Skip to main content
Beste KPN Webcare,



Ik ben al lange tijd klant bij KPN met Interactieve televisie, Internet en Telefonie. Over een aantal maanden ga ik verhuizen naar een nieuw adres. Het gaan om een nieuwbouwhuis. Bij het aanmelden van mijn verhuizing vertelde de KPN medewerker dat er op mijn nieuwe adres alleen 'koper' aanwezig is en geen glasvezel.



Daardoor keldert mijn verbindingssnelheid van 100 Mbit/s naar ca. 20-30 Mbit/s. Dit betekent dat ik geen 4K televisie meer kan kijken en dat de verbinding ook niet meer snel genoeg is om te gebruiken in combinatie met mijn thuiswerkplek.



Nu werd ik gebeld voor een 'graafafspraak' door de installatie afdeling van KPN en die meneer vertelde me dat er een mogelijkheid is om de verbinding sneller te maken door gebruik te maken van Pair Bonding. Maar dat moest ik dan wel bij KPN aanvragen.



Mijn vraag is of dit inderdaad mogelijk is. De medewerker aan wie ik mijn verhuizing doorgaf wist niet of er een mogelijkheid was voor Pair Bonding, vandaar dat ik het nu via deze weg probeer.



Ik hoor graag van u.



Met vriendelijke groet,



Albert
Hi Albert, welkom hier. Dit kan ik zeker voor je nakijken. De gegevens in je profiel, is dat je nieuwe adres met huisnummer 13? Of gaat het om een ander adres? Zo ja, vul deze in onder kopje 'Persoonlijke opmerkingen' in je profiel. Laat het me weten als je dit hebt gedaan.
Hoi Alex, ik heb mijn nieuwe adres toegevoegd aan de persoonlijke opmerkingen in mijn profiel. De verhuizing staat gepland op 21 juni en VolkerWessels is ingepland op 29 april om de 'lijn' binnen te brengen en de graafwerkzaamheden uit te voeren. Groet, Albert
Dankjewel, gevonden. Die 20 a 30 Mbit kan ik niet plaatsen, hoe kom je op die waardes? Hoewel pairbonding op je nieuwe adres niet beschikbaar is verwachten we dat we daar ongeveer 65 Mbps zullen kunnen leveren. Ook thuiswerken zou daarmee geen probleem moeten zijn. De verbinding wordt inderdaad wel iets trager, ik voorzie echter geen problemen bij normaal gebruik.
Hoi Alex, dat werd verteld toen ik mijn verhuizing wilde regelen via de telefonische helpdesk: dat er alleen koper beschikbaar was en geen glasvezel en dat ik daardoor maximaal ongeveer 30 Mbit/s zou halen. Ik zag net hier ook 65 Mbit/s: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/



Ik hoop dan maar dat die 65 Mbit/s gehaald gaat worden: ik werk vaak met grote bestanden. Anders zal ik helaas op zoek moeten naar een andere (kabel-)aanbieder. Wat is de kans dat dit in de toekomst gaat verbeteren? En waarom is de snelheid op adressen twee deuren verder vele malen sneller? Heeft dat te maken met de afstand tot de centrale? Groet, Albert
Ik ga zelf ook uit van 65 Mbps, dat mag je zelf ook aanhouden. Het verschil tussen adressen kan inderdaad komen door de afstand, vaak omdat ze net op een ander aansluitpunt zitten. Op basis van wat ik hier zie staat er geen update gepland, op de Netco site kun je dit zelf ook in de gaten houden. Ik verwacht echter de komende 12 maanden geen updates op dat adres.