Skip to main content

Ik wilde overstappen van Odido naar KPN en bestelde de overstappenservice.
Vandaag kreeg ik een mail dat de dienst niet door KPN uitgevoerd kan worden aangezien mijn huidige Odido contract nog ruim 120 dagen loopt.
Dit is erg verwarrend, aangezien mijn Odido-contract een opzegtermijn van 1 maand heeft.

Ik probeerde te bellen, maar ik werd in de wacht gezet en de verbinding werd verbroken. Is er een betrouwbaardere manier om ondersteuning te krijgen?

Even met Odido contact opnemen, want zij houden de overstap tegen @hellt 


Wellicht in de hoop dat je ze gaat bellen, zodat ze alsnog kunnen overhalen bij hen te blijven 🤔. 


Op welke datum is uw Odido abonnement gestart? Weet u dat?


@hellt het is in dit geval het allerbeste om zelf contact op te nemen met je huidige provider, Odido. Zij hebben tenslotte jouw dossier/klantgegevens opgesteld. En jou uiteraard meer kunnen vertellen over je contractsduur. 

 


Op welke datum is uw Odido abonnement gestart? Weet u dat?

 

mijn contract ging in juni 2022 in. Het had een looptijd van 1 jaar met automatische verlenging.
Dit is de clausule in het contract waarin staat dat ik het na een jaar kan opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand

 

Het door jou gekozen internetabonnement heeft een minimale looptijd van één (1) jaar, welke aanvangt op de dag dat de dienst actief is. Daarna wordt het abonnement automatisch voortgezet voor onbepaalde duur en kun je het abonnement opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand


Nogmaals @hellt even met je eigen provider contact opnemen, alléén zij kunnen vertellen waarom ze de overstap tegenhouden, KPN is hier geen partij in.

 


Nogmaals @hellt even met je eigen provider contact opnemen, alléén zij kunnen vertellen waarom ze de overstap tegenhouden, KPN is hier geen partij in.

 

Ik heb zojuist Odido gebeld en ze zeiden dat ze niet weten waarom KPN mij deze brief heeft gestuurd. Mijn contract bij Odido is nu gratis en ik kan op elk gewenst moment overstappen.

Er is dus zeker iets mis; Odido zegt dat ik kan overstappen, KPN zegt dat het niet kan.
Het enige bewijs dat ik heb is mijn huidige contract met Odido/TMobile waarin expliciet staat dat ik nu kan overstappen met een opzegtermijn van 1 maand.


Komen de klantgegevens die doorgegeven zijn wel overeen? Geeft KPN aan om welk klantnummer bij Odido het gaat?


Dan even met KPN bellen via 0800 0402 @hellt 

Als ik die 120 dagen = 4 maanden lees, begrijp ik dus dat het om een mobiel abonnement gaat, is dat juist?

 


Hallo @hellt, het lijkt er met die 120 dagen op, dat hier mogelijk sprake is van een overstap met een mobiel abonnement. Is het mogelijk dat per abuis voor de overstapservice het klantnummer van een mobiel abonnement is opgegeven? 


Dag Allemaal,
Een medewerker van KPN op Facebook zei dat ik het bericht verkeerd had gelezen. De "120 dagen"-clausule was erg verwarrend (ik voeg een screenshot bij zodat u kunt beoordelen of die bewoording juist is), maar een vertegenwoordiger zei dat ik door moest gaan en de overstapservice moest selecteren.

Dus ik heb voor de eerste optie gekozen en hopelijk brengt dit zaken in beweging.

PS. Als niet-moedertaalspreker was ik in de war door het oorspronkelijke bericht dat ik las als "de overstap kan niet worden afgerond, aangezien het contract nog loopt".

 


Is inderdaad erg verwarrend @hellt .

Als je voor optie 1 hebt gekozen zou je nu dus al weer diverse e-mails moeten hebben gehad aangaande de status van je bestelling voor een thuis-abonnement bij KPN, klopt dat?

 


Blij dat een medewerker van onze webcare afdeling verduidelijking heeft kunnen geven @hellt 


Reageer