Skip to main content

Goedemorgen Kpn,

Aantal maanden terug had ik 100% packetloss op mijn Xbox en PS4 en pc. Vooral bij de game consoles merk je het met lange laadtijden en af en toe een piek van lag. Heb upnp aanstaan portforwarding static IP en na alles ingesteld te hebben en uiteraard zit alles op de lan had ik hier geen last meer van alleen sinds 1 a 2 weken nadat de router een update heeft gehad. Is het probleem weer terug en de enigste manier waarop ik geen packetloss heb is als ik de DMZ functie aanzet. 

Type router is de Experia 10 A 

 

Kan mij iemand op weg helpen of is er wat anders aan de hand? 

 

Bedankt alvast,

 

Sàm. 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Daarnaast had ik nog een vraag of dit een bekend probleem is van Experia 10A dat als het apparaat switch met het wifi kanaal van 2.4 naar 5 en vice versa dat dit met best wel veel vertraging gaat waardoor je even geen wifi hebt? 

 


Hoi @TheSammion, welkom op het forum!
De packetloss heb ik persoon niet echt ervaring mee en zou ik je ook niet zo goed mee kunnen helpen.
Het schakelen tussen 2.4 en 5Ghz zou je eigenlijk niet echt moeten merken. Aan de andere kant valt dit soms samen met dat een van beide netwerk geen goede dekking heeft op bepaalde plekken. Heb je onze online wifimanager al eens doorlopen?


@TheSammion ik heb niets meer van je vernomen, heb je nog een oplossing kunnen vinden?


Hé Thomas sorry ik had hier niet meer gekeken omdat ik telefonisch contact had opgenomen en eigenlijk werd aangegeven dat het signaal tot de modem goed was en kpn na de modem niks meer hieraan doet. Het was wel zo dat toen ik begon over packetloss dat de jongen aangaf dat hij in de drie jaar dat hij bij KPN werkt hier nog nooit van had gehoord en ook niet wist wat dit was. 

De oplossing was alles resetten en kijken of dit werkt. Of eventueel een fritzbox huren of kopen. Gaf wel aan de voor de update van de firmware ik geen packetloss had en nu ineens wel. Ik ga van het weekend sowieso even aan de slag met jou tips en kom hier nog zeker op terug. 

Voor het probleem van het switchen van 2.4 naar 5 GHz werd aangegeven dat dit inderdaad vaak voorkomt. En om dit op te lossen voor elke een apart inlog moest aanmaken en dat ik dan zelf handmatig kan switchen alleen naar mijn mening zou dit niet de oplossing mogen zijn. 

 

Bedankt alvast en ik kom er nog op terug. 

Sam

 


Hé Thomas,

Uiteindelijk heeft niks meer gewerkt. Alles gereset opnieuw ingesteld etc. Komt er op neer dat er in de experia router teveel dicht zit gebouwd en teveel restricties heeft om alles goed door te laten. Enigste wat hielp is als ik de router in DMZ modus zet maar dit wil ik dus absoluut niet standaard aan hebben. Heb nu een Asus Zenwifi router besteld. 

Dan heb ik nergens last van ongeacht of ik bij Vodafone/Ziggo Kpn XS4ALL etc zit. Dan is het enigste de stabiliteit van de provider van belang. 


Bedankt voor de terugkoppeling @TheSammion! Ik ben benieuwd hoe de Asus router je gaat bevallen! 
Mocht je daar nog specifieke vragen over hebben kun je het beste in dit verzameltopic terecht!