Skip to main content
Beantwoord

Overzetten naar glasvezel duurt al 18 maanden

• October 11, 2025
  • 12 reacties
  • 220 keer bekeken

KPN is al 18 maanden bezig mij over te zetten naar glasvezel.  Na 11 monteurs over de vloer te hebben gehad is dat nog steeds niet gelukt.  Kontakt gehad met KPN Netwerk maar dat schiet ook niet op.  Er werd gemeld dat de kabel aanleg niet goed gedaan zou zijn,  dan weer een stijglijn probleem.  Dus mijn koper aansluiting werkt nog steeds.  Afgelopen Maandag 7Oct weer een email van KPN dat ze me aan gaan sluiten.  Gebeld en weer uitgelegd maar werd niet begrepen.  Dan maar weeer een afspraak gemaakt voor een monteur.  Afgelopen Donderdag 9/10 een KPN monteur die de aansluiting kwam controleren en vertelde mij idd de aansluiting gaat niet lukken vanwege een fout in het voor traject.  Hij zou het doorgeven.  Tot mijn verbazing kreeg ik vandaag een brief van KPN met de mededeling dat ze mij niet konden bereiken via de mail.  Onzin,  ik die mail dus op 7 Oct ontvangen.  Weer gaan bellen uitgelegd en er werd mij geadviseerd om het glasvezel abonnement te annuleren en op koper te blijven.  Dit voorval gebeurde 18 maanden geleden ook en toen werd ik prompt afgesloten voor 3 weken.  Na veel 5en en 6en dus weer aangesloten op koper.  Ik vertrouwde het eerste advies vandaag niet dus nog maar weer is gebeld en ja hoor het oké om het glasvezel te annuleren en op koper te blijven.  Dus geannuleerd.  De angst zit er dus weer in dat ze me weer af gaan sluiten.  Wat te doen ??  

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Dankjewel ​@Barnes, ik heb je gegevens erbij gezocht en een kijkje genomen!

Zoals het er nu voor staat, zijn voor zover mogelijk de voorbereidingen getroffen en staat de datum waarop je op glasvezel wordt aangesloten op 23 oktober. Ik zie ook dat er op 23 oktober in de ochtend een monteur ingepland staat, die bij je langs komt. Als het goed is heb je daar bericht over gehad: klopt dat? 

Zoals ik het nu zie moet alles helemaal goed komen die dag. Ik hoor graag of je de bevestiging van de afspraak gehad hebt, en laat het ook gerust weten als je nog vragen hebt!

12 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 3833 reacties
  • October 11, 2025

@Barnes 

Vul eerst eens het klachtenformulier in.

https://www.kpn.com/algemeen/klacht

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • October 11, 2025

Gedaan,  maar dat neemt weer tijd in beslag.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ai, het overgaan naar glasvezel verloopt niet gladjes begrijp ik ​@Barnes. Je bent er al een flinke tijd mee bezig, zo te lezen. Dat is jammer!

Het klachtenformulier dat hier genoemd wordt is niet de juiste weg hiervoor. Dat formulier is bedoeld voor klachten over KPN producten of diensten, die je gebruikt op je werkende KPN verbinding. In deze situatie gaat er iets niet goed met de aanleg en het klaarmaken van je glasvezelaansluiting. Dat loopt via de glasvezel-kant van KPN, voorheen KPN Netwerk genaamd. 

Ik kan niet toezeggen of ik 't voor je kan oplossen, maar ik kijk graag even mee naar hoe het ervoor staat en wat ik wél voor je kan doen. Vul je daarvoor je profiel in met je naam, adresgegevens en klantnummer, en geef je me daarna hier een seintje? Dan kijk ik met je mee.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • October 14, 2025

@Alexandra van KPN   Profiel ingevuld.  Dank voor je hulp.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 9552 reacties
  • Antwoord
  • October 16, 2025

Dankjewel ​@Barnes, ik heb je gegevens erbij gezocht en een kijkje genomen!

