewoon een verbinding via glasvezel. Er veranderd niets aan je abonnement. Dat blijft hetzelfde. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 28, 2025

Hoi ​@Faks, als het een glasvezelverbinding is waar wij gebruik van maken kan dat zonder problemen zoals de anderen al zeggen. Als de aanleg klaar is kan je telefonisch contact met ons opnemen via een terugbelafspraak, zodat het omgezet kan worden van DSL naar glasvezel. 

Op kpn.com/glasvezel kan je zien of glasvezel van ons op jouw adres wordt aangelegd. Er zijn meerdere glasvezelnetwerken, en wij gebruiken niet alle netwerken. Daarom is het belangrijk om te weten of het ons netwerk is.

Meer informatie over de aanleg van het glasvezelnetwerk kan je in onze Kennisbank lezen: 

Â