Skip to main content

In januari bij de deurverkoop omgepraat om over te stappen naar KPN met overstapservice. De overstapdatum zou 28 februari zijn. Na een paar uur kwam ik erachter dat ze de verkeerde provider hadden doorgegeven vanuit waar ik zou overstappen. Toen heb ik gebeld en moest de order geannuleerd worden en opnieuw worden ingevoerd. Deze order is alleen nooit in het systeem opgenomen omdat de bestaande order nog steeds de status 'te annuleren' had. Een week voor de overstapdatum toch maar even gebeld waar mijn modem e.d. bleven want de overstapdatum kwam wel erg dichtbij. Ik vreesde namelijk dat ik zou worden afgesloten bij de huidige provider en dat ik niet op tijd bij KPN aangesloten zou zijn. Er werd mij verzekerd dat dit niet mogelijk zou zijn want KPN zou doorgeven wanneer ik definitief afgesloten zou moeten worden. 

Enfin, op 28 februari was ik zoals verwacht toch volledig afgesloten bij Odido en had ik dus helemaal niets meer. De overstpaservice had dus maar voor de helft gewerkt. De KPN klantenservice is zwaar ondermaats dus die kunnen niets voor mij betekenen ( wel 10x mee gebeld en zelfs 2x weggedrukt omdat ze volgens mij gewoon niet wisten wat ze met dit geval aanmoesten ) De deurverkoper is goed in sales maar snapt de ballen van aftersales en ik kan nu verder helemaal niets omdat er nog steeds een order te annuleren staat. Ik kan dus ook geen nieuwe order plaatsen met een vervroegde aansluitdatum. 

Wie kan me zo snel mogelijk helpen met deze halve overstapservice? Daarna moeten we het ook nog even hebben over een kleine compensatie voor deze enorme puinhoop.

Heeft u Odido al gebeld? Of ze de boel kunnen herstellen? Want u heeft nu dus gewoon nog een lopend contract bij Odido? Er is bij Odido niet opgezegd begrijp ik?


Goede toevoeging @Nick83 

Ik heb inderdaad ook contact opgenomen met Odido en zij geven aan dat de lijn inmiddels op 'migrate out' staat en het beheer daarmee is overgedragen aan KPN. Deze status kunnen ze niet meer aanpassen in het systeem zonder dat er contact is geweest met KPN zeggen ze. Maar omdat er bij KPN dus nu geen order bekend is heb ik er een hard hoofd in dat deze communicatie vlotjes zal verlopen.


Oei, dit gaat inderdaad niet helemaal lekker, @Twfijfelaar! Ik wil je adviseren zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op te nemen via 0800 0402. We kunnen dan samen kijken hoe we dit het beste en snelste kunnen oplossen.


@Denise van KPN. Dat heb ik zojuist wederom gedaan. Er zou nu een expert zijn ingeschakeld, die mij terug gaat bellen. We wachten het af.


Wat heeft het eigenlijk voor zin om met spoed contact op te nemen met de klantenservice als die toch niet doen wat ze beloven? Mijn geannuleerde order zou verwijderd worden zodat er een nieuwe order geplaatst kon worden, maar dat is niet gebeurt. Daarnaast zou ik teruggebeld worden door een expert binnen 1 werkdag. Now way José!

Een beetje actie is blijkbaar teveel gevraagd.


Ik heb even gekeken naar de status van jouw bestelling, @Twfijfelaar. Het gaat nog steeds niet echt lekker. Er is inderdaad een expert ingeschakeld, maar het lijkt nog niet echt door te willen zetten. De taak van de expert is inmiddels ook weer gesloten. 

Volgens mij is het probleem inderdaad dat er een verkeerde orde in blijft hangen. Die moet eruit. Dan moet er een volledig nieuwe ingelegd worden. Dit heeft een andere collega ook al gezegd, maar is nog niet doorgevoerd.

Ik kan en mag dit niet voor jou doen. Daarom is mijn voorstel om contact op te nemen met de afdeling Opzeggen. Bel hiervoor naar 0800 0402 en spreek in dat je Save wilt spreken. Hopelijk kunnen mijn Save collega's wel helpen!