Zoals het er nu voor staat, zijn voor zover mogelijk de voorbereidingen getroffen en staat de datum waarop je op glasvezel wordt aangesloten op 23 oktober. Ik zie ook dat er op 23 oktober in de ochtend een monteur ingepland staat, die bij je langs komt. Als het goed is heb je daar bericht over gehad: klopt dat? 

Zoals ik het nu zie moet alles helemaal goed komen die dag. Ik hoor graag of je de bevestiging van de afspraak gehad hebt, en laat het ook gerust weten als je nog vragen hebt!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • October 20, 2025

@Alexandra van KPN ,  er is idd een monteur ingepland voor 23/10 as.  Ik zal heel blij zijn als het wel lukt maar ik vrees van niet omdat bij miijn weten het probleem in het voor traject niet opgelost is !  Daarbij is me ook verteld dat ik er

€99. voor moet betalen !  Ga er van uit dat dit een fout is in de administratie.  Als ik mag,  laat ik het je weten.  Met groet.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hou me maar op de hoogte ​@Barnes, ik hoor graag hoe het afloopt en of ik iets voor je kan doen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • October 23, 2025

@Alexandra van KPN ,   De KPN monteur is dus geweest en…….ook hij kon het probleem niet oplossen maar hij ondernam via zijn manager,  gezien mijn geschiedenis,  wel gelijk aktie wat resulteerde in dat er deze ochtend ook nog een netwerk monteur geweest is die constateerde dat er een breuk in de kabel zit 66 meter verwijderd van mijn appartement.  Voor morgenmiddag is een kabel monteur ingepland om te bepalen hoe dit opgelost kan worden maar eindelijk is er dus beweging.  Hulde aan deze KPN monteur.  Ik hou je op de hoogte.

Met groet.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Gos, wat fijn om te lezen ​@Barnes. Niet zo zeer dat 't nog niet gelijk opgelost is, maar wél dat er meer beweging in zit en meer duidelijkheid is! 

Ik duim dat het morgenmiddag goed komt; ik lees het wel. Voor nu, fijne avond!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • October 31, 2025

@Alexandra van KPN ,

Een up-date van ​@Barnes .

De monteur is dus gister,  30 Oct, voor een paar uur bezig geweest,  helaas zonder resultaat.  Het probleem blijkt veel ingewikkelder dan oorspronkelijk gedacht en is voor nu onoplosbaar.  Heeft inmiddels allerlei tekeningen opgevraagd en er is afgesproken dat ze op 10 Nov terugkomen om te bepalen hoe dit op te lossen.  Er moet een halve tot hele dag voor uitgetrokken worden.  Werd aan mij gemeld dat hij nog nooit zoiets heeft meegemaakt.  Fijn om te weten dat deze monteur een uiterst prettig persoon is en alles met mij kortsluit.  Dat geeft tenminste vertrouwen.

Geniet van je coffee en een goed weekend.  Met groet.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Goedemorgen van mij en mijn thermobeker koffie ​@Barnes ☕

Dankjewel voor de update! Niet de uitkomst waar we op hoopten, maar ik ben blij dat je in elk geval meer duidelijkheid hebt gekregen en dat deze afspraak prettig verlopen is. Fijn dat er ook een nieuwe datum bij je aangegeven is, dan zit je nu niet uitzichtloos te wachten.

Je verbinding via koper werkt intussen nog gewoon, toch? Ik duim dat 't de tiende binnen afzienbare tijd alsnog goed komt!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • November 5, 2025

Goedemorgen ​@Alexandra van KPN  van ​@Barnes .  Uitstekend nieuws,  de monteurs belde mij Maandag of ze in de middag konden ipv 10 Nov.  Ze zijn een paar uur bezig geweest en…..probleem verholpen.  Ik heb inmiddels kontakt gehad met de monteur die hier een paar weken geleden was en het via het escalatie team op de rails gezet heeft en hij komt op 17 Nov de inhome situatie regelen dus ik heb er nu alle vertrouwen in dat het uiteindelijk goed komt.  Natuurlijk laat ik het je weten als de klus geklaard is.

Geniet van je koffie en een fijne dag.

Met groet,  

Jenny Barnes