Skip to main content

Hoi.

Na al langere tijd problemen te hebben ben ik op het punt gekomen dat de moed mij in de schoenen zinkt. Ik heb namelijk in een aantal programma’s op de computer wegvallend internet, wat ertoe leidt dat ik verschillende games niet meer competitief kan spelen. 

Ik heb daarentegen wel erg hoge internetsnelheden: 7ms ping, 100mb/s download en 200mb/s upload.

Ik heb daarnaast contact gezocht met de klantenservice van de bedrijven die deze games bezitten (Blizzard, Discord), maar ook zei kwamen tot de conclusie dat het een probleem met de internetverbinding van KPN was.

 

Nou ben ik radeloos en heb geen idee hoe ik dit op moet lossen, vooral omdat tijdens het wegvallen in games ik vaak nog wel internet heb voor bijvoorbeeld youtube. De tests die ik heb gedaan gaven dan aan dat er 100% packetloss is naar de servers van de game of discord, maar ik weet niet hoe dit op te lossen is. Kan iemand mij hierbij helpen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Ai @Lee28, als je niet meer lekker kunt gamen is dat zeker nu we zoveel binnen moeten zitten niet zo'n pretje:sweat:

Aangezien je internet zelf het prima lijkt te doen, lijkt het probleem niet bij de KPN verbinding te liggen, zodoende zal dit niet iets zijn dat vanuit de KPN klantenservice op te lossen valt :grimacing:  Zou je eens een screenshot van die tests waaruit het packet loss blijkt willen delen hier? Wellicht kunnen forumhelden als @Nick83 en @wjb daar uit wijs worden wat hier gaande kan zijn!

 

 


Zo te lezen heb je een glasvezelaansluiting, klopt dat?

Zo ja, waarom heb je 100Mbps download en 200Mbps upload of is dat een tikfoutje?

 

Ik ben bang dat je de oorzaak van dit probleem toch echt bij de leveranciers van die games moet zoeken.

Dat de server van die games een 100% packetloss laten zien zegt ansich niets over de werking van de verbinding. Wel is het een indicatie dat de server het druk heeft en daarom het reageren op ping verzoeken heeft uitgezet (packetloss) om zo de volledige aandacht te kunnen besteden aan het verwerken van de "echte" data.


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!