Skip to main content

Ze zouden bij mij thuis alles aansluiten, maar nu doet nog steeds 1 televisie niet en de vaste telefoon doet niet. 

Goedemorgen @Bert ten Brinke, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is niet de bedoeling dat de helft van je diensten nog niet werken! Is er wel iemand bij je thuis geweest om alles te installeren en is dit per ongeluk vergeten of was hier geen tijd meer voor? Of is er niemand langs geweest op jouw adres om het te installeren? In principe zijn de pakketten voorzien van een doe-het-zelf installatie, maar er is altijd een mogelijkheid om een monteur aan te vragen. 

Omdat er nog diensten zijn die niet werken kijk ik graag met je mee. Is die ene televisie wel aangesloten? Zo ja, krijg je dan een bepaalde foutmelding of foutcode in beeld? En wat betreft je vaste telefoon: krijg je helemaal geen toon te horen, of kan je wel bellen maar niet gebeld worden (of andersom)?

Is de installatiedatum / ingangsdatum trouwens al geweest, ligt deze in het verleden?

Mocht het probleem blijven, dan moeten we even het een en ander controleren. Wil je dan jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en ontvangen klantnummer? Dit is alleen inzichtelijk voor jou en KPN moderators.


Ja de televisie kregen ze eerst niet voor elkaar, maar zou doen als ik zo’n WiFi set erbij kocht a €149, dus heb ik dat gedaan maar hij geeft nog steeds fout melding. 
En de telefoon hadden ze vermoed ik geen tijd meer voor, ik kan wel met mijn Mobiel naar huis bellen de telefoon gaat gewoon over op de Mobiel maar niet thuis moet een kabeltje tussen vermoed ik want er zit nergens geen kabeltje van de modem naar de telefoon. 
En ja heb een overstap service incl monteur gekozen, omdat ik geen problemen wilde hebben.

 

Gr Bert ten Brinke


Ik geloof bijna niet wat ik lees. Wat is dit slecht. Er moet inderdaad een kabel van het modem naar de telefoon. En de tv ontvanger moet met een kabel aan het modem. Dat zou eventueel nog met een draadloos verbindingsset kunnen maar daar ben ik geen voorstander van. @Susan_ help die man snel aub!!!


Ja, dit klinkt wel heel apart. Dit is namelijk niet hoe we te werk (horen te) gaan. Er moet niet voor niets een handtekening gezet worden indien zodra de installatie is gedaan. We gaan het uitzoeken natuurlijk. @Bert ten Brinke Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


@Bert ten Brinke heb je je profiel al ingevuld zodat @Paul_ je verder kan helpen??


@Bert ten Brinkeheb je je profiel al ingevuld zodat @Paul_ je verder kan helpen??

Ja Paul kan maar dan moesten ze een kabel naar de zolder trekken en dat was schijnbaar moeilijk, daarom heb ik dat WiFi  systeem van KPN gekocht dat was makkelijker volgens hun. 


Zijn dat echt die ronde super wifi's of ziet het eruit als een stopcontact? De zogenoemde draadloze verbindingsets.


@Bert ten Brinke, er moet zeker een kabel tussen je Experia Box en telefoontoestel. Op deze website vind je een handig stappenplan, met ook afbeeldingen hoe het eruit ziet. Wil je eens kijken of je op die manier de telefoon werkend kan krijgen?

Kan je daarnaast aangeven welke foutmelding je op de televisie krijgt? En, gaat er van de tv-ontvanger een kabel naar de Experia Box (witte KPN modem)? 


@Bert ten Brinke, er moet zeker een kabel tussen je Experia Box en telefoontoestel. Op deze website vind je een handig stappenplan, met ook afbeeldingen hoe het eruit ziet. Wil je eens kijken of je op die manier de telefoon werkend kan krijgen?

Kan je daarnaast aangeven welke foutmelding je op de televisie krijgt? En, gaat er van de tv-ontvanger een kabel naar de Experia Box (witte KPN modem)? 