@Denise van KPN ik heb gisteren nog maar een keer naar de klantenservice gebeld en nu werd er eindelijk eens een keer iets van actie ondernomen, want ik werd zowaar doorverbonden! Nu is er een storingsformulier ingediend die door iemand van de technische dienst opgepakt gaat worden. Ik zou binnen 48 uur teruggebeld gaan worden. Fingers crossed.

Ik blijf mijn ervaringen gewoon delen om ook voor anderen inzichtelijk te maken dat het een heel ingewikkeld proces wordt als je gebruik maakt van de overstapservice en daarin ook maar één vinkje verkeerd wordt gezet door de backoffice.


Ah, dat is goed nieuws! Hopelijk hoor je snel van de technische dienst.


En wederom zelf maar weer gebeld, omdat KPN de noodzaak blijkbaar niet ziet en dus geen contact opneemt. Ditmaal is het met de hulp van Francis (fijne medewerker) gelukt om contact te krijgen met iemand van een afdeling (geen idee welke dit keer) en is de verkeerde order na 2 weken! eindelijk verwijderd.

Je gaat je toch afvragen waarom dit de eerste keer niet lukt dat iemand contact opneemt. Hieruit blijkt nog maar eens dat KPN simpelweg de noodzaak niet ziet en het als het even moeilijk wordt, classificeert als een technisch probleem, wat vervolgens niet opgelost kan worden door de technische dienst.

Daarop direct een nieuwe order geplaatst waarbij aansluiting op zijn vroegst 20 maart mogelijk is.

Volstrekt onacceptabel gezien het feit dat ik nu al 10 dagen geen internet en/of televisie heb.

 


Oude order is geannuleerd, nieuwe order aangemaakt maar nog steeds geen orderbevestiging. Waardoor loopt de order nu opnieuw vast?


Ik heb even gekeken, maar ik zie wel een orderbevestiging verstuurd op 8 maart. Op 10 maart is er nog een e-mail verstuurd dat er extra onderzoek nodig is. Voor de zekerheid heb ik ze nogmaals naar je gestuurd.


Het ziet ernaar uit dat ik vandaag de benodigde apparatuur ga ontvangen. Bevestiging PostNL is binnen. Ik zie in de MijnKPN echter nog steeds staan dat er geen order bekend is omdat deze is geannuleerd. Verder staat mijn aansluitdatum volgens de diverse e-mails op de 20ste maart, wat naar mijn inschatting toch ook best vervroegd zou kunnen worden naar deze week. 

Kan zowel naar de status in de MijnKPN app als de aansluitdatum nog even gekeken worden?


De aansluitdatum kan helaas niet vervroegd worden.

Maar voor wat betreft MijnKPN: Misschien helpt heb om jouw huidige KPN account te verwijderen. Hoe je dat doet, lees je hier:

Daarna kan je opnieuw een KPN account aanmaken. En hieraan kan je jouw nieuwe abonnement koppelen.


Enfin. Vandaag (20 maart)dan eindelijk aangesloten. NOT! Er komt geen signaal door via de NT, terwijl alle lampjes branden. Morgen dus een monteur op bezoek. 

Wat gaat er tot nu toe wel goed? Helemaal niets. Dit hele traject is me zwaar tegen gevallen en dan bieden ze aan om een klacht per brief te versturen. Laten we inderdaad terug gaan naar het tijdperk van 20 jaar geleden waarin zaken nog per post werden geregeld.

Het is volgens mij niet zo moeilijk. KPN biedt een service aan (de overstapservice) die ze heel slecht hebben uitgevoerd en waarin een fout is gemaakt. Dit kan natuurlijk gebeuren, maar probeer die fout dan ook te herstellen. Het contact met KPN is drie weken! lang  enkel door mij op gang gehouden en niemand die in de tussentijd iets uit eigen beweging heeft geprobeerd op te lossen. Steeds moest ik ze weer pushen om stappen te zetten. Dan kun je als organisatie wel naar Odido wijzen, maar ligt het probleem toch echt bij jezelf. 


