Skip to main content

Op dit moment heb ik een hussel-contract en betaal daarvoor (Internet + telefoon) € 44,50. Hiervoor had ik een goedkoper abonnement met een gratis buitenmodem maar werd verplicht (hier is slechts één provider) om Hussel te nemen. Op dit moment is een bedrijf (GlasDraad) zieltjes aan het winnen bij ons in het buitengebied. De aansluitkosten voor een glasvezelkabel zijn € 2300,00. Veel geld!!!! Ben dus aan het kijken hoe ik dat financieel moet inrichten en gebruik daarvoor de abonnement gegevens van o.a. KPN (omdat ik ook een mobielcontract heb). Ik heb nu 2 Tv's in gebruik via CanalDigitaal. Daar betaal ik voor € 30,45. Mijn maandkosten zijn dus € 74,95. Een contract bij KPN met TV (Internet, telefoon basis en 2xTV) zou € 61,50 gaan kosten heb ik gelezen. Dit betekend dus € 13,45 goedkoper als ik alles vanaf KPN afneem. Maar daar staat natuurlijk wel de € 2300,00 (investering) tegenover. Het duurt meer dan 14 jaar (als de abonnementen intussen tijd ook weer niet duurder worden) voordat ik die € 2300 er uit heb. MIJN VRAAG: zijn er nog bijkomende kosten als ik daadwerkelijk van koper over ga op glas of gaat KPN bij ons in het buitengebied mogelijk zelf gratis glasvezel aanleggen?    

Welkom op het forum @Cornelis4! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik voor je kijken wat de glasvezel plannen van KPN zijn in je buurt. Wel is het in vrijwel alle gevallen zo dat in dit soort gevallen geen dubbele planning is. Je hebt het over buitengebied. In sommige gevallen is er dan ook via KPN een extra oplossing voor. Daar kan ik je meer over vertellen als ik je gegevens heb.