Ja Goedenavond Susan, ben er nu achter dat er een kabeltje tussen moet, die heb ik namelijk gisteren gekocht, en de telefoon doet maar staat in de meterkast. Maar de televisie doet nog steeds niet. Hoop dat Jullie met een goeie regeling komen, anders stap ik zo weer over naar een andere maatschappij, ben ook overgestapt van Ziggo naar Jullie omdat ze bij Ziggo voorrijd kosten wilden berekenen, maar koop dus extra een Wiffi versterker a €149 en nu doet de televisie nog niet op de slaapkamer op zolder. Wel fijn dat je overal goede Wiffi hebt, maar daar had ik hem niet voor gekocht. 

Gr Bert ten Brinke 


Ok. U heeft dus de SuperWifi's aangeschaft?

Brand op beide het lampje groen? Constant groen? De ene zit rechtstreeks met bij geleverde platte kabel aan de Experiabox? De andere staat bij uw tv? En daarvan is het lampje ook groen?


Beste @Bert ten Brinke, ik begrijp goed dat mijn collega geadviseerd heeft om Super Wifi aan te schaffen, zodat je op zolder tv kunt kijken? Je kunt dan wellicht de smart tv app gebruiken, maar de tv-ontvanger moet wel bekabeld aangesloten worden. Dat kan op de Experia Box (geniet altijd de voorkeur) of door middel van het plaatsen van een Draadloze verbindingsset


Beste @Bert ten Brinke, ik begrijp goed dat mijn collega geadviseerd heeft om Super Wifi aan te schaffen, zodat je op zolder tv kunt kijken? Je kunt dan wellicht de smart tv app gebruiken, maar de tv-ontvanger moet wel bekabeld aangesloten worden. Dat kan op de Experia Box (geniet altijd de voorkeur) of door middel van het plaatsen van een Draadloze verbindingsset

Oké en waarom zeggen ze dan dat het zo ook kan??

En ik neem niet voor niks de monteur erbij om deze ellende te voorkomen, maar ja nu is het nog niet goed. En nu ???  Word er onderhand wel een beetje zat van al dat gemail en geen streep verder komen. 


Ok. U heeft dus de SuperWifi's aangeschaft?

Brand op beide het lampje groen? Constant groen? De ene zit rechtstreeks met bij geleverde platte kabel aan de Experiabox? De andere staat bij uw tv? En daarvan is het lampje ook groen?

Ja klopt ze doen alle twee


En die bij u tv staat is verbonden met de tv ontvanger? Tja, sommige zeggen dat het zo werkt. Ik heb he zo ook wel eens werkend gehad, maar KPN ondersteund dit officiël niet. Welke melding ziet u op het tv scherm?


 

Ja Goedenavond Susan, ben er nu achter dat er een kabeltje tussen moet, die heb ik namelijk gisteren gekocht, en de telefoon doet maar staat in de meterkast.

Er zit ook een kabel bij het installatiepakket, deze zou wat langer moeten zijn zodat je hem ergens kan plaatsen waar je hem ook kan zien (en niet in de meterkast..).. Maar de telefoon doet het nu dus uiteindelijk wel?

Ik ben benieuwd welke melding je op het televisie scherm op zolder krijgt. En is er de mogelijkheid om de tv-ontvanger op zolder bekabeld aan te sluiten? Misschien loopt er een ook lege buis daarheen voor andere zaken / kabels? 


@Susan_  & @Marcia_ ,

Ik zou denken dat het een stuk nettere oplossing is om de klant even te bellen en vanavond nog een monteur zijn kant op te sturen in plaats van via berichten hier op het forum de klant dagenlang stapje voor stapje aan het werk te houden. Dit gaat bijna gegarandeerd een hele gefrustreerde klant opleveren en KPN heeft gewoon zijn werk niet goed gedaan.
Misschien is het ook handig om eens even te kijken of een gedeeltelijke credit op zijn plaats is...


Dank voor je advies, @TFHFony . Voor telefonische ondersteuning kan de klant gratis bellen naar 0800 0402

In uitzonderingsgevallen bellen wij maar onze hoofdtaak is cases schriftelijk afhandelen.

@Bert ten Brinke : Ik heb het document van de monteur er bij gezocht en daar staan toch een flink aantal handelingen op. Er zijn kabels getrokken en zo te lezen is er goed meegedacht. Verder staat er dat de diensten werkend zijn opgeleverd en dit document heeft jouw handtekening. Uiteraard kunnen er na installatie dingen mis zijn gegaan. Het blijft techniek. Vandaar dat het nu onze taak is om dat samen met jou te analyseren en op te lossen.