De Overstapservice liep bij jou inderdaad niet vlekkeloos, dat kan ik niet ontkennen. Fouten maken is menselijk, dat hoort er nou eenmaal bij. Een gepaste oplossing is dan wel op z'n plaats, zoals je zelf ook aangeeft. Mijn mogelijkheden zijn beperkt, vandaar mijn advies om telefonisch contact op te nemen. Naast dat de telefonische klantenservice andere mogelijkheden heeft, heb je ook nog eens direct contact, wat een stuk makkelijker praat dan elke keer een tijd te moeten wachten op antwoord. Zeker als je zo snel mogelijk online wilt zijn. Ik vertrouw er verder op dat mijn collega's naar beste kunnen hebben gehandeld.

Mocht je over het hele proces toch nog een klacht in willen dienen, dan kan dat inderdaad per post of via het online klachtenformulier.


Dank @Denise van KPN. Ik heb het formulier ingevuld en een bijlage toegevoegd met daarin het hele betoog. Ik ben ook al teruggebeld. Ze kunnen het dus wel. Tot mijn verbazing vond het sneue meneertje aan de andere kant van de lijn, die nog al denigrerend overkwam, mijn klacht niet benoemenswaardig en had hij dus ook geen gepaste oplossing. Hij vond ook niet dat KPN hier iets te verwijten valt. Bij dit trieste geval heb ik de verbinding dan ook maar verbroken.

Hopelijk hebben anderen op dit forum hier nog iets aan, maar begrijp wel dat KPN nu al een zeer slechte dienstverlener is gebleken (waarbij klantervaring helemaal niet bovenaan staat) zonder dat ik ook maar gebruik heb kunnen maken van hun diensten. Ik ga mijn 14 dagen bedenktijd dus zo goed mogelijk gebruiken om verder te kijken naar alternatieven. 


Jammer om te horen dat je er met de klachtenafdeling niet uitgekomen bent. 😔 Daarmee houden de opties voor mij eigenlijk ook op, sorry.

Mocht ik (of de Community) je (toch) nog ergens anders mee kunnen helpen, laat het gerust weten. De Community denkt graag met je mee.


Ik ben tevreden dat ik hier heb kunnen laten zien dat je vooral geen gebruik moet maken van alle services die aangeboden worden. Je kunt het beter zelf regelen want dan kun je de onkunde aan jezelf wijten en ben je niet afhankelijk van onsdeskundige callcenter en backoffice medewerkers.

Verder is het ook goed om te weten dat KPN klachten niet serieus neemt. Klanttevredenheid is voor deze logge organisatie blijkbaar van ondergeschikt belang. 


Hier hebben we hetzelfde probleem, zou per vandaag overstappen van odido naar KPN, maar de oude verbinding is gestopt en de KPN verbinding werk inmiddes al 11 uur niet. KPN klantenservice zegt dat ik moet wachten, maar dat is niet zoals de overstapservice werkt. Ik ben bang dat de verbinding vandaag uberhaupt niet meer gaat werken. Glasvezel kastje en modem aangesloten. Glasvezelkastje blijft het lampje van connection knipperen. 


@robgrootendorst

Hoi Rob,

Heb je wel een smsje ontvangen dat je bent aangesloten? Als dat het geval is en het internetlampje knippert nog steeds dan zou ik de klantenservice jouw signaal laten uitlezen. Bij mij bleek toen een kabel verkeerd gestoken te zijn in de centrale. Mocht je het smsje gehad hebben dan zou ik er bij een klanteservicemedewerker druk op zetten dat ze hier werk van maken en een monteur sturen.


Nee, het SMSje dat ik ben aangesloten hebben we nog niet gehad. De oude verbinding werkt niet meer. 


Inmiddels werk thet internet. Totaal 17 uur zonder internet. Klacht aangemaakt, werd binnen 5 minuten gebeld door iemand die veel meer kon dan de klantenservice, meteen een monteur aangemaakt en een paar uur later werkte het internet.Â