Geloof me, als we de inschatting maken dat er tóch een monteur moet komen, gebeurt dat. Maar ik ben nu vooral benieuwd of je het, met onze hulp, hebt kunnen oplossen. 

 

 


Oké dat kan daar betaal ik neem ik aan ook honderd euro extra voor, heb een overstap service met monteur gemaakt toch??? En ja als ze zeggen dat ik zo’n kastje erbij moet kopen doe ik dat ook, dus dat heb ik ook gedaan, en dat ze allemaal nieuwe kabels moeten trekken daar kan ik niks aan doen, neem niet voor niks een overstap service met monteur.


En die bij u tv staat is verbonden met de tv ontvanger? Tja, sommige zeggen dat het zo werkt. Ik heb he zo ook wel eens werkend gehad, maar KPN ondersteund dit officiël niet. Welke melding ziet u op het tv scherm?

www.foutcode.tv/27 

maar blijf de ontvanger resetten maar de code blijft ervoor komen en dan kan je verder niks. 
 


Hoi @Bert ten Brinke. Wat vervelend dat je deze foutcode te zien krijgt. Ik begrijp dat je graag een afspraak wilt maken met één van onze monteurs. We plannen op dit moment zo min mogelijk monteursafspraken in, i.v.m. het Coronavirus. De veiligheid van onze klanten en die van onze monteurs staan voorop. Wellicht kunnen we deze verstoring op afstand samen oplossen. Deze foutcode geeft aan dat de tv-ontvanger is vastgelopen. Dit zou je kunnen verhelpen door de tv-ontvanger handmatig te resetten. Op de pagina “Foutcode 27 Interactieve TV” kan je bekijken hoe je dit doet. Zou je deze stappen willen doorlopen of heb je dit al gedaan? 


Hoi @Bert ten Brinke. Wat vervelend dat je deze foutcode te zien krijgt. Ik begrijp dat je graag een afspraak wilt maken met één van onze monteurs. We plannen op dit moment zo min mogelijk monteursafspraken in, i.v.m. het Coronavirus. De veiligheid van onze klanten en die van onze monteurs staan voorop. Wellicht kunnen we deze verstoring op afstand samen oplossen. Deze foutcode geeft aan dat de tv-ontvanger is vastgelopen. Dit zou je kunnen verhelpen door de tv-ontvanger handmatig te resetten. Op de pagina “Foutcode 27 Interactieve TV” kan je bekijken hoe je dit doet. Zou je deze stappen willen doorlopen of heb je dit al gedaan? 

Ja al een paar keer, maar dat helpt niks als je de code’s weer in geeft geeft die elke keer die code aan. Dat zeiden de monteurs ook al toen ze weggingen, die kregen het ook niet voor elkaar. Maar toen ze weggingen was ik niet thuis. 


@Bert ten Brinke Kan je nog steeds geen tv kijken? Als dat het geval is, dan ga ik voor je uitzoeken of het toch lukt om een monteursafspraak te maken. Ik hoor graag van je!


Nee dit probleem gaat niet vanzelf weg, is alleen maar op de slaapkamer, maar ja heb alles geprobeerd maar als de monteurs van jullie het niet in het begin niet voor elkaar krijgen en niet meer weten hoe het moet, kan ik het zelf ook niet goed krijgen. Misschien is het wel alleen de kabel maar dan moeten ze niet zeggen als je zo’n super Wiffi aanschaft kan het wel. 
 


Je geeft aan dat je de tv-ontvanger op de KPN SuperWifi hebt aangesloten. Het KPN SuperWifi punt heeft 1 lampje aan de onderkant. 

Het lampje kan op verschillende manieren branden.

Uit

  • Controleer of stekker in het stopcontact zit
  • Controleer of adapter in het product zit
  • Controleer of het aan-knopje ingedrukt is aan de achterkant

Groen

  • langzaam knipperend: het KPN SuperWifi punt is aan het opstarten
  • snel knipperend: het KPN SuperWifi punt is de verbinding aan het opbouwen
  • constant groen: verbinding actief

Rood

  • Controleer of de ethernetkabel tussen de modem en het eerste KPN SuperWifi punt goed aangesloten is.
  • Als je een draadloze verbinding wilt opzetten tussen 2 versterkers. Houdt de WPS knop op het KPN SuperWifi punt met rode led ingedrukt tot led oranje gaat knipperen, doe ditzelfde hierna met het KPN SuperWifi punt dat gedraad aangesloten is.

Rood knipperend

  • Foutsituatie tijdens WPS koppelen, wacht tot het knipperen stopt en probeer het WPS proces opnieuw. Zorg daarbij dat het te koppelen KPN SuperWifi punt dichter bij het andere KPN SuperWifi punt geplaatst wordt.

Oranje

  • In het geval van een slechte WiFi verbinding tussen twee KPN SuperWifi punten onderling: verplaats de draadloos verbonden versterker dichterbij het andere KPN SuperWifi punt
  • In het geval van een bekabelde aansluiting die lager dan 1Gbps is: controleer de ethernetkabel en of deze geschikt is voor 1Gbps. Het kan ook zijn dat het KPN SuperWifi punt is aangesloten op een switch die 1 Gbps niet ondersteunt..

Blauw

  • Knipperend: Master device heeft configuratie (Web GUI/App) verbinding actief
  • constant: Firmware update

Paars.

  • Herstart het KPN SuperWifi punt en doorloop het aansluitproces opnieuw

Welke kleur heeft het lampje op de KPN SuperWifi punt? Als de versterker niet is verbonden met de andere KPN SuperWifi punt, dan kan de tv-ontvanger geen verbinding maken met het netwerk. Het beste is om een vaste netwerkkabel te gebruiken, waarom is daar niet voor gekozen?


Je geeft aan dat je de tv-ontvanger op de KPN SuperWifi hebt aangesloten. Het KPN SuperWifi punt heeft 1 lampje aan de onderkant. 

Het lampje kan op verschillende manieren branden.

Uit

  • Controleer of stekker in het stopcontact zit
  • Controleer of adapter in het product zit
  • Controleer of het aan-knopje ingedrukt is aan de achterkant

Groen

  • langzaam knipperend: het KPN SuperWifi punt is aan het opstarten
  • snel knipperend: het KPN SuperWifi punt is de verbinding aan het opbouwen
  • constant groen: verbinding actief

Rood

  • Controleer of de ethernetkabel tussen de modem en het eerste KPN SuperWifi punt goed aangesloten is.
  • Als je een draadloze verbinding wilt opzetten tussen 2 versterkers. Houdt de WPS knop op het KPN SuperWifi punt met rode led ingedrukt tot led oranje gaat knipperen, doe ditzelfde hierna met het KPN SuperWifi punt dat gedraad aangesloten is.

Rood knipperend

  • Foutsituatie tijdens WPS koppelen, wacht tot het knipperen stopt en probeer het WPS proces opnieuw. Zorg daarbij dat het te koppelen KPN SuperWifi punt dichter bij het andere KPN SuperWifi punt geplaatst wordt.

Oranje

  • In het geval van een slechte WiFi verbinding tussen twee KPN SuperWifi punten onderling: verplaats de draadloos verbonden versterker dichterbij het andere KPN SuperWifi punt
  • In het geval van een bekabelde aansluiting die lager dan 1Gbps is: controleer de ethernetkabel en of deze geschikt is voor 1Gbps. Het kan ook zijn dat het KPN SuperWifi punt is aangesloten op een switch die 1 Gbps niet ondersteunt..

Blauw

  • Knipperend: Master device heeft configuratie (Web GUI/App) verbinding actief
  • constant: Firmware update

Paars.

  • Herstart het KPN SuperWifi punt en doorloop het aansluitproces opnieuw

Welke kleur heeft het lampje op de KPN SuperWifi punt? Als de versterker niet is verbonden met de andere KPN SuperWifi punt, dan kan de tv-ontvanger geen verbinding maken met het netwerk. Het beste is om een vaste netwerkkabel te gebruiken, waarom is daar niet voor gekozen?

Gewoon Groen alles doet perfect. 


Reageer